Dopingtråden

Dopingtråden
Men va inte hans hypotes att de som va topp tio va en klass för sig och underförstått dopade sig...?

Men tycker för lite info om före efter siffror visades i dokumentären men har för mig jag hörde 100 w högre ftp och 20 % förbättring. Så konstigt att han inte gjorde bättre ifrån sig men att köra single speed är ju jobbigt i alperna plus stressen av att mr Wada blev granskad kanske tyngde.

Men nu behöver han inte ha svarat dåligt på doping utan bara att de som hamnade högre i listan svarade bättre..?

Dopingtråden
Dopingtråden
Hasse#7 sa:
fhloston sa:
bigmollo sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Jag kör med lypsyl även om jag har testad medevi läppsalva, armens hudsalva och cerat.

Medevi-salvan är väl gjord för röven?

Försvarets hudsalva funkar på alla kroppsdelar.

Det är största problemet med den förpackningen. När man får en spricka i läppen vet man aldrig var den varit innan.

Jobbig situation när man inte minns var man haft sina läppar. Händer det ofta?

Dopingtråden
Hep sa:
Hasse#7 sa:
fhloston sa:
bigmollo sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Jag kör med lypsyl även om jag har testad medevi läppsalva, armens hudsalva och cerat.

Medevi-salvan är väl gjord för röven?

Försvarets hudsalva funkar på alla kroppsdelar.

Det är största problemet med den förpackningen. När man får en spricka i läppen vet man aldrig var den varit innan.

Jobbig situation när man inte minns var man haft sina läppar. Händer det ofta?

Jaha du tänker så? Jag var mer inne på att kontaminationen var på salvan. Men mer erfarenhet gör att vissa ser ett större sammanhang. :)

Dopingtråden
Snackades det inte om att den fanns fotbollsspelare i klientelet också? Om så, är det bara jag som misstänker att de namnen aldrig kommer att komma ut (möjligen med undantag om det är några spelare i ngn gärdsgårdsserien)?

Dopingtråden
En bollsparkare kommer aldrig att fällas om de spelar i de högsta divisionerna. Det är väl fifamaffian som styr allt. Polis, åklagare, wada mfl.

Dopingtråden
Dopingtråden
GoranS sa:
Clark sa:
Henrik_E sa:

Fast Preidler ska tydligen bara ha tappat blod, inte injicerat det igen...
Låter ju rimligt att man tar kontakt med ett dopningsnätverk för att få ge blod. Eller var det bara att han ville bevara sitt blod till eftervärlden som gjorde att han tappade det?

Det är nog ingen som tvivlar på att det var i syfte att eventuellt dopa sig vid senare tillfälle, men det skulle kunna bli intressant och se vad som händer rättsligt. Bevisbördan kommer ju att ligga hos WADA eller de nationella förbunden. De verkar ju ha hittat en del mängder med blod som ska DNA-testas mot blodpass också. Här blir det ju svårt att bevisa ifall de aktiva återfört blod vid något tillfälle. Uppenbarligen har de ju inte åkt fast i tester tidigare. Kan man bli dömd för "uppsåt till doping"?

Edit: Även "innehav" och "försök till användande" av otillåtna substanser och/eller metoder innebär regelbrott, så det kan nog vara svårt att komma undan ifall man råkade ha sitt blod hos den där dopingläkaren...

Senast ändrad:
Dopingtråden
Niblet sa:
https://www.dn.se/sport/dopade-danskens-maskin-kan-ha-anvants-i-skid-vm-skandal/

Verkar som att en av maskinerna i Österrike användes (och ägs!) av Michael Rasmussen.

Jag trodde att den var förstörd för länge, länge sedan. Jag har inte sett den på tio år. Men jag visste att den befann sig på något ställe i sydöstra Tyskland, säger Rasmussen till DN.

Han trodde den var förstörd men han visste att den befann sig på något ställe i sydöstra Tyskland?

Dopingtråden
GoranS sa:
Niblet sa:
https://www.dn.se/sport/dopade-danskens-maskin-kan-ha-anvants-i-skid-vm-skandal/

Verkar som att en av maskinerna i Österrike användes (och ägs!) av Michael Rasmussen.

Jag trodde att den var förstörd för länge, länge sedan. Jag har inte sett den på tio år. Men jag visste att den befann sig på något ställe i sydöstra Tyskland, säger Rasmussen till DN.

Han trodde den var förstörd men han visste att den befann sig på något ställe i sydöstra Tyskland?

Preteritum, så han kan ju ärligt mena att den vid det senaste för honom kända tillfället befann sig i sydöstra Tyskland, men trodde att den sedan dess förstörts.

Dopingtråden
nisseson sa:
GoranS sa:
Niblet sa:

Preteritum, så han kan ju ärligt mena att den vid det senaste för honom kända tillfället befann sig i sydöstra Tyskland, men trodde att den sedan dess förstörts.

Imperfekt, han.

Dopingtråden
Längdskidåknings-VM i Seefeldt.

Alexej Poltoranin från Kazakstan erkände först bloddopning men tog sedan tillbaka erkännandet. ??‍♂️

SVT nyheter.
Screenshot_20190308-061131__01.jpg

Senast ändrad:
Dopingtråden
Klavikel sa:
Längdskidåknings-VM i Seefeldt.

Alexej Poltoranin från Kazakstan erkände först bloddopning men tog sedan tillbaka erkännandet. ??‍♂️

SVT nyheter.

Bryta familjetraditioner är inte en lätt sak, inte ens för herr Poltoranin då fru Olga Poltaranina också stängdes av för misstänkt dopingbrott. Skillnaden är att Olga är mer livsfarlig då hon är belamrad med skjutvapen, för vem vet vilka blackouter en påverkad dopingstinn individ kan göra.

Dopingtråden
Jag fick höra lite otrevliga dopingrykten igår om en cyklist jag känner så jag gjorde lite eftersökningar online men hittade inga listor på avstängda, finns det någon global lista?
Jag hittade däremot nyhetsartiklar från december om tre dopingfall i en tävling han medverkat i men de ville inte gå ut med namn, kan det vara i väntan på att b-provet analyserats? Är trots allt tre månader sedan nu.

Dopingtråden
Jag vet inte hur populär Joe Rogan's podcast är här i cykelkretsar men för några år sedan ställde Lance Armstrong upp i en lång intervju:

De flesta av er har säkert redan sett den, men jag började titta på den igen nu och tänkte att någon kanske har missat den. Väldigt intressant. :)

Tillbaka
Topp