Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Jajamenssan, visst var det det. Gömmarskogen
> visade sig från sin bästa sida idag.

en morgon tur i gömmarn är aldrig fel!
mw

Dagens Happy-spotting
Hittade Bo-Einar mellan Stora Skuggan och Lappis. Vi hade sällskap mot Mörby och Bo-Einar visade hur man kunde lägga till ytterligare ett par kilometer på min pendlingsväg.
Han hade tagit fram vinterhojen eftersom det hade regnat på morgonen. De gav mig idéer om att man kanske ska lägga på vinterdäcken redan så man får lite mer träning.

Förresten kanske han inte är happyit, men jag utnämnar honom i så fall till hedershappyit och postar detta försäkerhets skull även i pendlartråden.

Dagens Happy-spotting
Spottade någon på en vit El Santo på torget i Bagarmossen vid 18:00-tiden. Du hade pannlampa på hjälmen, så jag antar att du skulle till tisdagsturen.

Själv gick jag hem och roade mig med att hosta i olika tonlägen ;)

Dagens Happy-spotting
Tyckte mig spotta Bigmollo vid bankhuset i Rissne. Låg i draget bakom nån annan pendlare, kanske det som är trixet för att orka med 70000000 cykelmil per år.

//j

Dagens Happy-spotting
jesperC skrev:
> Tyckte mig spotta Bigmollo vid bankhuset i Rissne.
> Låg i draget bakom nån annan pendlare, kanske
> det som är trixet för att orka med 70000000
> cykelmil per år.

Det stämmer fint det. Jag låg och mös bakom Nypan. Var det du med svarta kläder, nåt vitt streck på armen rullandes på en svart mtb?
/J

Dagens Happy-spotting
mattel skrev:
> jag spottade bjorre så hårt på vägen hem idag
> att hans ena glasögonnäspryl lossnade..

min ena glasögonnäspryl lossnade också, undra vem som spottade mig...

Dagens Happy-spotting
bigmollo skrev:
>...
> Det stämmer fint det. Jag låg och mös bakom
> Nypan. Var det du med svarta kläder, nåt vitt
> streck på armen rullandes på en svart mtb?
> /J

Jo det var jag. Hade tänkt ta skogsvägen över Järva och Ursvik på hemvägen men min vänstra armbåge har just svullnat upp till dubbla storleken. Gissar att någon av helgens vurpor tog värre en vad man trott. Segpendling med mjukpumpade 2.4or helt i onödan =(

//j

Dagens Happy-spotting
Tog en myspysrunda med racern idag. Söder-södertälje-Rosenhill-V haninge- Farsta-Söder.

Spottade en Valhall grupetto på ga södertäljevägen, de såg ut att träna lagtempo. Alla i nystrykna klubbkläder. Happy?

Vid Rosenhill vare nästan inga klädda i Lycra, alla i läder. Slog mig ner vid ett Lycrabord, 3 killar som cyklat sörmlandsleden mot södertälje, efter en liten stund anslöt två trötta lvg cyklister som kört i konstant motvind. Några härifrån?

Dagens Happy-spotting
Little Stereo skrev:
> Några happy var det säkert med på
> söndagsrundan från Slussen :-) T

De såg hursomhelst oerhört snabba och samspelta ut, riktig proffskänsla.
Det är bara att gratulera.

Dagens Happy-spotting
Jepp, det stämmer! Men det tog ett tag innan jag fattade vad som pågick. Fredrik Barbarossa? Bilstereo-conny? Brinnande busken? Du kan iaf lägga av med Regaine nu.

Dagens Happy-spotting
Tjena!

Jag spottade x antal happyiter i de småländska skogarna idag.. Några som cyklade Glasrikesresan, några som bröt efter första loopen och sen joinade punkaservicen i skogen istället.. Samt nån som inte cyklade alls..

Dagens Happy-spotting
Spottade Dr Spoke med familj på SVT1. Han blev intervjuvad och berättade att han skulle spana in springande damer på Gärdet.

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
ostkaka skrev:
> Spottade Dr Spoke med familj på SVT1. Han blev
> intervjuvad och berättade att han skulle spana in
> springande damer på Gärdet.

It's true! And the verdict is in... Lycra wearing should have age and weight restrictions!

Dagens Happy-spotting
Dr.Spoke skrev:
> ostkaka skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spottade Dr Spoke med familj på SVT1. Han blev
> > intervjuvad och berättade att han skulle spana
> in
> > springande damer på Gärdet.
>
>
> It's true! And the verdict is in... Lycra wearing
> should have age and weight restrictions!

I vilket program/vilken sändning var detta?
Kollade på svt.se på Aktuellt och Sportspegeln men såg inget sånt inslag.

Dagens Happy-spotting
geologen skrev:
> I vilket program/vilken sändning var detta? Kollade på svt.se på Aktuellt och Sportspegeln
> men såg inget sånt inslag.

Rapport (SVT1) ca klockan 19.51 på söndagaftonen.

Dagens Happy-spotting
Garpa, kul att du gillade dem. Tack för en snabb och smidig affär.
Var lite sugen att svara "ah, sätt in pengarna då" på din mejlprutning, men visste inte riktigt hur det skulle uppfattas...

Dagens Happy-spotting
regaman skrev:
> Jag mötte garpa och belastade honom med ett par
> fulpedaler!

ha! du fick en nypa svininfluensa också! =D

Dagens Happy-spotting
mzi skrev:
> Jag tror att jag mötte Cyklariskogen i morse
> innan Alvik någonstans.

Kan nog stämma, jag såg ett skägg svisha förbi strax efter Alvik från mitt håll, var rätt djupt försjunken i egna tankar.

Dagens Happy-spotting
I går mötte jag Bonbon i vardagsrummet, han stod i teven och sa att strejka är the shit. ABC hade dock redigerat bort delen där han bedyrade att jag visst ska få den där ölen, snart.

Dagens Happy-spotting
Jag har hört kommentarer på att jag tom. verkade sympatisk i rutan så redigeringen har tydligen varit mycket framgångsrik. Och jag ska se om jag kan klämma in din öl i nästa femårsplan, kamrat SuperApe!

Dagens Happy-spotting
bonbon: Herregud ja! Du var så sympatisk och så full av empati att man knappt tänkte på att du förmodligen varit där ett otal gånger och smort kråset medan slavarna blev piskade i köket. :-)

Dagens Happy-spotting
"ABC hade dock redigerat bort delen där han bedyrade att jag visst ska få den där ölen, snart"
Finns säkert på svtplay orkar inte länka nu.....

Jag spottade också bonbon i det där inslaget.
Fint att kunna säga att man brukar kränkas av en "kändis" i fortsättningen.

/E

Dagens Happy-spotting
Nästan en krock med Kristin idag i en skymd kurva. Men rutinerade cyklister som vi är så väjde vi lite så där lagom och hann med att heja istället för att krocka. ;)

Dagens Happy-spotting
Kom på Ringvägen när jag skulle svänga höger upp på Skanstullsbron vid 19.30-tiden ikväll. Lämnar företräde åt alla cyklister som redan befann sig på Götgatan. Noterar en cyklist på en cross? med grafitgrå hjälm, svart cykelväska med vitt lock, svarta Craftbyxor och en orange jacka med svarta armar.

Någon här? Du fick ett rejält försprång, men jag kom ikapp strax innan Gullmarsplan.

Om det var någon här så skulle jag vilja ge dig en komplimang. Jag har aldrig sett en cyklist som beter sig så föredömligt i stadstrafiken. Du sträckte ut handen när du cyklade om en dam med cykelkorg och när du svängde in igen sräckte du ut höger arm, och baklyset var på trots att det knappt börjat skymma. Det var ett nöje att få ligga på din rulle. :o)

Tillbaka
Topp