Demontering av däck.

Zliper

Medlem
Demontering av däck.
En kompis kom till mig för att han inte fick av däcken från fälgen. Jag tänkte ju genast att han är för klen :p (tydligen jag oxå) lyckades få av ena sidan så vi kunde ta bort slangen men på andra sidan sitter däckkanten som gjuten! Detta är det värsta i däckväg jag har varit med om, helt sjukt vad det sitter. Den vägrar släppa från fälgkanten. Har testat få ner däckjärn/mejlsel och andra div plastföremål men det släpper fan inte, sprayade i wd40 oxå :) jag går fasen bet på det här, någon som har tips? Det är ett par schwalbe ice spiker PRO och roam fälgar.

Demontering av däck.
Lägg hjulet på golvet med däcksidan som inte släpper uppåt.
Sen ställer du dig på däcket så att det trycks ihop mot golvet. Du får ha foten ganska kloss mot fälgen.
Enda sättet jag fick ner mina fatbike-däck från fälgkanten.

Demontering av däck.
Eveningstar sa:
Lägg hjulet på golvet med däcksidan som inte släpper uppåt.
Sen ställer du dig på däcket så att det trycks ihop mot golvet. Du får ha foten ganska kloss mot fälgen.
Enda sättet jag fick ner mina fatbike-däck från fälgkanten.

Ska testa det, tack för tipset. Blir till att skruva av skivan om inte annat.

Demontering av däck.
Snabbtving för att klämma däcket över sidoväggarna och använd tvingen som hävstång mot fälgen. Lägg något mellan fälg och tving.

Demontering av däck.
BjornR sa:
Snabbtving för att klämma däcket över sidoväggarna och använd tvingen som hävstång mot fälgen. Lägg något mellan fälg och tving.

Funkade skitbra!
Hotade även med att jag skulle ringa Chuck Norris, då hoppade det av sig själv plus att det nya hoppade på

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp