Cykling på nya Zeeland!

• Trådstartare Trådstartare Xel
  • Start datum Start datum

Xel

Ny medlem
Cykling på nya Zeeland!
Är det någon som har erfarenhet av cykling på nya zeeland ? De är ju grym natur o så men vilken stad o så ? Aukland eller? Jaa, hoppas någon har lite info :) ja o några polare ska iväg nån gång i vår och ja hoppas nån har lite information. Vi ska ju cykla, vi kör dirt i vanliga fall så lite downhill kan gå bra också. Vi vill bara uppleva naturen o så..

Tack på förhand guys!

Cykling på nya Zeeland!
jag växte upp där i 13 år, men utöver några triathlon och ganska lite tillhörande training var det inte så mycket cykling på den tiden. Men som du säga naturen är grym. Hur många möjligheter som helst. För downhill gissar jag Tongariro National Park på norra ön eller Queenstown området på södra.

Men som sagt personlig erfarenhet, ffa på mtb, har jag inte därifrån (dem fanns väl inte ens på den tiden). Hoppas det blir mera på denna tråd - då får jag en liten nostalgitrip!

Cykling på nya Zeeland!
Sagan om ringen på två hjul. Frodo på en schysst DH skulle utklassa orcherna. Om nu bara ringbäraren skulle nå ner till pedalerna.

Ps. Sagan om ringen är för er obekanta inspelad på just NZ. Ds.

Annars tror jag verkligen att landet i fråga skulle vara underbart att cykla i. Lite väl långt att åka dock, men med vägarna förbi är det värt. Auckland eller Wellington är väl de städer som kommer på tal om. Nya Zeeland sägs ju ha alla fyra årstider beroende på vart man befinner sig. Så en varierad cykling är att garantera.

Cykling på nya Zeeland!
Okej :) Aah de är ju grym natur !

Peter E: Jävla finaa bilder, man ryser :) men vi har iofs bara dirt hojjar så kanske inte passar så super bra ? Såg på dina bilder att du hade fulldämp o så..

// Oscar

Cykling på nya Zeeland!
jag fick låna en 5-spot i Alexandria, hyrde en Jamis i Queens Town och trampade runt på en riktigt sunkig 20kg hyrcykel i Hamner Springs.

ni kommer inte ha några problem med era dirthojar. FS är absolut inket krav, allt jag körde var slätare än Hellas

bästa tipset är att hänga på den Nya Zeeländsk motsvarigheten till happy http://www.vorb.org.nz/ och försöka hitta lite locals som kan guida.

Tillbaka
Topp