DebonAir negativt tryck?

SafeSurfer

Aktiv medlem
DebonAir negativt tryck?
Hej,
Har negativt tryck så nu suger benet fast, gaffeln komprimerar då jag släpper tryck på gaffeln. Någon som vet hur man släpper trycket? Får inte ut luftfjädern nu.
Är väl suck down det heter.
Låsringen satt som tusan så tången gick sönder. Råd skulle uppskattas om bra tång och hur man släpper ut luften ur nedre.

Senast ändrad:
DebonAir negativt tryck?
Stoppa ner ett litet buntband innanför skrapringen hjälpte för mig. Sedan när du pumpar upp gaffeln, pumpa 20 psi åt gången och komprimera den några gånger mellan varven för att tryckutjämna.

DebonAir negativt tryck?
Stoppa ner ett litet buntband innanför skrapringen hjälpte för mig. Sedan när du pumpar upp gaffeln, pumpa 20 psi åt gången och komprimera den några gånger mellan varven för att tryckutjämna.
Hmm intresant tes att allt tryck bildas på utsidan av luftkolven och inte inne i själva kolvhuset och om jag inte har helt fel så är det en lite utbuktning i gaffel röret som gör mellan positiva och negativa kammaren så vad har ytterbenen med luft kolven att göra.
Och har man så mycket luft i ytterbenen så bör man nog fundera på en helservice för där är det friktionen som bygger tryck och inte från luftfjädring.

DebonAir negativt tryck?
Det kommer väl inte åt negativa? Sloppa ut långsamt och bereoende på version tryck ihop under tiden?
Nej precis, fick ta loss hela luftfjädern och be om hjälp att dra så kom den loss, hade inte orkat själv. Känns ju som en kass konstruktion på nästa ny gaffel. Tipps om hur man undviker problemet framöver vore bra.

DebonAir negativt tryck?
Nej precis, fick ta loss hela luftfjädern och be om hjälp att dra så kom den loss, hade inte orkat själv. Känns ju som en kass konstruktion på nästa ny gaffel. Tipps om hur man undviker problemet framöver vore bra.
Köper en annan gaffel som fungerar sen säljer man den man inte är nöjd med på köp & sälj.

Tillbaka
Topp