Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Mötta med massor av misstänkta happyiter på rundan idag, Sjöstan-Hellas-Älta-Trollbäcken-Tyresö-Brandbergen-Trångsund-Farsta-Skarpnäck-Flaten-Älta-Hellas-Sjöstan... Någon som känner sig träffad ? Jag flög fram med gröndäckade Cervelon i rödvitröda kläder :-) T

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Var på väg nerför Skanstullsbron vid 9.30-tiden när jag ser två cyklister i Hofvetoutfit cykla uppför bron på motsatt sida. Gissar att ni var på väg till Farsta. Såg ytterligare en cyklist på en orange Crescent på väg åt samma håll. Usch, jag skämdes lite när jag tänkte på att jag var på väg till gymmet för att ro 10000 meter istället för att cykla med Hofvet denna iskalla, blåsiga dag.

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Spottade ett stort gäng lvg-cyklister på väg in mot S-tälje från nordväst i dag runt 11.30. Ni hade en stund tidigare passerat Shell Botkyrka. Jag körde om er på motorcykel, och jag höll ut till vänster föredömligt bra avståndsmässigt ;-).

Dagens Happy-spotting
smiley skrev:
-------------------------------------------------------
> Var på väg nerför Skanstullsbron vid 9.30-tiden
> när jag ser två cyklister i Hofvetoutfit cykla
> uppför bron på motsatt sida. Gissar att ni var
> på väg till Farsta. Såg ytterligare en cyklist
> på en orange Crescent på väg åt samma håll.
> Usch, jag skämdes lite när jag tänkte på att
> jag var på väg till gymmet för att ro 10000
> meter istället för att cykla med Hofvet denna
> iskalla, blåsiga dag.

Det låter som att det var jag och DrGT som kom cyklande på MTB mot Farsta, den orangea Crescenten körde om oss lite senare. Dock var det bara jag som hade Hofvet-kostym, DrGT körde med Valhall-dito. Om det nu var vi, men tiden stämde bra.

Dagens Happy-spotting
Såg en Happyliknande figur på andra sidan Sofielundsvägen imorse när väntade på rött ljus. Efter lite ikapptrampande i backen upp mot Globen så visade det sig vara Hr Bruse på en orange fixie.

Givetvis måste han ju då cyklas om. Sen blev jag omcyklad och låg bakom ett tag. Fick avnjuta hans eminenta kommandoröst när han kommenderade en vinglande tjej i Götgatsbacken en smula åt höger.

Dagens Happy-spotting
Najjt skrev:
> Såg en Happyliknande figur på andra sidan
> Sofielundsvägen imorse när väntade på rött
> ljus. Efter lite ikapptrampande i backen upp mot
> Globen så visade det sig vara Hr Bruse på en
> orange fixie.
>
> Givetvis måste han ju då cyklas om. Sen blev jag
> omcyklad och låg bakom ett tag. Fick avnjuta hans
> eminenta kommandoröst när han kommenderade en
> vinglande tjej i Götgatsbacken en smula åt
> höger.

Hahaha, ja, hon reagerade ju inte på mitt plingande å jag kan för mitt liv inte begripa var kvinnor har fått för sig att vi har vänstertrafik i Sverige.

Nästa gång kan du väl hälsa!

Dagens Happy-spotting
bruse skrev:

> Nästa gång kan du väl hälsa!

Jao, det ska jag göra.
(Skäms lite för att jag inte gjorde det idag faktiskt...)

Dagens Happy-spotting
Norrlandsgatan, genom korsningen Kungsgatan, i trafiken. Minst två Valhalliter på snabba cyklar. "Var i hela friden är man på väg då" tänkte jag och kände kraftiga ryckningar i benen.

Dagens Happy-spotting
Cyklade i kapp någon på en grön, snygg Independent Factory (visst var det så den hette) uppför Nockebybron in mot Brommaplan. Vi pratade lite om din cykel, och din polare pratade om några tyska stålcyklar. Jag gissar på att ni var Happy? Vem är du? Jag skulle gärna höra mer om din cykel, och om de cyklar din kompis pratade om.

Patrik

Dagens Happy-spotting
cyklariskogen skrev:
> Cyklade i kapp någon på en grön, snygg
> Independent Factory (visst var det så den hette)
> uppför Nockebybron in mot Brommaplan. Vi pratade
> lite om din cykel, och din polare pratade om
> några tyska stålcyklar. Jag gissar på att ni
> var Happy? Vem är du? Jag skulle gärna höra mer
> om din cykel, och om de cyklar din kompis pratade
> om.
>
> Patrik

Hej! det var vi som pratade lite. Nära nog, Independent fabrication (www.ifbikes.com) heter märket.
Kompisen som pratade om stålcyklar var snackjanne här på forumet. Han driver dessutom cykelbutiken Norvelo på vanadisplan. Cykeln är en succe för mig, grym på alla sätt. Föreslår att du tittar förbi butiken och säger hej.

Björn

Dagens Happy-spotting
bugge skrev:
> Mötte Ricke, Anders H och Källis på kvällens
> SMACK i Lunda.

Ha ha, tog "bara" 54 sidor innan man blev spottad.
/Ricke

Dagens Happy-spotting
Little Stereo skrev:
> Jag spottade Johan A från styrhytten vid Munkbron
> när jag åt lunch vid 8:45 i morse, den grilligt
> gröna hjälmen går inte ta miste på... ;-) T

Visst såg han stark ut?? Jag spottade honom från förarsätet vid Riddarhuskajen nån minut senare :)

Sålde inte du en röd Wilier 29" ss i fjol? En sån med en "typisk" skogscyklist for förbi några minuter efter Johan..., skapligt säker på att det var den.

Dagens Happy-spotting
Vem var det som höll på att bli mosad på blå fixie av en taxi som körde u-sväng över heldraget vid norrmalmstorg här om veckan?

Jag satt i bilen i mötande fil och tutade rätt hårt på miffot till chaufför. Jag skiter i om man gör sådana manövrar, men man får se till att det a) inte är cyklar ivägen och b) inte är fullt med bilar på andra sidan det heldragna..

Dagens Happy-spotting
jomper skrev:
> men man får se till
> att det a) inte är cyklar ivägen och b) inte är
> fullt med bilar på andra sidan det heldragna..

Taxichaffis verkar vara en genetisk defekt snarare än yrke. När du gör en U-sväng över två heldragna linjer :och: en bussfil - se för fan till att det inte kommer nån buss först :)

Taget från fikahörnan på jobbet:
taxi_hamngatan.jpg ht=360

Dagens Happy-spotting
Supertramp skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Taxichaffis verkar vara en genetisk defekt
> snarare än yrke.
>
> +1!

Satan har man haft den genetiska defekten också! Tur man blev botad från det åtminstone!

Dagens Happy-spotting
Idag när jag mekade med min cykel så kom det ja ca 10st cyklandes genom balltorp antog ni skulle till torekullaleden/sisjön?? Såg ut som typiska happyiter, men kände inte igen någon av er.

Dagens Happy-spotting
Jag o-spottade Johan A vid idrottsplatsen bakom Hammarbybacken igår. Tydligen finns det fler cyklister med kermitgröna BF-hjälmar i trakterna kring sjöstan. Det som avslöjade denne copycat var att han cyklade på en rostig gammal Crescent med vinda plåtstänkor, och med hjul i seriöst behov av riktning.

Dagens Happy-spotting
Cyklade en 3 timmars runda i södra Sandsjöbacka. Träffade IGGE först nedanför Bräckan när han var på väg söderut och senare en gång till vid vindskyddet vid One Mosse.
Trevligt med lite cykel snack. Träffade ingen annan cyklist under hela turen, trots att vädret var bra och stigarna helt perfekta.

Dagens Happy-spotting
Spottade sprockets två bord bort när jag satt på Arlandas terminal-5 och käkade frukost. Han skulle till Atlanta och titta på lås och jag till New York och bli fet av all mat.

Dagens Happy-spotting
OskarH skrev:
> mytis spottades idag på E4an i sin folka med
> Soman på taket.
>
> Ett underbart smile fick vi tillbaka :)

Jag spottade OskarH och Mårten först i eugeniatunneln och sen vid järva krog. Shit va snygga dom var!

Dagens Happy-spotting
Veloce skrev:
> Var och shoppade i Saltå Kvarn då hovets
> grupetto dök upp. Ingen vit R3 utanför så då
> var det nog ingen happyspotting.

Jodå, trots allt så var det faktiskt en happyit med -
även om jag dolde mig väl bland de röda tröjorna..

Dagens Happy-spotting
Spottade Jerry i höjd med Liljeholmen för en halvtimme sen. Han kom farande i sån fart så jag inte hann se så mycket mer än en happytröja och ett par Oakleybrillor. Men de var tillräckligt bekanta än då.

Dagens Happy-spotting
Mollo stod och kåtade upp sig själv på Norvelo strax efter 16 idag. Hörde något om kläder och svindyrt och Mollo bara sken upp och nickade :-)

Dagens Happy-spotting
Johan A skrev:
> Spottade sprockets två bord bort när jag satt
> på Arlandas terminal-5 och käkade frukost. Han
> skulle till Atlanta och titta på lås och jag
> till New York och bli fet av all mat.

Det är inte bara i NY man blir fet.
http://www.dreamlandbbq.com/

Jag spottade en förvirrad Bruse i Marievik igår.

Tillbaka
Topp