Spottade Glitch, Johan A och en okänd person som säkert också hänger här på happy på bussen till Nynäshamn idag. De skulle liksom vi svettosar köra TdR-sträckan, och det var inte utan viss oro vi tänkte på den namnlöses racer med landsvägsdäck bland alla stenar som var strösslade längs stora delar av vägen. Hur gick det för er? Vi anlände till Hellasgården med krispiga ben efter 3:53 aktiv cykeltid (stannade och fikade en stund vid golfbanan halvvägs).
Sedan hoppas jag verkligen inte att det var en happyit som anslöt till oss Roslagstull-Bergshamra. En idiot på en hybrid, löpartights och jumpadojor. Han låg kloss bakom oss utan att säga ett ord, och körde bitvis med ett helt överlappande framhjul på mitt bakhjul. Som ni vet så är det grymt tight kring Universitetet, men puckot skulle ändå försöka hänga på oss. Han förföljde oss som ett frimärke, och hängde till och med in framför mitt hus vid parkeringen, för att sedan rulla vidare som om ingenting hade hänt. Mest förbannad är jag för att jag inte skällde ut idioten, ligga så nära någon okänd cyklist på en så stökig cykelbana utan att säga ett ord är fan inte ok, nästa gång sker det en olycka...