Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
En dubbel-dubbelspotting; Såg Bengt Sandborgh cykla förbi Univeritetet, 100 meter före låg Anders H i gulblå tröja. Sen spottade jag Bengt igen vid korsningen Norrlandsgatan Hamngatan.

Dagens Happy-spotting
Jag råkade köra ifrån en kille över Tranebergsbron som hade hängt på mig ett tag, men väntade in honom ut från Konradsberg där han tog över dragjobbet. Då ser jag att det sitter en backspegel på vänster bock och misstänker därför att det var OdenXT som gav mig en behaglig resa längs Norrmälarstrand (inga montistoriungar innan sju i alla fall) fram till Stadshusbron.

Dagens Happy-spotting
Stämmer bra det, märkte redan i backen upp från Abrahamsberg att du var starkare i backarna, så jag försökte inte ens gå om.
(Skyller på gårdagskällens orienteringspass...)

/G
(Backspegeln fungerar)

Dagens Happy-spotting
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> En dubbel-dubbelspotting; Såg Bengt Sandborgh
> cykla förbi Univeritetet, 100 meter före låg
> Anders H i gulblå tröja. Sen spottade jag Bengt
> igen vid korsningen Norrlandsgatan Hamngatan.

Jag såg också Bengan susa förbi på sin eleganta Bob Jackson när jag väntade på grönt vid Roslagstull. Men någon JLarsson såg jag inte.

Dagens Happy-spotting
spottade ett gäng ute på gröna spåret på Järva idag, kände igen de flesta ansikten men kan bara namnet på ostkaka. dessvärre gav jag er lite förvirrade råd om vägen, hoppas ni kom fram dit ni skulle ändå...

Dagens Happy-spotting
Spottade JLarsson när han kom sykelvägen i fin fart från Slussen ned längs skeppsbron Gamla stan.
JLarsson hoppade vant och smidigt ut i bilbanan när han såg allt Whitetrash som kom gående från Ånedinlinjen Ålandskryssning mot Slussen mitt i cykelbanan.

Streeetsmart!

Dagens Happy-spotting
Jajävlar. Hela GC-banan full med folk med flaket under ena armen och taxfree-BiB:en i andra. Det festliga var att jag satt och fikade vid rindöfärjan på värmdösidan av oxdjupet när Ånedinlinjen passerade in. Hojade nästan ifatt den mao :)

Dagens Happy-spotting
Såg en kvinna, uppskattningsvis i åldersspannet 25-45 år (inte lätt att se när folk har hjälm och är en bit bort). Mörk tröja/jacka, och blåa jeans med ca 15 cm uppvikt nertill. På en liggcykel. En sån där (som jag tycker) ful modell med litet hjul fram och stort bak (jag tycker bara tadpoles är snygga). Platsen var mellan Gbg Central och Drottningtorget, ca 16.20 i dag.

Nån happyit?

Dagens Happy-spotting
Johan A skrev:
> Spottade Dr Spoke iklädd rutig bandana och en
> barnvagn framför sig i Västertorp idag.

Jag bor där... Så inte så konstigt! Var säkert på väg ut på söndags promenade med Margo... Snart blir det barnstol på cykel

Dagens Happy-spotting
DrGT skrev:
> Såg kitzblitz göra en kanoninsats som opponent
> på en licentiatavhandling på min institution i
> förmiddags :-)

Var han kanonfull?

Dagens Happy-spotting
JLarsson skrev:
> DrGT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Såg kitzblitz göra en kanoninsats som
> opponent
> > på en licentiatavhandling på min institution
> i
> > förmiddags :-)
>
> Var han kanonfull?

Nej, men han nämnde LB minst en gång.

Dagens Happy-spotting
Spottade först oxr i morse, och morsade i vanlig ordning.
Sen är jag bombis på att det var HåkanC som jag mötte på cykelvägen utanför Willys i Rissne.
Det var en flakmoppe på cykelbanan samtidigt. Trångt värre :-)

Dagens Happy-spotting
örgelgörgel skrev:
> Mötte Rippa tillsammans med nåt hellasgäng i
> backen upp från hammarby allé men inte såg han
> att det kom 2 trialcyklister rullandes på samma
> sida.

Måste haft hellasdamm i ögat. Trajlcyklar med 2-metersstyren brukar man ju inte missa sådär...

Dagens Happy-spotting
Jag spottade och tutade på mollot vid rödljuset på E18 utanför bagartorpsringen igår vid tjugo i fem eller så. Han cyklade på sin söta lilla träck på cykelbanan. Så nu har jag det sagt. Annars?

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Visst fan, har ju glömt bort att jag såg bigmollo vid Slussen i lördags vid cirka halv fem på eftermiddagen. Han hade ett gäng kassar från Birka Paradise i handen och verkade glad och tillfreds med livet.

Dagens Happy-spotting
Spottade en trevlig happyit(?) på lunchspinningpasset.
Vi åt lunch tillsammans efteråt.
Han hette Bosse och hade bland annat cyklat pbp och andra riktigt långa lopp.
Trevligt med nya cykelbekantskaper.

Dagens Happy-spotting
JLarsson skrev:
> 0729, regeringsgatan/mäster samuelsgatan: bjorre
> susade ner på bilfri gata

jag hoppas han körde på bakslangen?

Dagens Happy-spotting
Boe skrev:
> Men Örgel, du var ju blind också, jag cyklade
> längst fram där och vinkade men du såg inte!

FAn då! men ja spanade mest hela gruppen för att se om ja kände igen nån och fick syn på Rippa först =)

Idag spottade jag Vic i korsningen Vasagatan/Kungsgatan och blev omkörd av någon med en Xtracycle eller en Big Dummy alldeles nyss vid Slussen.

Dagens Happy-spotting
Cykelsnaran dras hårdare och hårdare runt min hals. Jag har fått ett flertal indicier på att Lerum är en cykelort att räkna med.

Och idag klev PelleHå in på kontoret och servade vår plotter!

PelleH.JPG ht=725

Dagens Happy-spotting
Mötte Bruse och någon till på väg söderut på Stocksundsbron. Jag såg försent att det var du så jag han aldrig hälsa, hade Liquigas 3/4 tights och körde Langster Las Vegas.

Dagens Happy-spotting
R skrev:
> Visst fan, har ju glömt bort att jag såg
> bigmollo vid Slussen i lördags vid cirka halv fem
> på eftermiddagen. Han hade ett gäng kassar från
> Birka Paradise i handen och verkade glad och
> tillfreds med livet.

Aha...
Det förklarar att jag såg honom på den kryssningen då : )
Trodde att jag var alltför intoxikerad av etanolbaserade drycker så att jag började röra ihop festpolarna med cykelkaraktärerna från Happy. Men hjärnan var i alla fall lite med trots allt.
För övrigt förnekar jag all kännedom om vad som hände på båten.
Jag hoppas jag inte kränkte dig, mollo? Ta det inte personligt i så fall, du var bara en i raden...
; )

Dagens Happy-spotting
Såg en "liggist" på trike idag över Huvudstabron. Då det var Månadens bästa medvind så seglade jag ifrån honom med min uppräta sittställning. hehe

Dagens Happy-spotting
Mötte Bruce med grå mössa och svart cykel (Langstern?) vid Västra Skogen när jag lufsade till T-banan. Sorry hann inte hälsa, morgontrött å förkyld..

Dagens Happy-spotting
Stisse skrev:
> R skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Visst fan, har ju glömt bort att jag såg
> > bigmollo vid Slussen i lördags vid cirka halv
> fem
> > på eftermiddagen. Han hade ett gäng kassar
> från
> > Birka Paradise i handen och verkade glad och
> > tillfreds med livet.
>
> Aha...
> Det förklarar att jag såg honom på den
> kryssningen då : )
> Trodde att jag var alltför intoxikerad av
> etanolbaserade drycker så att jag började röra
> ihop festpolarna med cykelkaraktärerna från
> Happy. Men hjärnan var i alla fall lite med trots
> allt.
> För övrigt förnekar jag all kännedom om vad
> som hände på båten.
> Jag hoppas jag inte kränkte dig, mollo? Ta det
> inte personligt i så fall, du var bara en i
> raden...
> ; )

Oj det här hade jag missat. Jo jag var på prima humör efter kryssningen. Det är svårt att vara sur när man har druckit sliskiga drinkar och bubbelvin hela dan. De där kassarna är ganska avslöjande, till nästa gång ska jag ha med ICA- eller NK-kassar.

Stisse, tänk vad glada folk skulle blivit om vi hade snackat cykel hela resan. Hoppas jag inte kränkte dig heller. :)
/J

Edit: hade tydligen glömt hur man skriver.

Dagens Happy-spotting
Jag såg nog Speedman på Skeppsbron igår med en fixerad GT Peace och nån instrumentlåda på hojen. Eller blandar jag ihop personer nu?

Dagens Happy-spotting
Tyckte jag såg Markus F i dag, men han hade blivit ganska mycket längre. Vid närmre kontroll vem den gentlemannaklädde mannen på grön Surly var så visade det sig att det var freddiesan.

Dagens Happy-spotting
spottade dans med fru i eftermiddags här i Kampala. De körde Nissan Terrano i stället för cykel ...

Pratade Brompton och happy - argument för att köpa två Brompton efterlystes - självklart fanns det många ;)

Kaffet var från Mount Elgon i östra Uganda - hoppas espresson uppskattades på de mellanrostade bönorna

PS Eftersom bara PatrikB vågat sig ner till Uganda är det bara när jag träffar dans som jag kan skriva i den här tråden. Tyvärr ingen cykling på ett tag - har väl en släng av lite svininfluensa antar jag

Dagens Happy-spotting
Spotta Johrn utanför adidasbutiken i sjöstan. Han cyklade med rak rygg och utan att hålla i styret. När jag tutade glodde alla runtomkring (förutom han då) på mig.

Tillbaka
Topp