Dave Mirra, Vila i Frid

Dave Mirra, Vila i Frid
Men vad är det som händer?! Verkar som att 2016 är året då alla storheter går och dör!

Sjukt tråkigt att det skulle sluta så för Dave. R.I.P

Dave Mirra, Vila i Frid
Även om jag varken hojat BMX eller ens tittat på sporten mer än när det sändes på OS, så är det alltid en sån tragedi när någon väljer att avsluta sitt liv.
Eftersom jag har erfarit hur nära vänner farit illa i "Bipolär Sjukdom" som ofta är den bakomliggande orsaken till många självmord, så fäller jag en tyst tår inombords för Dave's fru och barn i denna synnerligen svåra stund. R.I.P.

Dave Mirra, Vila i Frid
Jag undrar om inte CTE kan vara en orsak. Utan att veta fler detaljer än det hittills publicerade liknar det flera tragiska öden i andra sporter där CTE varit bidragande orsak.

Hemskt.

Dave Mirra, Vila i Frid
feeblesmith sa:
Jag undrar om inte CTE kan vara en orsak. Utan att veta fler detaljer än det hittills publicerade liknar det flera tragiska öden i andra sporter där CTE varit bidragande orsak.

Hemskt.

Känns inte som om att han borde ha boxningen. Skallen lär juh ha fått sig ett par smällar för mycket ändå.

Dave Mirra, Vila i Frid
feeblesmith sa:

Hemskt.

Kan mycket väl vara det som är den bakomliggande orsaken...huvudet har nog utsatts för väldigt många hårda smällar under alla åren han hållit på med sporten, många gånger har det nog även resulterat i mindre o mer allvarliga hjärnskakningar.

Tillbaka
Topp