Dirten i Årsta - fixa till?

endurotobbe

Aktiv medlem
Tänker att det finns så många som gillar hoppa med sina cyklar att det vore kul och värt att fixa till dirten i Årsta.
Behövs ju några eldsjälar och engagerade samt lite pengar.
Är det kommunen som äger den eller byggt den eller hur ser det ut med tillstånd att fixa upp den så den blir åkbar?

Du får lyssna av med kommunen tror jag för startrampen är inget hemmabygge utan jag gissar att kommunen satsade pengar en gång i tiden.
Mange

Jag hjälper gärna till! det är bara att gräva ! i min värld behöver vi bara spadar, alternativt en skottkärra
Grejen med hoppen i Årsta är att de är med största sannolikhet byggda för bmx från början. Små och branta. Man skulle behöva en del extra jord för att få dem att fungera för MTB, om det är tanken. Skulle också kunna se att man gör två hopp av de tre som finns nu, om jag minns rätt?

Senast ändrad:
Grejen med hoppen i Årsta är att de är med största sannolikhet byggda för bmx från början. Små och branta. Man skulle behöva en del extra jord för att få dem att fungera för MTB, om det är tanken. Skulle också kunna se att man gör två hopp av de tre som finns nu, om jag minns rätt?
jag var med och byggde den första och då körde vi på mtb hardtails med 26tums. Jag ser inga problem att justera och piffa upp de nuvarande högarna som finns, därimot så är bermsen ganska små och oproportionerligt, det är inte pga de ska vara för små cyklar utan bara pga vi inte visste hur de skulle byggas ?

jag var med och byggde den första och då körde vi på mtb hardtails med 26tums. Jag ser inga problem att justera och piffa upp de nuvarande högarna som finns, därimot så är bermsen ganska små och oproportionerligt, det är inte pga de ska vara för små cyklar utan bara pga vi inte visste hur de skulle byggas ?
Aha! Kul :)
Ja för dagens 29 tummare är de ju lite små, men jag antar att tanken borde också vara att de ska vara lite barnvänliga? Eftersom de ligger intill en lekpark. Har också tänkt på att fixa till dem, bor nära, men vet som sagt inte om man måste kontakta kommunen eller nåt sånt.

Aha! Kul :)
Ja för dagens 29 tummare är de ju lite små, men jag antar att tanken borde också vara att de ska vara lite barnvänliga? Eftersom de ligger intill en lekpark. Har också tänkt på att fixa till dem, bor nära, men vet som sagt inte om man måste kontakta kommunen eller nåt sånt.
Historian varför den finns är för att förut fanns det en annan DYI dirt som låg där de byggde husen ”skagern” på marviksvägen. När de skulle bygga de husen blev vi tilldelade den nuvarande ytan och fick inga direkta instruktioner hur den skulle vara . Jag tror man har fria händer att göra vad man känner för. Sen är det väl kul om det finns något för alla nivåer. Jag är hur som väldigt på att ta ett första spadtag :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp