Cykling i Sotenäs

Cykling i Sotenäs
Finns det någon här som cyklar mtb i Sotenäs? Inte många man har sett på Soteleden under turerna.

Om du finns och vill ha några att cykla med så är du hemskt välkommen att hänga på oss, vi är 3 st som cyklar kontinuerligt.

Cykling i Sotenäs
Stigar finns det över hela Sotenäs! hela systemet heter Soteleden och karta kan köpas på bokhandeln i Kungshamn.
Jag utgår från Kungshamn/Väjern varje gång och kan cykla runt hela Sotenäs utan speciellt mycket asfalt!

Hojta till när du är här så får du gärna hänga på oss!

Cykling i Sotenäs
Hojt! Nu när cykeln är klar så hänger jag gärna med på någon tur bara att dra i väg ett pm. Eller om någon skall i väg och trampa på anan ort.
/Magnus

Cykling i Sotenäs
Jag bor i hamburgsund och cyklar en del, ska rycka tag i en kollega som känner till en del om soteleden kring brygge mm. Kan höra av mig då. Vill gärna se ditt bygge live Magnus! Är borta en vecka bu men sedan hemma hela sommaren. Pma gärna!

Cykling i Sotenäs
cola skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag bor i hamburgsund och cyklar en del, ska rycka
> tag i en kollega som känner till en del om
> soteleden kring brygge mm.

Är Soteleden närmsta mtbled/stig eller finns det närmare cykling? Frågar eftersom jag semestrar i Heestrand i sommar.

Cykling i Sotenäs
Verkar som det är några som skulle vara intresserade av lite gemensam cykling, riktigt roligt!

Vi får se till att lägga ut en happy ride i kalendern snart så fler eventuellt kan hänga på.

Cykling i Sotenäs
Jag hänger på och drar ner tempot till en lagom nivå ?
Hade varit riktigt kul om man kunde bli ett gäng och få med någon några på kanske en tur i veckan typ.
Så att man kunde lära sig lite stigar i området.
Så den som kan några bra stigar och känner för att sätta i gång kan väll lägga upp en happy ride i kalendern så får man hoppas att man kan komma.
/Magnus

Cykling i Sotenäs
Fixar det imorgon med kalendern. Nu på sommaren går det säkert att köra en varje vecka då folk utifrån kommer hit, vi får bara komma överens om vilken dag vi kör varje gång.

Sotenäs erbjuder ganska mycket stigar, de bästa området för stig är runt Hunnebostrand och Bovallstrand samt rundan runt Ramsvik när man stannar upp och kör slickrock och kan leka runt hur länge som helst. Vill man köra mer enduro-stuk av det hela finns det ett utmärkt område ovanför Bovallstrand med ett relativt högt berg med stigar åt alla håll.

Om man är i Kungshamn och inte vill ta bilen finns det rundor runt där och hittar man så kan man ta sig ända till Bovallstrand med bra cykling.

Cykling i Sotenäs
Om ni fortsätter vara aktiva med happyrides i skiftet juli/aug får ni sällskap av en västerbottning också. Kommer vara en vecka på Hamburgö. Bevakar denna tråd tills dess! (Tar dessutom gärna emot tips på vart man hittar en lämplig stig att börja med kring hamburgsund om man är ny i området? Gillar teknisk stigcykling.)

Cykling i Sotenäs
Hamburgsund har ja oxså dålig koll på men söker du dig förbi kville så börjar det finnas berg att cykla utför, Annars kan jag tipsa om bohusleden vid stallet i tanum, ta varvet runt hellekistan mkt fint nu när det torkat up.
Fjällbacka har inget att erbjuda förutom en kort slinga ja trampat upp på vetteberget, Passa er bara för badjävlar ;)

Cykling i Sotenäs
Det kommer ju fler gånger:) Blir lite tight nästa vecka dock då både jag och pontusolofsson drar upp till Åre på onsdag onsdagen för att köra ESS:)

Kan man köra lite mer organiserat 1 gång i veckan så hade ju det varit perfekt:)

Cykling i Sotenäs
Det mesta går hyfsat att cykla. Jag hade nog försökt undvika lederna kring Nordens Ark.

Bäst är lederna kring Hunnebostrand, Bovallstrand, Brygge, Väjern, Ramsvik och Bohus-Malmön:)

Cykling i Sotenäs
flogned skrev:
> cola skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag bor i hamburgsund och cyklar en del, ska
> rycka
> > tag i en kollega som känner till en del om
> > soteleden kring brygge mm.
>
> Är Soteleden närmsta mtbled/stig eller finns det
> närmare cykling? Frågar eftersom jag semestrar i
> Heestrand i sommar.

Det finns en hel del stig runt heestrand och hamburgsund oxå! Är i min stuga i Medelpad denna v men tillbaka igen i början av nästa!

@pontus.olofsson-är du Robins bror?

Cykling i Sotenäs
>
> Det finns en hel del stig runt heestrand och
> hamburgsund oxå! Är i min stuga i Medelpad denna
> v men tillbaka igen i början av nästa!
>

Jag cyklade ner mot Bovallsstrand igår, men tog avtagaren ut mot Valöns naturreservat bara för att kolla in det. Hade inte mer än läst skylten om området (nämndes inget om cykling förbjuden) och cyklade in innanför getstängslen och himmelriket för slick rock cykling visar upp sig :-) cyklade längs första hällen som avslutades med ett litet dropp och 10 meter senare punka.. Extraslangen hade smart nog inte tagits med just denna tur, så fick en härlig promenad tillbaks till Heestrand istället.

Cykling i Sotenäs
Valö är kanon precis i början och hela vägen ut över spångar men sedan tar det nog stopp för cykel. Har mest vandrat där ute dock..

Cykling i Sotenäs
Jepp det stämmer att Pontus Olofsson är min brorsa:)

Ska jag lägga in en happyride söndag kl 10 i kalendern, eller vad säger folket? Vi kör en lugn premiärtur vid Ramsvik eller kring Bovall.
/Robin

Cykling i Sotenäs
Ok Pontus, då har jag koll, jag kommer att jobba med Robin nästa termin!

Jag kommer inte hem förrän tisdag men kör ni en runda! Så kan vi köra något mer i veckan eller veckan efter!

Cykling i Sotenäs
Jag är gärna på tors kl 1900.
Kör fr Hamburgsund och kan ta en till i bilen.
Inte kört på några veckor pga surfresa men sugen, får se var kondisen är någonstans efter uppehållet.
Tror jag hade kontakt med några på denna tråd förra sommaren men då frös det inne.
Var samlas man på tors (vi snackar 2015-07-09 va?)?

Cykling i Sotenäs
Japp vi talar om 9/7. Vi kan samlas 19.00 i Brygge. Kommer man från Tanum så i korset efter Gerlesborg där man antingen kan ta vänster till Dingle eller höger mot Bovallstrand så kör man rakt fram upp för en lång backe och 300m efter det står det en skylt naturreservat.

Kan lägga upp en kartlänk ikväll om det behövs!

Cykling i Sotenäs
Och det är på en parkering vid den skylten vi samlas? Hö eller vä sida av uppförsbacken? Har för mig att Soteleden korsar asfalten där nånstans(?)

Cykling i Sotenäs
Parkeringen ligger på höger sida om vägen när du kommer från Tanum/Hamburgsund.

Det står också någon form av jakttorn där så ni ser det tydligt:)

/Robin

Cykling i Sotenäs
Tjena!! Kommer nog till kungshamn ett par dagar i slutet på nästa vecka. Tänkte jag slänger med bansheen ;-) någon local som är sugen på att visa några grymma trails?

Cykling i Sotenäs
bjorne skrev:
> Tjena!! Kommer nog till kungshamn ett par dagar i
> slutet på nästa vecka. Tänkte jag slänger med
> bansheen ;-) någon local som är sugen på att
> visa några grymma trails?

Häng på oss! Vi verkar ju bli några stycken på turer minst en gång i veckan!

Tillbaka
Topp