Di2 probs

Cykelcarl

Ny medlem
Di2 probs
Tjena! Fick hem min nya cykel igår. När jag skulle ladda Di2 batteriet funkade det dock inte. Det är Ultegra Di2 11-delat med batteri i sadelstolpen. Jag skruvade loss sadelstolpen och kollade så att sladden var ordentligt i stucken. Nu med batteriet på en pall bredvid cykeln laddar det lite ibland. Antingen lyser ingenting, eller så lyser ladd-lampan eller så lyser error-lampan. Längre ner på sladden till batteriet i sadelstolpen verkar det som om den blivit klämd, dock har det inte gått hål genom höljet. Kan det påverka? När lampan slocknat funkar det ofta att vrida om sladden lite, så drar den igång igen, men bara några sekunder. Några förslag på åtgärd? Kan man utesluta att det är glapp i kontakten till batteriet genom att prova att ladda med sladden till bakväxeln? Cykeln är fabriksny, men beställd från butik i Stockholm och eftersom vi bor i Göteborg är det inte jättesmidigt att skicka tillbaka den dit.

Di2 probs
Batteriet hittas med E-tube, liksom alla andra komponenter i systemet. När jag sätter i laddaren lyser den lite emellanåt men jag behöver inte ens röra cykeln för att det ska sluta. Visst ska den orangea lampan lysa konstant tills batteriet är fulladdat?

Di2 probs
Cykelcarl sa:
Batteriet hittas med E-tube, liksom alla andra komponenter i systemet. När jag sätter i laddaren lyser den lite emellanåt men jag behöver inte ens röra cykeln för att det ska sluta. Visst ska den orangea lampan lysa konstant tills batteriet är fulladdat?

Batteriet kan ju vara något fel på känns det som , om e-tube hittar alla komponenter så borde alla sladdar vara ok.?

Di2 probs
Tobbe A sa:
Cykelcarl sa:
Batteriet kan ju vara något fel på känns det som , om e-tube hittar alla komponenter så borde alla sladdar vara ok.?
Om sladden är skadad så kanske inte en fast spänning (batteri) stör så mycket men en laddare CAN (pun intended) störa desto med med sitt rippel.

Di2 probs
Japp sladdarna sitter i. Lampan på laddaren slocknar efter några sekunder. Att byta växel funkar emellanåt. Funkar det inte så kan det hjälpa att vrida runt sladden i batteriet lite.

Di2 probs
Sladden till batteriet ska tryckas i typ dubbel så hårt som man tror. Hade precis samma problem som du, tryckte i sladden till batteriet ordentligt med verktyget man får med. Funkade!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp