Diy dubbdäck?

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
Diy dubbdäck?
Jag har ett par 14”/254 däck som jag vill dubba med exempelvis schwalbes lösa dubb. Däcken ska rulla på cykelbanan, is snö och asfalt, så köra med skruv känns inte direkt optimalt. Någon idé hur man kan göra? Om man borrar hål i däcket så blir det problem med ”foten/änden” av dubben för den har större diameter, borrar jag samma diameter som för foten/änden, så lär den knappast sitta kvar. Kör jag in dubben från insidan blir den för kort. Möjligtvis om jag borrar hål trycker in dubben och sen värmer dubben med lödkolv så foten smälter in i gummit, men då lär även hålet vidgas?

Någon som har en fungerade idé?

Diy dubbdäck?
har längre tillbaka umgåtts med liknande tankar när det gäller 305-däck.

två saker blev hindrande. dels hittade jag inte däck med tillräckligt höga gummiklossar att härbärgera ens schwalbes korta dubbar. och dels inga däck med förstärkt stomme att hindra att dubben äter sig in och igenom för att sedan ge dubbpunka.

när man minst behöver.

Senast ändrad:
Diy dubbdäck?
Det trista med Bestgrip är priset. 9,50/st. Man vill ju ha nånstans 120-300 dubbar i varje däck så det blir helt orimligt dyrt. Även om man köper dom direkt från Alibababa så är det billigare att köpa färdigdubbat. Dessutom måste man hitta ett däck med tillräckligt stora gummidubb för att skruvarna ska rymmas.

Diy dubbdäck?
Det trista med Bestgrip är priset. 9,50/st. Man vill ju ha nånstans 120-300 dubbar i varje däck så det blir helt orimligt dyrt. Även om man köper dom direkt från Alibababa så är det billigare att köpa färdigdubbat. Dessutom måste man hitta ett däck med tillräckligt stora gummidubb för att skruvarna ska rymmas.

Känns bättre att köpa dubbdäck istället

Tillbaka
Topp