Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Tjena!

Var den en happyit jag såg i en servicebil tillhörandes ett företag som hette typ PPM eller dylikt, på väg in mot Kalmar vid 08.45 igår???

Dagens Happy-spotting
så har man blivit happyspottad ;). mattel - nog måste det varit jag på min Uncle John och dragandes cykelvagn - men skärmarna är påskgula ;). Tror jag vet när vi möttes också.

Dagens Happy-spotting
så kanske det är, knallgula till en ljusgul uncle john. jag skyller på solen.

jag satt dock i bil men det innebär ju inte att du inte såg mig för det. har för mig att det var vid ulfsunda slott.. det var lite svårt att förklara för tjejen varför jag trodde jag visste vem det var. :)

Dagens Happy-spotting
ah - folk som sitter i bil tittar jag bara på för att se om de tänker köra över mig ;). Ibland har jag äldsta dotterns cykel fastspänd ovanpå cykelvagnen och ibland cyklar hon jämte mig - då är det nog ännu lättare att se oss på håll ;). Antar det är ett dåligt tecken att mesta cyklingen sker till och från dags och jobb - inte lika många mil som sker med nya titanhojen ...

Dagens Happy-spotting
14-tiden: Lång färgad kille i rött Trek/VW team-aktigt ställ i kön till kaffe/korv på IKEA Kållered Gbg. Stod tre mtb hojar utanför, såg ut som TREK med blåa ramar på åtmistone en av dem.

18-tiden: Lvg åkare i Lyckhem (Billdal, Gbg) på fin kolfiber-Scott med rödeloxerade nav.

Dagens Happy-spotting
RN.jpg ht=544

Dagens Happy-spotting
Hittade den här happyiten som satt fast i ett surhål i göteborg. Han hade tur att jag var i närheten annars hade han inte tagit sig upp!

Bilagor

• flogsitterfast.jpg
    flogsitterfast.jpg
    133.4 KB · Besök: 44
Dagens Happy-spotting
Ett bud som kör en Fuji trackram i Stockholms City, idag såg jag dig på Nybrokajen mellan 13-14?!, ingen direkt aning, jobbade inne på restaurangen.
Annars utanför Slottet runt 1545 på förra vecka två dagar irad.

Vilken ram har du? Årsmodell? På jakt efter ny hoj.

Dagens Happy-spotting
Såg Mzi och en annan snubbe i Jordbro, utanför Brings lager idag vid 1345-ish, cyklandes söderut mot V-Haninge. Jag cyklade åt andra hållet och spontant tror jag inte mzi vet vem jag är/var men vi snackade en hel del på TdF ifjol. Ditt skägg tar man inte miste på :)

Dagens Happy-spotting
AxelSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Såg Mzi och en annan snubbe i Jordbro, utanför Brings lager idag vid 1345-ish, cyklandes söderut
> mot V-Haninge.

Jag var fettot i grön jersey. Vi var fullt upptagna med att diskutera hur man skulle kunna använda dörren på Brings lagervägg, som är placerad nästan uppe vid taket, i en ninja-film.

Sedan träffade vi arraksboll (tror jag, på en röd Pegoretti) på Café Grindsjön.

Dagens Happy-spotting
Spottade Obed, pbeijer och inte minst PelleHå i Gesunda idag!

Hela dagen faktiskt... =)

Danimal(?) och pfc representerade även Ludvika idag. :)

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
AxelSthlm skrev:
> Såg Mzi och en annan snubbe i Jordbro, utanför
> Brings lager idag vid 1345-ish, cyklandes söderut
> mot V-Haninge. Jag cyklade åt andra hållet och
> spontant tror jag inte mzi vet vem jag är/var men
> vi snackade en hel del på TdF ifjol. Ditt skägg
> tar man inte miste på :)

Jag tyckte det var något bekant! Men jag kan ha misstagit mig, det enda etapplopp jag ställde upp i förra året var TdR, jag tyckte TdF känndes lite "gjort", lixom.

Jag är grymt ledsen att jag inte hälsade, jag vet precis vem du är; du är den långa killen i solglasögon och tricolore-dräkten. Hade du haft på dig det hade jag kännt igen dig direkt!

Dagens Happy-spotting
bluecolorado skrev:
> Såg AxelSthlm på Rosenhill idag.
> (Jag hade gul tröja idag).

Körde du med Hovet du med, isåfall ber jag om ursäkt att jag inte hälsat, skyller på att jag är ny i gruppen :)

mzi, no worries, ditt skägg är ju din give away, min outfit min, och den hade jag inte på mig......men hälsar du inte nästa ggn heller tar jag det personligt :)

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Spottade Glitch, Johan A och en okänd person som säkert också hänger här på happy på bussen till Nynäshamn idag. De skulle liksom vi svettosar köra TdR-sträckan, och det var inte utan viss oro vi tänkte på den namnlöses racer med landsvägsdäck bland alla stenar som var strösslade längs stora delar av vägen. Hur gick det för er? Vi anlände till Hellasgården med krispiga ben efter 3:53 aktiv cykeltid (stannade och fikade en stund vid golfbanan halvvägs).

Sedan hoppas jag verkligen inte att det var en happyit som anslöt till oss Roslagstull-Bergshamra. En idiot på en hybrid, löpartights och jumpadojor. Han låg kloss bakom oss utan att säga ett ord, och körde bitvis med ett helt överlappande framhjul på mitt bakhjul. Som ni vet så är det grymt tight kring Universitetet, men puckot skulle ändå försöka hänga på oss. Han förföljde oss som ett frimärke, och hängde till och med in framför mitt hus vid parkeringen, för att sedan rulla vidare som om ingenting hade hänt. Mest förbannad är jag för att jag inte skällde ut idioten, ligga så nära någon okänd cyklist på en så stökig cykelbana utan att säga ett ord är fan inte ok, nästa gång sker det en olycka...

Dagens Happy-spotting
fredrikw skrev:
> Mest förbannad är jag för att jag inte skällde ut
> idioten, ligga så nära någon okänd cyklist på
> en så stökig cykelbana utan att säga ett ord
> är fan inte ok, nästa gång sker det en
> olycka...

Ja, det låter som att det minst hade varit på plats med ett: "Vad håller du på med?"

Dagens Happy-spotting
tillmann skrev:
> Ja, det låter som att det minst hade varit på
> plats med ett: "Vad håller du på med?"

Ja, det hjälper inte riktigt att jag tänkte det flera gånger.. Vet inte riktigt vad som hände, jag är ju inte den som sitter tyst i båten direkt i vanliga fall :-/

Dagens Happy-spotting
lundatok skrev:
> Blev bara två punkor, en efter fem mil och en
> precis vid milspåret. Hej förresten.

Aha, så det var du det :)

Kommer du ta racern nästa gång? ;-)

Dagens Happy-spotting
fredrikw skrev:
> Spottade Glitch, Johan A och en okänd person som
> säkert också hänger här på happy på bussen
> till Nynäshamn idag. De skulle liksom vi
> svettosar köra TdR-sträckan, och det var inte
> utan viss oro vi tänkte på den namnlöses racer
> med landsvägsdäck bland alla stenar som var
> strösslade längs stora delar av vägen. Hur gick
> det för er? Vi anlände till Hellasgården med
> krispiga ben efter 3:53 aktiv cykeltid (stannade
> och fikade en stund vid golfbanan halvvägs).
>
> Sedan hoppas jag verkligen inte att det var en
> happyit som anslöt till oss
> Roslagstull-Bergshamra. En idiot på en hybrid,
> löpartights och jumpadojor. Han låg kloss bakom
> oss utan att säga ett ord, och körde bitvis med
> ett helt överlappande framhjul på mitt bakhjul.
> Som ni vet så är det grymt tight kring
> Universitetet, men puckot skulle ändå försöka
> hänga på oss. Han förföljde oss som ett
> frimärke, och hängde till och med in framför
> mitt hus vid parkeringen, för att sedan rulla
> vidare som om ingenting hade hänt. Mest
> förbannad är jag för att jag inte skällde ut
> idioten, ligga så nära någon okänd cyklist på
> en så stökig cykelbana utan att säga ett ord
> är fan inte ok, nästa gång sker det en
> olycka...

Hade ni broöppning vid Skansbron/Hammarbyslussen på hemvägen spottade jag er med barnvagnen från östra sidan av bron... Iaf lät sällskapet inklusive hybridnissen straxt eferåt ut att stämma med din beskrivning :-) T

Dagens Happy-spotting
JojjeM skrev:
> Spottar precis s som sitter raden framför mig på
> Uppsalapendeln och Happysurfar på sin äppeldator
> :)
>
> /johan

=)

Dagens Happy-spotting
Igår spottade jag inte mindre än två st cykelbud med fixerat bakhjul på Skeppsbron på väg mot slussen. De blev båda omcyklade. Och ytterligare en fixie utanför slottet. En trevligt skramlig Crescent med bullhorn och orginalbakskärmen kvar. Exemplariskt då det regnade som fan. Minst en av dessa tre måste hänga här.

Dagens Happy-spotting
Spottade stellan på jobbet i göteborg idag. Verkade vara ett kort depåstopp i gbg innan det bär av igen. Ser fram emot att läsa om resan!

Dagens Happy-spotting
zodah skrev:
> En trevligt
> skramlig Crescent med bullhorn och
> orginalbakskärmen kvar. Exemplariskt då det
> regnade som fan.

Om det var strax före 17 och crescenten var vackert lila och vit så var det med stor sannolikhet jag. Känner igen migpå beskrivningen av skramlande :)

/Johan

Dagens Happy-spotting
Jag såg en kille bli fotad av en fotograf utanför ringmuren i Visby iförd sky tröja. Såg senare samma kille äta middag på ihrebaden. Ngn här;)

Dagens Happy-spotting
lundatok skrev:
> Såg en turkos fixi med orange velocity rims på
> Hammarbyhöjden, happyit?

Det var inte en språjlans Kona Band Wagon kanske? Såg den igår på hemvägen strax innan Skanstullsbron.

Dagens Happy-spotting
JojjeM skrev:
> zodah skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En trevligt
> > skramlig Crescent med bullhorn och
> > orginalbakskärmen kvar. Exemplariskt då det
> > regnade som fan.
>
> Om det var strax före 17 och crescenten var
> vackert lila och vit så var det med stor
> sannolikhet jag. Känner igen migpå beskrivningen
> av skramlande :)
>
> /Johan

Hejsan! Låg precis bakom dig. Grön fixie med skärmar och barnstolsfäste. fast du såg mig nog inte i regnet... :-)

Dagens Happy-spotting
bollen skrev:
> Jag såg en kille bli fotad av en fotograf
> utanför ringmuren i Visby iförd sky tröja. Såg
> senare samma kille äta middag på ihrebaden. Ngn
> här;)

Thomas Lövkvist kanske ?, han bor ju endå där :-) T

Dagens Happy-spotting
Tjena!

Spottade en otroligt vacker Monarkracer ovanpå en grå Fårrd körandes norrut på E22, norr om Kalmar, imorse.. Även nån vit MTB som jag inte alls såg pga Monarken.. Exemplariskt att ta av lädersadeln när man kör i regn!!! Fast du skulle stoppat en kork i sadelröret, kan bli mycket vatten för vevlagret annars..
Var det nån här??

Tillbaka
Topp