Den optimala* snygg-på-jobbet pendlarväskan?

Aron

Inventarie
*optimal för mig

Min pendlarväskekollektion skall utökas med något som fungerar på propra kundmöten. Tänk bort "sport", och allt som matchar en goretexjacka.

Jag har redan allt från Chromebags till Vaude Air väskor. Nu behöver jag hjälp att tänka kontor.

Bakgrund:
Jag bor i närförort med 15-17 km in till stan. Vissa dagar med mycket möten blir det 50-60 km i sadeln. Jag behöver komplettera med en väska som fungerar lika bra vid det första intrycket hos ny kund som på cykeln kors och tvärs genom stan.

Jag ser gärna något som går att fästa på cykeln och sedan smidigt bära med sig. Hittills har jag aldrig fått sidoväskor att funka, mina fötter är för stora och mina kedjestag för korta. Men en sadel- eller styrväska kanske skulle vara grejen. Väskan måste komma upp från eventuellt däcksprut, jag har inte lust att springa runt med bruna stänk på väskan.

Min kravspec:
* Väskan måste se prydlig ut över axeln på en kavaj
* Den ska rymma en 15" dator + ANNAT. Dvs 25-35 liter
* Datorn skall överleva en rejäl regnskur
* Väskans bidrag till min perspiration bör ligga så nära noll som möjligt
* Väskan ska höra hemma i "cykeluniversum" och tex ha smarta lösningar för verktyg, lås, lampa etc.
* Det måste gå att stoppa ned hjälmen i väskan, eller bäras med på något annat diskret sätt.
* Väskan måste vara bekväm, även med 10+ kg och långa dagar i sadeln.

Övrigt:
* Jag ser gärna att väskan går att expandera för att rymma veckans skjorttvätt, tre flaskor vin samt ett cykelhjul på utsidan.
* Väskan får gärna vara lätt.
* Funktion och stil är överordnat pris.

Så, kära Happy, var skall jag börja leta?

Senast ändrad:
?

Bilagor

• $(KGrHqZ,!q4FE0wFToLYBS(9V+LKew--60_3.jpg
    $(KGrHqZ,!q4FE0wFToLYBS(9V+LKew--60_3.jpg
    58.6 KB · Besök: 54
Senast ändrad:
Tack för tipsen!

Jag har inte riktigt hittat något som känns helt rätt, så jag tar tacksamt emot fler förslag. Finns det fler modeller/tillverkare som är värda att titta närmare på?

Det som kittlat ögat mest så här långt var Brooks Hackney och Pickwick.

En liten följdfråga:
Ett litet flak framtill kanske kan vara del i lösningen. Har ni några tips på bra och snygga konstruktioner? Det ska passa med bockstyre.

http://www.homeofmillican.com/shoulder-bags/stewart-the-courier-bag.html

Eller om du hittar en Howies Hand me down messenger bag. Dyr när den kom, gjordes bara i begränsad upplaga, jag ångrar fortfarande att jag inte köpte nån då. Om du hittar två, säg till så köper jag ena.

Om du är sugen på flak eller cykelkorg så har jag lyckats klämma in en korg med Klickfix-fäste på min pendlare med bockstyre och gamla 105-handtagen. Det är lite tight men det funkar.

Tillbaka
Topp