Cykling runt Ronneby?

Griff

Ny medlem
Cykling runt Ronneby?
Jag har bjudit upp några kamrater till sommarstugan på Kuggebodahalvön som ligger cirka en mil söder om Ronneby.

Vi ska cykla runt Millegarne/Gö
http://happymtb.org/forum/read.php/1/2273470/2273479

Men behöver ytterligare en eller två rejäla rundor (2-3 timmar)

Vi har bil och är ute efter riktigt bra stigar. Mörrumsån är ett alternativ men det är lite långt att köra (40 min).

Någon som har tips/råd/erfarnehet vad man ska välja
- Skärsjön
- Ronneby Brunn
- Johannishus
- Hasslö/Almö

Vill ju visa upp Blekinge från sin absolut bästa sida :-)

Cykling runt Ronneby?
Skärsjön ska vara fint sägs det, har inte varit där själv så vet inte hur mycket stig det finns.
Om ni ska utåt Almö borde ni även ta en vända på Tromtö. Johannishus vet jag inte om det finns så mycket, kan det var listersjöområdet du tänker på? där är fint i alla fall.
Är från karlskrona och det är sällan man är åt ronnebyhållet men Tromtö kan jag rekomendera i alla fall.

Cykling runt Ronneby?
Har varit o tävlat på Johannishus, grevaloppet gick där förr. Platt med sjysta stigar. Precis norr om Karlskrona vid hockeyarenan ligger det också väldigt mycket stigar, det nuvarande grevaloppet går där. Kommer själv från Kristianstad så jag hittar inte själv där. Lycka till..

Cykling runt Ronneby?
5km slingan i brunnsparken är helt fantastiskt bra singletrack. Starta i backen ovanför tennisbanorna, där grusvägen svänger höger är slingan upp till vänster, moturs är bästa hållet, andra hållet är det en ocyklingsbar uppförsbacke. Skärsjön runt är också bra, runt 7km om jag minns rätt. Är medveten om att inga av dessa tips ger rundor på 2-3 timmar.

Cykling runt Ronneby?
InlineOla skrev:
-------------------------------------------------------
> 5km slingan i brunnsparken är helt fantastiskt
> bra singletrack.

Är det den som är rejält knixig på sina ställen och man passerar något som heter cirkusplatsen?
Isf. kan jag rekommendera den, tuff men rolig som jag kommer ihåg den.

Har cyklat en bit på skåneleden kring Ronneby funkade också bra(startade öster om Ronneby och fortsatte en bit väster om.)

Cykling runt Ronneby?
Jon skrev:
-------------------------------------------------------
> InlineOla skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 5km slingan i brunnsparken är helt fantastiskt
> > bra singletrack.
>
> Är det den som är rejält knixig på sina
> ställen och man passerar något som heter
> cirkusplatsen?
> Isf. kan jag rekommendera den, tuff men rolig som
> jag kommer ihåg den.
>
> Har cyklat en bit på skåneleden kring Ronneby
> funkade också bra(startade öster om Ronneby och
> fortsatte en bit väster om.)

Nja, den gick förbi där förut, tror jag, men är numera omdragen. Nya 5an är bara 2 år gammal, en hel del gemensamt med gamla 5an men nu ännu trixigare och roligare.

Tillbaka
Topp