Det orakade Forumet "Gubbhappy".

Koltrasten

Aktiv medlem
Dom flesta samhällen på planeten Jorden består av ca 50% hannar och 50% honor.

Detta tycks dock inte gälla "Happyride.SE". Här verkar könsfördelningen se helt annorlunda ut. Här verkar en androgyn mutation helt ha tagit över! Ofta med ett Machospråk, som helt skrämmer bort hälften av Sveriges innevånare. Varför?
Svaret vet vi givetvis själva. Eftersom det är så enkelt!
Vi är givetvis för fega!
Vi skriver till andra "Androgyner", av det enkla skälet att vi är rädda. Det är så mycket enklare än att säga vad vi egentligen menar, om vi skriver till andra män! Tvekönade eller inte...

Det fanns en kung. minns inte i skrivande stund i vilken ordning. Men som fick epitetet: "Han talte med bönder på bönders vis. Med de lärde talte han Latin"!
Givetvis var detta en ren lögn! Få kungar i Sverige har någonsin talat latin. Än mindre behärskat skrivkonsten i språket.

Tycker vi borde införa Premium och "Bonuspoäng", med initial start långt över våra, sk meriter. För enligt min uppfattning behöver något göras. Eller skall "GUBBHAPPY" fortsätta att exkludera 50% av befolkningen?

Från tråden: SPAM i hjärnan.

”Det som verkar helt klarlagt är dock att Hjärnan, har förmågan att sortera bort skräp, läs "SPAM" under natten, om förutsättningarna är dom rätta för sömn i balans!”

Hur har du det med sömmen, är den i balans?

En vild hypotes:
För att över huvud taget hitta till detta forum behövs sannolikt först ett intresse för cykling och typiskt cykling utöver ren transportcykling. Könsfördelningen i den gruppen människor är (tyvärr) tämligen snedfördelad. Att då ett forum som naturligt lockar människor med detta intresse också blir könsmässigt snedfördelat är inte så överraskande.

På marginalen kan kanske ett i vissa trådar "grabbigt" språk bidra till att skrämma bort kvinnor. Jag tror dock inte det är huvudanledningen.

Vad du menar med premium- och bonuspoäng vet jag inte. Är det dessa poäng du syftar på?
1734672083102.png

Om så är fallet tror jag du gravet överskattar deras betydelse. Känns som oerhört udda människor som baserar sitt forumdeltagande på mängden sådana tämligen poänglösa poäng.

kombinera cyklingsintresset med ett tekniskt intresse och att vara den som löser diverse sådana problem på egen hand, och inte många kvinns är kvar.

lägg sedan på ett grabbigt eller som i fallet ts gubbigt språk och tillhörigheten för kvinnor är minimerad ytterligare...

Cykelintresse skulle jag tro är en viktigare punkt än teknikintresse. Utan något cykelintresse hänger man knappast här medan man kan göra det utan något större teknikintresse.
cykelintresse och teknikintresse ser jag som parallella ting.

cyklingsintresse är något annat. och är jag rätt säker på relativt fler kvinnor i det gänget. dina insatser för road reports är där ett viktigt inslag.

Dom flesta samhällen på planeten Jorden består av ca 50% hannar och 50% honor.
Det inledande påståendet är (tyvärr?) inte sant. Lokala intressegrupper, yrkesgrupper o.s.v. är oftast oämnt fördelade. Endast när man kalkylerar medelvärden över mycket större mängder individer och därför suddar bort olikheter mellan människor börjar siffror som 50% dyka upp.

Det finns två stora synder i (lekmans) statistiken:
1. Att inte ange konfidensintervaller vid medelvärden
2. Att försöka beskriva en bimodal fördelning med en enda Gausskurva, alltså att ignorera datas verkliga natur.

EDIT: korrigera begreppet; "binomialfördelning" är ju helt annan sak, jag menade en sådan med två pucklar.

Senast ändrad:
Det där beror väl lite på hur man tolkar termen samhällen. En snäll tolkning är att det handlar om totala mängden individer av arten och att det är Fishers princip (direktöversatt) som åsyftas.

Men skulle inte vilja påstå att vi exkluderar någon, snarare något. Elcyklar. Förutom det så är allt välkommet, nästan.. Men nu har ju politik en egen tråd, så allt är kanske okej nu.
Däremot finns det en viss jargong som inte passar alla, men det är ju något som utmärker alla subkulturer. Jag kan absolut argumentera för att happyiter är en egen subkultur inom cyklisterna i Sverige. Och trivs man inte med ett forum utan fyrkantiga kategorier och ett ironiskt tramsande blir det jobbigt att fortsätta vara med. Men det är garanterat lättare att ändra sina egna attityder än ett helt forum, där dom flesta aktiva medlemmar har långt över 10år gamla konton.

Har inte så mycket att invända emot. Plumpa personer med intresse startar något. Fantasilösa blir avundsjuka och vill ta över. Könskvotering kanske införs velourmysigt PK, innan kategorierna(!) blir av. Sedan kommer de skarpt exkluderande trådarna, för de svaga och täcka. Sidan blir skattefinansierad.

Senast ändrad:
Varannan damernas kanske skulle tillfredställa TS. Men inte så många andra oavsett genus Påtvingad jämlikhet är inte alltid en bra ide.

Men skulle inte vilja påstå att vi exkluderar någon, snarare något. Elcyklar. Förutom det så är allt välkommet, nästan.. Men nu har ju politik en egen tråd, så allt är kanske okej nu.
Däremot finns det en viss jargong som inte passar alla, men det är ju något som utmärker alla subkulturer. Jag kan absolut argumentera för att happyiter är en egen subkultur inom cyklisterna i Sverige. Och trivs man inte med ett forum utan fyrkantiga kategorier och ett ironiskt tramsande blir det jobbigt att fortsätta vara med. Men det är garanterat lättare att ändra sina egna attityder än ett helt forum, där dom flesta aktiva medlemmar har långt över 10år gamla konton.
Politiktråden stängdes ju bryskt och brutalt efter ett par dagar.

Fast om detta stämmer "en androgyn mutation helt ha tagit över", så borde det väl öka chansen rejält att vara mer inkluderande och leda till ett mindre "Gubbhappy" jämfört med att det skulle vara så att vi är mer av "rediga gubbar" som dominerar här? :unsure:

Det borde införts en könskvotering av nya medlemmar för ett år sedan. Tills det är 50/50, så släpps bara kvinnor in som medlemmar.
Lär nog ta rätt lång tid innan 50/50 uppnås. Sen är ju frågan om det är 50/50 på medlemmar som är målet eller 50/50 på inlägg. Om det är medlemmar vore ett grepp att slänga ut gubbar. Om det är 50/50 på inlägg kan man ju fixa en serverkrasch kombinerat med mystiskt försvunna säkerhetskopior.

En vild hypotes:
För att över huvud taget hitta till detta forum behövs sannolikt först ett intresse för cykling och typiskt cykling utöver ren transportcykling. Könsfördelningen i den gruppen människor är (tyvärr) tämligen snedfördelad. Att då ett forum som naturligt lockar människor med detta intresse också blir könsmässigt snedfördelat är inte så överraskande.

På marginalen kan kanske ett i vissa trådar "grabbigt" språk bidra till att skrämma bort kvinnor. Jag tror dock inte det är huvudanledningen.

Vad du menar med premium- och bonuspoäng vet jag inte. Är det dessa poäng du syftar på?
Visa bilaga 743636
Om så är fallet tror jag du gravet överskattar deras betydelse. Känns som oerhört udda människor som baserar sitt forumdeltagande på mängden sådana tämligen poänglösa poäng.
Så jag har sparat dom i onödan? Trodde i min enfald att det gick att växla in dessa hos någon tredjepartare och få schyssta deals.

Jag är nyfiken på hur du bedömer kön på medlemmarna.

Sen må det vara så att fördelningen generellt sett är ungefär 50/50 men i mindre grupper kan det ser annorlunda ut. I min familj hemma t.ex. är det rätt skevt, 80/20 om man inte räknar hunden, då blir det ännu skevare. Den är dock kastrerad så jag vet inte riktigt hur man räknar då.

Jag är nyfiken på hur du bedömer kön på medlemmarna.

Sen må det vara så att fördelningen generellt sett är ungefär 50/50 men i mindre grupper kan det ser annorlunda ut. I min familj hemma t.ex. är det rätt skevt, 80/20 om man inte räknar hunden, då blir det ännu skevare. Den är dock kastrerad så jag vet inte riktigt hur man räknar då.
Vad säger hunden själv?

Det hade suttit fint med ett par exempel på trådar som i ts mening skräms, är det enstaka inlägg, vissa skribenter etc?
Jag har i mitt liv stött på personer, kvinnor och män, pojkar och flickor som oavsett genus reagerat olika på textinlägg.
Det kan vara memes, vitsar, bilder mm, och det har sällan berott på vilket kön personen har utan mer på personligheten.

Vad hette han som googlade happy fast han inte kunde svenska och vars försäljningsargument var att han hade väldigt ung flickvän som också fanns med på bild med cykel?
Han sålde väl katalogcyklar tror jag

Gustav II Adolf... Han lär ha haft en del kunskaper i latin faktiskt. Får jag poäng för kungen, och i så fall, vilket tecken föregås de av och vad blir valören?

Verba volant, scripta manent.

En trattformad klubba bör inte vara en blodig tratt, för om den trattformade blodklubban gapade efter blod, skulle den inte bry sig om trattens blod ? Så tror jag aldrig han den II uttrycke det..

Tillbaka
Topp