erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Och det är därför allting kommer att haverera
> ganska snart.
Dig kan man lita på. Alltid lika apokalyptisk.
Alltså, jag tycker det är ganska egalt om man lånar pengar för att köpa en cykel, handlar på kredit eller betalar med likvida medel. Problemet är om man man köper något man inte har råd med. Jag har köpt (tror jag) 19* cyklar sedan 1999 och jag finansierat köpen på alla möjliga vis, men oftast kontant. Min senaste (10700:-) köpte jag med sparade pengar, den innan kontant /(14000:-), den innan dess på kredit (25000:-). Alla dom tre cyklarna är såna som jag räknar med kommer att vara med mig i 25 år, på samma sätt som min MTB från 2003 kommer att få rulla Sörmlandsled på lördag.
Jag har haft jättemånga kul cyklar och några har blivit tjålade, men jag har alltid räknat med att gå back. Jag har gjort mitt val. Har inget tjusigt hem, har inget vackert badrum eller kök. Mina möbler är containerfynd, second hand eller arv. Jag har ingen sommarstuga, åker inte på en Thailandsemester varje vinter. Min TV är sju är gammal (tror jag). Och framförallt, jag har aldrig ägt en bil.
Men det betyder också att jag kan köpa randsydda brittiaka skor, dom cyklar jag vill ha och ha fem elgitarrer, ett PA och en 100 W Fenderförstärkare i vardagsrummet. Och cyklar får stå i soffan så mycket dom vill och kosta det jag har råd med.
* Edit: det blir 20, jag glömde De Visini Retro-racern med Mavic´s elektriska växlar som Phil byggde ihop åt mig 2006.