Däck inför åre festen !

Renthal

Medlem
Däck inför åre festen !
Lutar åt intressant väder till helgen ! Och har lite små nojja första turen med konan i backen ! Däckval !!! Har idag michelin wild enduro bak å fram ! Men har en uppsättning maxxis minion dhr2 bak och maxxis assegai fram ! Va tro ni ? Minus på morgon nån plus på dan !:P vilket är att föredra ?:)

Däck inför åre festen !
Renthal sa:
Lutar åt intressant väder till helgen ! Och har lite små nojja första turen med konan i backen ! Däckval !!! Har idag michelin wild enduro bak å fram ! Men har en uppsättning maxxis minion dhr2 bak och maxxis assegai fram ! Va tro ni ? Minus på morgon nån plus på dan !:P vilket är att föredra ?:)

Började snöa idag och ska väl fortsätta resten veckan.
Jag kör DHF/HR2 och har inte haft några problem i geggan.

Däck inför åre festen !
Skulle tro wild enduron har mest spike liknande av maxxis å michelin. Michelin däcken e ja nöjd med mina gegg skoter spår men vet inte hur dom är då man börjar stöka utför hållbarhets mässigt !:P

Däck inför åre festen !
Om inte Maxxisdäcken är downhill casing tror jag michelinarna kommer hålla bättre. Deras endurocasing på dryga kilot i 27,5" är ju nästan helt bombsäkert - men rullar uselt.

Däck inför åre festen !
Ska det inte trampas något så är ju höst/vinterdäck här uppe typ samma som alltid: Shorty, Magic Mary, Hillbilly. Kör lite vad du känner för bak, men kom inte hit med några semi-slicks liksom...
Valfri casing som passar din vikt, "insats" och plånbok.

Däck inför åre festen !
@rattnalle maxxis däcken är exo casing både fram och bak haha jasså ? jag som tyckte enduro däcken rullade lättare än maxxis däcken ! dock sitter enduro däcken på andra fälgar !

@viggen haha nej nej så galen är jag inte ! rätt vikt ? tänkte du lufttryck då ?? kör idag tubless på framdäcket och slang bak då dom inte höll luft bak :P

Däck inför åre festen !
Däck inför åre festen !
Hur ser det ut i åre ??? Åker själv på lördag velar mellan åre eller järvsö !:P vilket som blir bäst ! Snö i åre skulle ja tro ??:P

Däck inför åre festen !
Här är det en del snö. Det har smält längst ner i dalen, men jag är tveksam till att något på högzonen öppnar i helgen. Några av lederna längre ned kanske kan öppna, finns någon bild på Åre Bikeparks FB-sida från Shimano, och det ser småhalt ut. Vm6:an och Hummeln var öppna idag, men bara för vandrare. Kan ju hoppas att de skottade...

Däck inför åre festen !
Glisseur sa:
larsaw sa:
H. sa:
Assegai finns väl bara i DH-casing? Är DHR2 med samma casing?

Nähä, Assegai finns med DH, DD, EXO+ och EXO :)
https://www.maxxis.com/catalog/tire-568-140-assegai

Det existerar andra varianter på Assegai än DH men dom är ungefär lika sällsynta som en blå enhörning med dreads. Har hittat DD hos tysken men ingen annan variant. Och i Sverige verkar det bara finnas DH-casing.

Jag kör det i exo+.
Köpte lite spontant från crc förra helgen, märkte inte av att det skulle vara sällsynt :p

Tillbaka
Topp