Di2 fråga?

nicke_25

Medlem
Di2 fråga?
Hej sitter i nuläget med Ultegra 6870 på racern. Har fått möjlighet att köpa ett begagnat Ultegra 8050 till kanonpris. Är det värt att uppdatera till det nyare Ultegra?

Di2 fråga?
Tveksamt. Hade 6870 tidigare och har nu DA 9150. Fungerar precis lika bra men 9150 har skönare hoods/reglage. Minimal skillnad enligt mig. Allt beror på kostnaden

Di2 fråga?
Stora skillnaderna förutom design är väl framförallt att bakväxeln har ett annat rörelsemönster än tidigare, tightare och mer aerodynamiskt samt bättre vid krasch. Samt att reglagen nu har samma "dolda" knapp som dura-ace haft sedan 9000-modellen för att kunna navigera runt på en garmin utan att behöva röra den vid färd. Ovärt i mitt tycke även om jag gärna haft de nya reglagen. Bakväxeln har jag redan då min förra strulade.

Di2 fråga?
Jag har haft båda, och märker ingen större skillnad. Tycker det finns bättre saker du kan lägga pengarna på, såvida inte priset är så lågt att du kan sälja din nuvarande grupp till samma pris.
Formen på hoodsen är ju lite annorlunda. Jag märker det inte själv men en bekant som har reumatism menar att den subtila skillnaden är viktig för honom.
Övriga skillnader känner du säkert till, och bara du själv vet om det är något du kommer uppskatta.

Tillbaka
Topp