Cykling i skaraborg

Gnisttrampare

Ny medlem
Cykling i skaraborg
Har beslutat för att veckopendla till Skaraborg för nytt jobb från hösten. Närmare bestämt i Skara och Götene.
Undrar om det finns några bra mtb-slingor här eller är det Billingen och ev Mösseberg som jag får dra iväg till om jag inte vill cykla landsväg?

Cykling i skaraborg
Billingen och Kinnekulle har fantastiska leder för mtb. Kinnekulle är Götene kmn, så det är liksom där du kommer vara. 35-40 min m bil så är du i Skövde där bästa utgångspunkten för Billingen är.

Hör av dej, så kan jag guida om tillfället passar.

Cykling i skaraborg
Låter perfekt med ett ställe till ?.

Bodde i Skövde under 1.5 år för snart 10 år sedan så Billingen är jag bekant med, men nu blir det Skara o Götene jag ska bekanta mig med lite mer.

Börjar nya jobbet i oktober så kommer nog höra av mig då JPL. ?
Tack för länken Fredrik. Kikade igenom och låter ju som ett välbeprövat område.

Har fått tag i boende i Skara, finns det nåt område där att dra ut i med mtb i närheten av stan? Utan att behöva dra iväg med bilen? Annars får väl min gamla stålracer vara prio i närområdet...

Cykling i skaraborg
Finns en MTB-slinga i friluftsområdet Petersburg någon km från centrum. Den är 7 km väldigt teknisk singletrack. Inte någon jättehöjdare men duger om man vill trampa av sig lite.
Vill du köra racer kan du komma ned till ingången av Botan 17:30 på tisdagar och torsdagar. Är ett gäng som kör en runda på 5-6 mil därifrån. Allt från småfeta medelålders som jag till Tre Berg åkare så alla som vill kan bli trötta ;)

Cykling i skaraborg
Det ska finnas stigar kring skara. Jag vet att eleverna på cykel gymnasiet kör mtb från skolan. Har inte kollat var de åker dock.

Cykling i skaraborg
Tack Forza! Det låter ju som bra runda för träna tekniken då. Och för att slippa dra till de omkringliggande kommunerna.
Det är inte omöjligt jag hänger på nån kvällsrunda. Upptäckte nöjet med landsväg först i våras när jag cyklade i grupp. Har för mig endast varit ett komplement när jag inte tyckt att jag haft tid att dra iväg till skogen. ?

@PappaG Jag får väl raka mig, färga håret (så det grå döljs) banta bort 20kg och ta Botox (mot rynkorna) så kanske jag kan smälta in bland ungdomarna från gymnasiet och hänga på och se stigarna. ?

Cykling i skaraborg
Du är välkommen att köra med oss andra i skara, vi tränar (både Skara CK och TreBerg CK) tisdagar och torsdagar kl 17.30 från ingången på Botan, helgträning brukar bli lite mer inofficiell. Jag brukar skriva på Skara CKs facebookgrupp om du håller på med sånt

/ Thomas

Tillbaka
Topp