Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller inte med om det. Thunder Burt 2.25 snakeskin och slanglöst har jag kört med senaste 4 åren på långlopp som bakdäck och har inte haft en enda punka. Men är man osäker rullar Racing Ralph eller Rocket Ron nästan lika bra så det funkar också.Använd ett riktigt däck dvs inte thunder Burt. Punlteringsrisken är för stor och tex racing Ralph eller motsvarande rullar kanonbra.
Håller inte med över huvud taget. Körde Thunder Burt bak på varenda långlopp förra året. Så länge de är relativt fräscha har de grymt grepp framåt och svänger bra gör de också om man lägger ner cykeln ordentligt i kurvorna. Jag har slitit ut ca 10st senaste 4 åren utan en enda punktering.Använd ett riktigt däck dvs inte thunder Burt. Punlteringsrisken är för stor och tex racing Ralph eller motsvarande rullar kanonbra.
Schwalbe är bra på långloppsdäck. Om man använder snakeskin-varianterna så är de lätta att göra slanglösa, de har lägre vikt än andra tillverkares motsvarigheter, de har lågt rullmotstånd om man studerar olika mätningar och ganska tåliga mot punkor. Continentals protection-däck är tyngre generellt sett men har nog ännu tåligare däcksidor och ungefär samma rullmotstånd så det kan vara ett alternativ. Maxxis Exo däck är också rätt tunga och rullar sämre än Schwalbe. Detsamma gäller Vittorias och Specialized lite förstärkta däck.Jag själv har kört nästintill bara på schwalbe i olika kombinationer.
Testar spez fast track men saknade kantgrepp och maxxis Ikon hade dålig hållbarhet och grepp.
Någon som har erfarenhet av Vittoria däcken (peyote, mezcal mfl) eller andra Maxxis däck? Eller är schwalbe bäst?
De funkar bra. Kanske med Racing Ray fram för extra bett.Vad är bra på våren när det är blött och grisigt? Rocket ron?
De funkar bra. Kanske med Racing Ray fram för extra bett.
Racing Ray är ju ett däck som är konstruerat som framdäck enligt Schwalbe.Är inte det fel ordning?
Jag hade valt Ron fram.
Racing Ray är ju ett däck som är konstruerat som framdäck enligt Schwalbe.
Ray är rätt höga också. Skillnaden är att Ray har dubbarna för styrförmåga medan Ron är mer allround dvs funkar bra både fram och bak. https://www.schwalbe.com/en/pressereader/racing-ray-and-racing-ralph-the-new-cross-country-brothersJa men Ron är väl ändå grövre? Framförallt dobbarna i mitten skiljer de båda så jag hade tyckt det var märkligt att ha höga bak och låga fram.
Jag körde hela säsongen med Vittoria Mezcal. Tycker det är ett grymt bra allround däck (slanglöst)Jag själv har kört nästintill bara på schwalbe i olika kombinationer.
Testar spez fast track men saknade kantgrepp och maxxis Ikon hade dålig hållbarhet och grepp.
Någon som har erfarenhet av Vittoria däcken (peyote, mezcal mfl) eller andra Maxxis däck? Eller är schwalbe bäst?
Japp, jag gillar mezcal bättre, men Schwalbe är lättare och dyrare....Nån som jämfört nya Vittoria-däcken (Graphene 2.0), typ Mezcal mot Shwalbe Racing Ralph/Racing Ray?
Vad tycker du är bättre med dem? Funkar de bra med lågt tryck (dvs inte för tröga)?Japp, jag gillar mezcal bättre, men Schwalbe är lättare och dyrare....
Beror väl på vad man menar med lågt. Men jag körde med 1.6 och då funkade dom kanon. Rullar väldigt lättVad tycker du är bättre med dem? Funkar de bra med lågt tryck (dvs inte för tröga)?
Jag tycker att Rocket Ron har funkat bättre än Racing Ray som framdäck. Känns mer förutsägbart i kurvorna. Har inga andra åsikter om nya Racing Ralp som bakdäck utom att det funkar braKör på Rocket Ron idag. Hur är Racing RalphRay jmfr med Rocket Ron? Något Maxxis däck som kan vara ett alternativ? Kör stig mestadels och lite grus ibland. Har Nobby Nic som komplement.
Ska handla lite på R2 och tänkte ev komplettera med ett par däck till mina nya fälgar.
Kan ju inte bara köpa brickor för 6€ och en frakt på 10€. Måste motivera med lite mer prylar ??
Glöm inte den största segern!!!Pirelli Scorpion M Fram och Pirelli Scorpion H Bak (bredder 2,2)
Blötgrepp utöver det vanliga
Kombon tog 2 sm guld 2019.
Grejen med det är ju att många snabbingar är sponsrade av Pirelli, eller boove, eller båda och cyklar av den anledningen på däcken.2020 är Pirellidäckens år, det kommer bli många totalsegrar och Sm pokaler ryktas det om...
Sant, jag har provat hela förra året och det är 2020, våtgreppet är outstanding. Men jag är ingen snabbing.Grejen med det är ju att många snabbingar är sponsrade av Pirelli, eller boove, eller båda och cyklar av den anledningen på däcken.
Säkert jättebra däck. Tyvärr inte provat.
Tackar ??Jag har utav de jag testat fastnat mest för Racing Ralph (2019) både fram och bak. Skulle de vara blötare och tex XCO där banorna kan bli leriga på ett helt annat sätt skulle jag nog kört Racing Ray fram, och vid väldigt lerigt både fram och bak. Ralph rensar lite dåligt (då de sitter så tätt för att rulla lätt i tortt).
Jag körde också några tävlingar på Maxxis Aspen under 2019 och gillar också dem väldigt mycket. Låg profil men bra kantgrep. De är ungefär som racing ralph tidigare version. De rullar i test på "rollingresistance" något sämre än RR men men. Beroende på vad som händer så kan de bli mer testning av Maxxis-däck under 2020. Där är jag framför allt nyfiken testa Ikon och Rekon Race, och givetvis då Aspen som jag vet är bra.
Conti Race King körde jag 2018 men de har så dåligt kantgrepp att de inte är värt det även om de rullar lätt. De känns väldigt opålitliga när det ska till att svänga.
I kategorin Däck i bloggen har jag lagt ut texten mer i några inlägg. Länk nedan:
Pulskurvan - Träning och tävling på MTB
Om träning med fokus på mountainbike. Skriver om konditionsträning, träningsplanering, intervaller, VO2max, effekt, träningstankar och cyklar.www.pulskurvan.se
Jag har utav de jag testat fastnat mest för Racing Ralph (2019) både fram och bak. Skulle de vara blötare och tex XCO där banorna kan bli leriga på ett helt annat sätt skulle jag nog kört Racing Ray fram, och vid väldigt lerigt både fram och bak. Ralph rensar lite dåligt (då de sitter så tätt för att rulla lätt i tortt).
Jag körde också några tävlingar på Maxxis Aspen under 2019 och gillar också dem väldigt mycket. Låg profil men bra kantgrep. De är ungefär som racing ralph tidigare version. De rullar i test på "rollingresistance" något sämre än RR men men. Beroende på vad som händer så kan de bli mer testning av Maxxis-däck under 2020. Där är jag framför allt nyfiken testa Ikon och Rekon Race, och givetvis då Aspen som jag vet är bra.
Conti Race King körde jag 2018 men de har så dåligt kantgrepp att de inte är värt det även om de rullar lätt. De känns väldigt opålitliga när det ska till att svänga.
I kategorin Däck i bloggen har jag lagt ut texten mer i några inlägg. Länk nedan:
Pulskurvan - Träning och tävling på MTB
Om träning med fokus på mountainbike. Skriver om konditionsträning, träningsplanering, intervaller, VO2max, effekt, träningstankar och cyklar.www.pulskurvan.se
kört både ikon och Rekon race. båda är riktigt bra. Men tycker nästan Rekon race slår ikon på det mesta. Riktigt riktigt bra däck