Den Stora Saida-tråden

Drosa

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Pfaff sa:
Hasse#7 sa:
Drosa sa:
Var tog mina rudy project glasögon vägen? Sist jag hade dem var när jag klev ur farsans bil jag hade kört och då hade jag dem på huvudet. Har för mig att jag lade dem på köksbordet när jag kom hem men nu har de varit totalt bortsprungna i en månad! Letat överallt men hittar dem inte. ?
Följ nyckelns väg om det inte var din bil. Nånstans på den vägen la du ifrån dig glasögonen.
Följ bilens väg efter du lämnade den. Du la brillorna på bilens tak.
Det sa min Saida-radar också. Men det kändes så definitivt.
Ha! Hittade dem under soffan! Hur i helsike hamnade där? Ett stort mystreium men jag kom i alla fall ihåg att jag hade med mig dem hem. ?

Hasse#7

Aktiv medlem
Drosa sa:
Hasse#7 sa:
Pfaff sa:
Hasse#7 sa:
Drosa sa:
Var tog mina rudy project glasögon vägen? Sist jag hade dem var när jag klev ur farsans bil jag hade kört och då hade jag dem på huvudet. Har för mig att jag lade dem på köksbordet när jag kom hem men nu har de varit totalt bortsprungna i en månad! Letat överallt men hittar dem inte. ?
Följ nyckelns väg om det inte var din bil. Nånstans på den vägen la du ifrån dig glasögonen.
Följ bilens väg efter du lämnade den. Du la brillorna på bilens tak.
Det sa min Saida-radar också. Men det kändes så definitivt.
Ha! Hittade dem under soffan! Hur i helsike hamnade där? Ett stort mystreium men jag kom i alla fall ihåg att jag hade med mig dem hem. ?
Bra! Är det värt 1/10 kanske?

Peth

Aktiv medlem
Hm, om jag var en cykellampa av märket Silva – var skulle jag gömma mig då?

Har lagt den på nåt bra ställe i våras, svårt att minnas nu bara.

n3wton

Medlem
Jag köpte en fin ringklocka av en kille i Majorna, Hobbymekanik, som handtillverkat den med en trycksvarv. Ett riktig hantverk! Nu när cykelbygget den var avsedd för börjar bli klart kan jag inte hitta klockan.. Den kan ha varit utsatt för antingen barnahänder, en ordningsam fru (som lovar att hon inte städat bort den) eller min snurriga tillvaro. Hjälp mig!

Brakstav

Medlem
n3wton sa:
Jag köpte en fin ringklocka av en kille i Majorna, Hobbymekanik, som handtillverkat den med en trycksvarv. Ett riktig hantverk! Nu när cykelbygget den var avsedd för börjar bli klart kan jag inte hitta klockan.. Den kan ha varit utsatt för antingen barnahänder, en ordningsam fru (som lovar att hon inte städat bort den) eller min snurriga tillvaro. Hjälp mig!
Den ligger i cykeldelslådan i garaget, men har en annan färg än du minns, så du "ser" den inte när du letar.

Hasse#7

Aktiv medlem
Brakstav sa:
n3wton sa:
Den ligger i cykeldelslådan i garaget, men har en annan färg än du minns, så du "ser" den inte när du letar.
Jag känner att den ligger i en äldre hjälm i en plastpåse och sen med en plastpåse runt hjälmen. Du la den där för att det kändes skyddat och bra. Ytterpåsen är från ett skomärke för kvinnor förutsatt att du är man. Är du däremot kvinna ligger den i en påse med tryck från motorolja eller Lego. Jag borde kunna sia man eller kvinna men det var ju inte frågan.

n3wton

Medlem
Hasse#7 sa:
Brakstav sa:
n3wton sa:
Jag känner att den ligger i en äldre hjälm i en plastpåse och sen med en plastpåse runt hjälmen. Du la den där för att det kändes skyddat och bra. Ytterpåsen är från ett skomärke för kvinnor förutsatt att du är man. Är du däremot kvinna ligger den i en påse med tryck från motorolja eller Lego. Jag borde kunna sia man eller kvinna men det var ju inte frågan.
Det här är bra, känns lovande! Jag ska stå hemma och vänta på sotaren en stund idag, och ska följa upp alla spåren! Inget av förslagen, förutom kanske det med färgen, känns orimligt. Eller så är det just säkerheten kring färgen som ställer till det...

Hasse#7 sa:
Brakstav sa:
n3wton sa:
Med tanke på att n3wton signerar alla sina inlägg med ”/Jonatan”, så kan vi slå fast att hen trollar oss, och är en kvinna. Så vi säger Castrol-plastpåse.

n3wton sa:
Den ligger kvar i fickan på jackan du hade när du köpte ringkockan. Vänster ficka.

staine

Aktiv medlem
Rätt stor klumpig camodesignad pannlampa. Användes på väg till jobbet sista dan före jul. Efter beckmörkret, i Ballerup typ, tog jag av den och la i ryggfickan för den satt lite obekvämt. Sen dess är den väck. Eller rättare sagt minnet. La jag den sen i ryggan? Kom den hem? Tog någon familjemedlem hand om den? Jag tvivlar på att den är kvar på jobbet. Men hemma är den inte heller. Mysterium.

Hasse#7

Aktiv medlem
staine sa:
Rätt stor klumpig camodesignad pannlampa. Användes på väg till jobbet sista dan före jul. Efter beckmörkret, i Ballerup typ, tog jag av den och la i ryggfickan för den satt lite obekvämt. Sen dess är den väck. Eller rättare sagt minnet. La jag den sen i ryggan? Kom den hem? Tog någon familjemedlem hand om den? Jag tvivlar på att den är kvar på jobbet. Men hemma är den inte heller. Mysterium.
Tänk efter, i vilket läge behöver du frigöra båda händerna och lägga ifrån dig saker, tex cykellåsning. Alternativt i vilket läge kan du ha satt dig ned och lampan var ivägen i ryggfickan? Mötte arbetskamrater, fick en fråga, sitta vid ombyte, annan plats än vanligt?

staine

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Kan fråga chefen, som bor i Ballerup, om han hittat den.
Hehe, fråga gärna ;)
Men jobbet känns som en riktig högoddsare, det är lätt att genomsöka där (liten lokal). Tror snarare att nån förvirrad hemmavid (inkl undertecknad) har förlagt den. Såvida jag inte har förlagt den utanför jobbet och då är den borta. Men jag brukar inte vara så vimsig.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer