Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Svinhärlig tur runt Ensjön och lite stigar i Vrinneviskogen!

2020-07-18_1.JPG

Tredje lite längre turen med sonen på lvgcykel, jättefin! Sonen fick ont i handen och axeln efter två mil, tror för att cykeln är fortfarande lite för stor. Men han sade att han vill cykla ännu längre tur. Bilden taget vid Wira bruk, vackert där! Enda problem där är att bron har 25 mm breda hål mellan plankerna. Hörde en äkligt ljud, cyklen stannade och jag fick ont i benen. Såg att framhjulen hade gåt 20 cm ner mellan plankerna, platta ekrarna skärde i trä och var böjda. Tur att jag har starka Fulcrum Quattro hjul, kunde drar ut hjulen utan skador. Fick höra att frun varnade familjen, men vi hörde inte.

2020-07-19-19-56-04.jpg

Senast ändrad:
Men det är väl smidigare även för vandrare om brädorna sitter ihop, så man inte snubblar, trampar snett eller fastnar (barn t.ex)? :D Tänker att det kanske finns någon annan anledning!
Risk att vatten inte rinner mellan ordentligt om det sätter sig lera från leriga kängor mellan brädorna?

Risk att vatten inte rinner mellan ordentligt om det sätter sig lera från leriga kängor mellan brädorna?

Det tror jag inte. Många nyare spänger jag möter har bara 1 cm mellanrum. Men tror att de flesta av dom är fyra bräderna bred. Kanske har man så mycket utrymme för att få den bredde av fyra bräderna med bara tre bräderna.

Förr var frifuftsmänniskor smala så smal spång. Nu är de feta så bred spång åtminstone nära de populära anläggningarna. Det är min tes så att de feta ska spendera sina stålar där.
Angående cyklister så är smal spång kul att hålla balans på å bred kul att gasa som satan på så bägge är bra?

Tillbaka
Topp