Dåligt packade grejor från crc?

Är det någon annan som har varit med om att kartonger inte har varit ordentligt ihoptejpade eller att det saknas emballage där det borde vara sånt?
Har fått ett par leveranser därifrån som har varit milt uttryckt briställigt packade, bla. en hisspinne som låg lös & skramlade runt i en rätt stor låda, samt lådan jag blev tvungen att hämta igår efter 2 fejkleveranser. Knappt nån tejp alls på kartongen.
Har pratat med deras kundservice & de påstod att de aldrig hade varit med om det innan.

Ett riktigt skit ställe att handla från, ta bike24 eller bike components istället!
Har varit med det du skriver även n fått fel grejer från dom.....

2-3 år sedan fick jag en låda fr CRC som i princip var helt öppen (har en bild på den nånstans men hittar inte nu), men som av ett under fanns allting kvar i den (inkl diverse småpryttlar).

crc har funkat för mig, enda problemet är att små grejor tar längre tid än små....eftersom små går med postnord.

Har varit med om liknande. Beställde ett gäng grejer för ca 1 månad sedan och allt låg löst och skramlade runt i en stor kartong som nästan hade punkteras av grejerna, bl.a. en dropper post som skakat ur sitt originalembalage. Turligt nog var det relativt slitstarka grejer så inget hade gått sönder. Ändå katastrofdåligt gjort.

Jag köpte en Zefal Swan Road (bakstänkskärm i plast) som var vikt på mitten i en kartong hälften så lång som stänkan. Resultatet blev en stänkskärm som aldrig "buffade" ut sig och därmed fick kasseras.

Köper inget därifrån igen.

Rebel sa:
Ett riktigt skit ställe att handla från, ta bike24 eller bike components istället!
Har varit med det du skriver även n fått fel grejer från dom.....
Jag fick två paket från Bike24 som var klåp-packade. I ett av dom var ett tungt riktställ på väg ut genom paketet eftersom det låg på botten med enbart lite skrynklat tjockare papper som utfyllnad. Hur paketet med en fälg såg ut vill ni inte veta. :o

Skyddsängeln för paket hälsar att efter ha räddat innehållet i de två paketen så är hon på vilohem...

Mvh
Magnus

ooms sa:
2-3 år sedan fick jag en låda fr CRC som i princip var helt öppen (har en bild på den nånstans men hittar inte nu), men som av ett under fanns allting kvar i den (inkl diverse småpryttlar).

Så här såg lådan ut! (fotad utanför ombudet)
DSC_0263.jpg

Senast ändrad:
Crc kör vanligtvis med genomskinlig usel tejp, om man tittar på lådan så är det väl högst troligt postmord som har varit igång & tejpat med sin bruna tejp över. Jag reklamerade mitt ärende direkt till postmord när jag såg lådan, har inte hört ett ljud från dem än. Däremot så fick jag tillbaka stålarna från crc för grejorna som saknades i lådan, så det ska de iallafall ha tack för.

jonte987 sa:
Något oklart om det enbart är dåligt tape som löpt amok på den lådan. Måste vara jävligt dåligt tape i så fall.
I mitt fall ovan var det nog en kombination av dålig packning (stor låda för mest småprylar, inget fyllnadsmtrl) samt att transportören på nåt sätt misshandlat paketet. Det var inte Postnord, tror det var Bring/DHL om jag minns rätt.

Mjae, det vore väl skumt om själva tejpen orsakade hål i lådan?
Men någon på din speditör har säkert jobbat på posten innan!
Så måste det vara! Jajamen.

Tillbaka
Topp