Cyklister 60+

När1

Ny medlem
Cyklister 60+
Är nyfiken hur många på detta forum som är över 60år och cyklar regelbundet mtb. eller lvg. vad ni har för bakgrund inom cykling, eller framtida mål inom cyklingen ?

Själv har jag tävlat tempo lvg på 80 talet, idag cyklar jag lugnt mtb i skogen (kanonkul).
Körde mitt första mtb lopp i våras (Lidingö mtb)

Cyklister 60+
staine skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm jag fick en déja vu-upplevelse nu.
>
> Allvar, visst har du redan startat en sån tråd
> en gång?

Det är ju det enda positiva med att bli gammal. Man behöver bara ha ett fåtal böcker/filmer hemma då man ändå glömt dom.

(Ja även jag tror TS har startat en liknande tråd förut)

;)

Cyklister 60+
Är visserligen bara 59 år än men kan väl med gott samvete sälla mig till de grå på cykel. Började med lvg 1976 och hoppade på mtb-vågen 2008 vilket är det bästa jag gjort! Tänker hålla på så länge kroppen orkar.

Cyklister 60+
OK startar den ändå, kanske fler "gamla vaknar", det verkar inte vara så många som är 60+
i detta forum, skit samma det tycker det är kanonkul med mtb o cyklar vidare!

Cyklister 60+
Snart 56, frun inne på 57. MTB i Hellas och Racer lite här och där. Inga mål med MTB förutom att slippa kliva av så mycket när det är tekniskt brötande. Mitt mål med racercyklandet är väl som för många andra gubbcyklister - SUB8 på VR. 5 minuter ifrån i år. Skall försöka träna i vinter för en gångs skull så nästa år då jäklar...

Cyklister 60+
IngvarW skrev:
-------------------------------------------------------
> Snart 56, frun inne på 57. MTB i Hellas och Racer
> lite här och där. Inga mål med MTB förutom att
> slippa kliva av så mycket när det är tekniskt
> brötande. Mitt mål med racercyklandet är väl
> som för många andra gubbcyklister - SUB8 på VR.
> 5 minuter ifrån i år. Skall försöka träna i
> vinter för en gångs skull så nästa år då
> jäklar...

Lägg dig inte så mycket på asfalten och vila så kanske det går!

(/G, 57+)

Cyklister 60+
Cyklade idag till Ängsjö och i skogarna där, tog en liten paus vid fiket och träffade på en annan cyklist, vi pratade lite cykling,träning och hur bra vi mår av det, bestämde att försöka träffas o cykla tillsammans när det passar, kul.
Han var "bara" 61år

Cyklister 60+
Ja, nu är man där då sen förra veckan.
Cyklat mtb sen 1999, racer sedan 2003.
tänker fortsätta med det då.
Var med sedan forumet startade, men det var roligare på "krumbumballe" tiden!

Senast ändrad:
Cyklister 60+
Är 54 i dag och lilla damen 58, Och vi fortsätter så länge vi kan " inga bombningar med downhill men gärna tekniskt / börja snöa in på bikepacking också,,, Har väl alltid cyklat!

Cyklister 60+
Jag är inga 60 plus men har fått farsan att börja cykla för 3 år sedan, börja med mtb och nu landsväg
Gubben är 68 och i somras cyklade han till Paris med Rynkeby , cykla varbergsloppet och snitta över 33 i 12 mil och han blir fortfarande bättre

Han sprang en del innan men knäna la av men cyklingen funkar

Cyklister 60+
Hej.. 60½ år nu, cyklat hela livet, seriöst sen 1985. Mest å helst lvg, cross, lite touring men har fler riggar än så. Har väl mest som mål att inte bli sämre, dvs att hålla åldrandet borta. Tränar i stort sett alltid ensam, snittar 31-33 km/h vid vindstilla å håller oftast på i 2 timmar nånting. Gillar att köra kvällstid i gatljus, lugnt å stilla på vägen. Kör nog 3 mil ikväll, som senaste dagarna, startar 21.30. Snart vinter.. mvh borano20

Cyklister 60+
Rullar på en tjugo mil i veckan såhär vintertid, mest på grus numera. Strax 69 men det är inte heller nån ålder, bara att inse att man inte blir starkare. Däremot går det att hålla formen.

Cyklister 60+
Har precis fyllt 62 o kör mtb 2-3 gånger i veckan, älskar stökig körning både upp o ner. Bor stor del av året i Spanien o kör därför mycket även under vinteråret. I Sverige bor jag i närheten av Delsjöterrängen (Göteborg) o njuter av den terrängen med lera o hala rötter ,i Spanien (Torreviejja) är det tvärtom torrt o stenigt hela året. Ett privilegium att ha dessa möjligheter. Åldern är bara en siffra!!

Cyklister 60+
Jag cyklade MTB med en 74-årig yngling för någon månad sedan. På en Tisdagsarajd hade han placerat sig någonstans mitt i fältet tekniskt, och spöat de allra flesta konditionsmässigt. På grund av lite ryggbesvär kunde han inte springa på platten så ofta längre, i stället sprang han intervaller i långa trappor. Några timmar i stöten...

Det var en riktigt trevlig och imponerande bekantskap. Och ett träningsföredömme för oss alla.

Tillbaka
Topp