Tjena!
Kul att ni hittat oss! Det stämmer mycket väl (som någon nämnde) att det är jag, Fredrik, som driver dämparbrev.se - och för att direkt räta ut några frågetecken så utför vi nästan all service själva in-house i vår egen välutrustade dämparverkstad. Målet är naturligtvis att kunna göra så gott som all service här, men som relativt nystartade behöver vi fortfarande “korsa några t’n och pricka några i’n” - men snart så.
För er som inte vet vem tusan jag är, så har jag nära 20 års erfarenhet som servicetekniker på cykel, varav totalt kanske 15 hos Cykloteket där jag de senaste fem åren och fram tills i fjol primärt fokuserade på just stötdämpare.
Det stämmer även att dämparbrev.se delar adress med vårt systerbolag Bike Path på Mäster Samuelsgatan 58 i Stockholm city. I dämparbrev’s verksamhetsbeskrivning står, som några hade snappat upp - men kanske missförstått en aning - att vi även arbetar med partners runtom i landet. Huvudsakligen betyder det att verkstäder som kanske inte har intresse eller möjlighet att (oavsett anledning) själva utföra just dämparservice, med fördel ska kunna skicka vidare sina kunders stötdämpare till oss för service/reparation/tuning.
Likväl utnyttjar vi gladeligen alla de redan befintliga dämparverkstäderna vårt avlånga land har att erbjuda, i de fall slutkund vinner på att vi gör det. Som exempelvis ovan nämnda Racing Bike Sweden, vilka jag personligen haft en hel del fin kontakt med genom åren och som för övrigt är kanon - så fortsätt skicka dämpare dit för all del! Vi vill alltid kunna erbjuda snabbaste och bästa lösningen, helt enkelt.
Nu har vi, som ovan nämnt, precis lämnat startgroparna så vår lista över partners är fortfarande ganska liten, men vi har för avsikt att samarbeta med så många cykelbutiker runtom i landet som möjligt.
Dra er heller inte för att langa feedback åt mitt håll. Det vore toppen för mig att veta vad som är viktigt för er att få ut av en tjänst som våran.
Jag hoppas få se så många av era dämpare som möjligt framöver! :)
Bästa hälsningar
Fredrik
Dämparbrev.se