Dags för en landsvägscykel...

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> För helvete bruse, jag är 186 och har 89cm långa
> ben. Är det jag som är gorilla eller du som är
> giraff?

När jag mätte min benlängd själv, blev det 78. När Cykelcity pumpa upp stången i röva, blev det 81. Oj sa jag, å då fråga Daniel (?) om jag fick 78 hemma... å det stämmde, tydligen blir man kortare hemma.... vet inte hur det går till, kanske nåt med luftfuktigheten?

Men du har längre ben % än jag: jag 47,36% och du 47,85%

lundatok skrev:
> Det var som 17, måste man få stången i röva för
> att få rätt längd?

Mysigt!
Jo, antagligen för att man inte har spikraka ben när man mäter själv, eller inte mäter rakt, eller för at man inte kör upp sitt mätdon ordenligt, utan fegar vid pungen.

Jag fick ju 3 cm längre ben hos Cykelcity!

I går kom ett mail att min Roadmaster Pro är klar, nästan 6 veckor snabbare än tidigare leveransbesked. Riktigt kul, nu har man ju den till snön försvinner.
//Kristofer

Fett! Min Roadmaster Pro är också på ingång, betalade i går... den skulle leverats v. 19, alltså nån gång i början av maj! Skönt att de kör extraskift i Koblenz. Dessutom står det att en Ralf Wagner har monterat hojen. Det känns tryggt. Canyon-träff i vår då, Kris? Ska du kanske köra Vättern också?

/Kalle

kris skrev:
> Vecka 16 skulle den skickas enligt
> leveransbeskedet.

Faan.. står W16 på mitt besked också! Hmm.. har man fått post idag kanske.. det vore grumt.

SuperApe skrev:
> vet du nåt om hjulen? okända för mig och hittar
> inga reviws.
>

Hjulen är Bontrager, men egentligen är de tillverkade av HED (det står t.o.m. märkt på hjulen). Fälgen är alltså HED, medans naven är DT Swiss (som Bontrager alltid använder).

KalleA skrev:
---------------------------------------------------------------------------
>Fett! Min Roadmaster Pro är också på ingång, betalade i går... den skulle leverats v. 19, >alltså nån gång i början av maj! Skönt att de kör extraskift i Koblenz. Dessutom står det att >en Ralf Wagner har monterat hojen. Det känns tryggt. Canyon-träff i vår då, Kris? Ska du kanske >köra Vättern också?

Den där Ralf Wagner är en flitig en, han har monterat min med.
Det blir ingen Vättern i år men förhoppningsvis en satsning till 2007! I år kommer roadmasterns uppgift bli att ta mig mellan hemmet och jobbet (3 mil enkel väg).
Det börjar bli en del Canyoncyklar bland Happyiterna ska bli kul att höra vad ni har för olika erfarenheter framöver.
//Kristofer

Jadå, jag fick min Canyon F10 redan vecka 3, i januari alltså. Snabb leverans, en vecka tidigare än utlovat. :-) Snart dags för premiärturen ute...

Här lite bilder: [Racer] En studie i rött, heta bilder på yrvädret från Koblenz

/Leo

EDIT: bilderna verkar inte fungera för ögonblicket, så här kommer en då. :-)
F10.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Är det någon som har erfarenhet Sintesi Morzine? Snikpris hos min lbs - funderar på att slå till, men vet inte så mycket om Sintesis budget räsrar.

Tillbaka
Topp