Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
RockyM sa:Vad är skillnaden på bästa och minst dåligt?
DT sa:Nä men seriöst, det här med astmamediciner. Är det så att vinteridrottare lätt kan åka på vissa typer av astma när de är ute och drar in iskall luft flera timmar i sträck? Annars är det ju väldigt märkligt att just var och varannan skidåkare har astma, när det "bara" finns bland runt 10% av befolkningen som helhet om jag har fattat rätt?
Skillnaden i antal åkare som Sverige och Norge får ställa upp med i VC-loppen är f.n. ganska liten och inte helt sällan noll.JonasH72 sa:I WC så har de också fördelar av att ha med fler åkare i nästan alla lopp (undantaget de som anordnas i Sverige).
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen?Luthman Photography sa:Men vore det inte ganska roligt om det visade sig att det norska längdskidslandslaget var lika systematiskt dopade som ryssarna?
Luthman Photography sa:Men vore det inte ganska roligt om det visade sig att det norska längdskidslandslaget var lika systematiskt dopade som ryssarna?
RockyM sa:"Detta gör att de oftare kommer ha bäst material och som värst minst dåligt."
Min Svensklärare på SFI säger att det där är samma sak?
JonasH72 sa:RockyM sa:"Detta gör att de oftare kommer ha bäst material och som värst minst dåligt."
Byt lärare. Och läs igen.
Man kan förvisso klanka ner på läsaren om denne inte begriper vad man skriver. Brukar dock sällan leda till bättre förståelse. Ett mer konstruktivt angreppssätt skulle vara att omformulera sig och se om läsaren då begriper vad man försöker säga.JonasH72 sa:RockyM sa:"Detta gör att de oftare kommer ha bäst material och som värst minst dåligt."
Byt lärare. Och läs igen.
JonasH72 sa:Finns ingen medicin eller annan doping som hade räckt där.....
GoranS sa:Skadeglädjen är den enda sanna glädjen?Luthman Photography sa:Men vore det inte ganska roligt om det visade sig att det norska längdskidslandslaget var lika systematiskt dopade som ryssarna?
Absolut, förlåt.RockyM sa:Jonas
Ingen ursäkt, nu när fler har förklarat vad du skrev?
GoranS sa:De norska vallningsproblemen i Sochi var i mitten av mästerskapet. På både skiathlon och sprint (de två första grenarna) var det inga större materialproblem. 3 guld, 1 silver och 2 brons för Norge i de två grenarna tycker jag duger som bevis för det.
Det finns rätt många studier gjorda på det, så det är bara att leta.Lars.E sa:JonasH72 sa:Finns ingen medicin eller annan doping som hade räckt där.....
Berätta gärna mer om var gränsen går för hur mycket snabbare man kan bli med medicin och doping. Jag har länge varit nyfiken på var gränsen går. Jag kan tänka mig att om Björgen är ren så borde det finnas doping som skulle kunna göra nästan vem som helst i topp tio till en snabbare och uthålligare åkare än henne. Men jag kanske har fel?
Ja men du bidrar som bara den till trådarna du, jag blev tvungen att kolla igenom dina senaste 100 inlägg!me.I.am sa:Bagdad-Bob?
Visst är det så.DT sa:Är det så att vinteridrottare lätt kan åka på vissa typer av astma när de är ute och drar in iskall luft flera timmar i sträck?
Ja, här i Sverige har vi Messmör, känns som om Halfvarsson borde gå omvägar runt färskostkylarna i Sverige och åka till Norge och köpa grejer!JTF sa:-"Brunost is da shit, makes you strong and fit!"
JonasH72 sa:Ja men du bidrar som bara den till trådarna du, jag blev tvungen att kolla igenom dina senaste 100 inlägg!me.I.am sa:Bagdad-Bob?
Jag kan minnas fel angående vallningen, nånting säger mig dock att de påstod sig ha fel 9 dagar i sträck. Men absolut, den som vill veta mer exakt kan ju söka själv. Och här skall du ha cred, för säger man bara en massa strunt som du precis hela tiden, så blir det ju alltid bara pannkaka och skit, och det är kklart lättare att sortera bland. 100% skit kan aldrig bli annat. Så du skall ha tack för tydligheten. Puss.
On a serious note, så har du helt rätt i att jag själv borde bli mer tydlig!
RockyM sa:Jonas eftersom du inte ser dig själv som Bagdad Bob så kan du väl visa några av studierna?
annars så är ett ex att Sundby försökte fuska till sig Tour de Ski med både för höga värden o överklaganden till Cas.
Ikke att förglömma så grinade han i TV oxå!
Nu i Korea så kommer han 4a på 5 milen trots bästa materialet?
Sen tycker jag att han blev för hårt straffad, 8 veckor på semestern..
Alla förtjänar semester även fuskare..
Konkret sa:RockyM sa:Jonas eftersom du inte ser dig själv som Bagdad Bob så kan du väl visa några av studierna?
annars så är ett ex att Sundby försökte fuska till sig Tour de Ski med både för höga värden o överklaganden till Cas.
Sundby är *****.
******* vinner inte os.
Sundby är d****.geologen sa:Konkret sa:RockyM sa:Jonas eftersom du inte ser dig själv som Bagdad Bob så kan du väl visa några av studierna?
Sundby är *****.
******* vinner inte os.
Sundby är kanin.
Kaniner vinner inte os.
Konkret sa:Sundby är d****.
D****** vinner inte os.
me.I.am sa:JonasH72 sa:Ja men du bidrar som bara den till trådarna du, jag blev tvungen att kolla igenom dina senaste 100 inlägg!me.I.am sa:Bagdad-Bob?
Jag kan minnas fel angående vallningen, nånting säger mig dock att de påstod sig ha fel 9 dagar i sträck. Men absolut, den som vill veta mer exakt kan ju söka själv. Och här skall du ha cred, för säger man bara en massa strunt som du precis hela tiden, så blir det ju alltid bara pannkaka och skit, och det är kklart lättare att sortera bland. 100% skit kan aldrig bli annat. Så du skall ha tack för tydligheten. Puss.
On a serious note, så har du helt rätt i att jag själv borde bli mer tydlig!
Ja jag har lite svårt att ta den nuvarande "debatten" seriöst, du verkar ta det mer som en skolgårdsfight. Jag har skrivit några inlägg om att astmamedicin har anabola effekter, enligt några läkare. Dom inläggen var seriöst menade. Jag uttryckte mig även lite försiktigt, jag vet inte hur vedertaget det är. Jag gjorde också klart att jag inte menar att det förklarar hela den Norska dominansen. Men OM astmamedicin har den effekten så är det något som måste vägas in. Speciellt som Norge inte precis snålar med doserna. Observera att artikeln som jag länkade till tidigare om de många doserna de hade med till OS var från Norsk media, även där har det reagerats på användandet av astmamedicin.
Och återigen, jag tror inte att det är hela förklaringen. Men om allt vägs in så tycker jag det helt klart framgår att man i Norge anser att just astmamedicin är viktig för prestationen.
RockyM sa:Jonas eftersom du inte ser dig själv som Bagdad Bob så kan du väl visa några av studierna?
JonasH72 sa:Sådärja! :-)
Det är väl egentligen ganska ointressant vilken dos de ligger på. Det tas duktigt med astmamedicin i Sveriges landslag, men vi får inte veta hur mycket, bara att det tas.me.I.am sa:Om svenska åkare också ligger på maxdos, även de som inte har astma, så tycker jag det är precis lika dåligt det.