Downhill i Göteborg 27/5

Chrillepille

Aktiv medlem
Downhill i Göteborg 27/5
På lördag öppnas en ny downhillbana i Göteborgsområdet!

Tack vare ett initiativ av Kungsbacka BMX-klubb och Thor Kruse har det byggts ett riktigt fint Downhill-spår i Himlabacken i Ale. Backen har lift och kommer under sommaren att byggas ut med fler spår, 4X med mera. Passa på att prova backen under smygpremiären lördagen den 27:e maj! Mer information om backen presenteras på www.himlabacken.nu

Bilagor

• himlabacken_smyg.jpg
    himlabacken_smyg.jpg
    97.1 KB · Besök: 67
Downhill i Göteborg 27/5
Yes box! Jag vet att dom har lagt ner mycket tid på att få i ordning den första banan och planen är att det ska bli många spår. Hoppas det kommer så många som möjligt på lördag.

Downhill i Göteborg 27/5
Som glad amatör är jag lite nyfiken på svårighetsgraden på spåren. Mycket höga drop? En jämförelse med kviberg funkar för den banan har jag sett.

Downhill i Göteborg 27/5
PontusL (fd velocipedmanet) skrev:
-------------------------------------------------------
> Koolt! Frågan är då vad man ska satsa på, det
> här eller HappyExtremeRiden med Leo? Hmm...

Finns det lift på HappyExtremeRiden?! ;)

Downhill i Göteborg 27/5
Grattis GBG !
Ska bli fett med en bikepark.
Här i malmö ska man bara cykla på cykelbanan men skatarna får minsann en lekplats :(
jaja nu styckar de inte pensionärer på kvällarna längre iaf.
för de e skatare kända för annars ;)

Downhill i Göteborg 27/5
Tack för den trevliga dagen, den backen kommer att besökas fler gånger.

Det var en hel del besökare. 30 betalande liftåkare.
1.jpg

Min heckler lånades ut till Pelle då hans lilla dämpare låg hos drSpoke
2.jpg

Mitt nya DH-monster var helt underbar, bara gled över allt stock och sten.
3.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Downhill i Göteborg 27/5
Ojoj, om du missade nåt fassberg! Solsken, bra backe, lurig lift och massor av happykändisar! Närå, det blir säkerligen fler tillfällen för utförsåka i Ale, stället har helt klart potential. Fast som alf och jag konstaterade på vägen hem - vanliga happyrides är bättre! (möjligtvis för att vi är för gamla och fega dock..)

Downhill i Göteborg 27/5
se där lite bilder ju.... finns de inga action bilder tro?

jo kan tänka mig att jag missade något, hade iof massa kuligt på vår extreme tur :P

Downhill i Göteborg 27/5
tack för en kul dag! hoppas vi ses på lördag igen!! :)

Jättebra initiativ med lite dh-slingor, hoppas det blir mer nu efter denna premiär! Jag tyckte det var massa folk där, det var ju till och med kö till liften ett tag - tyvärr

/e

Downhill i Göteborg 27/5
Det var svintrevligt. Kul bana.
Ramlade mot något hårt på sidan av huvudet, någonstans i surhålet. Lite yr i 15minuter trots fullfacehjälm.

Downhill i Göteborg 27/5
Kul att det kom så många!

Tack för trevligt sällskap och tack till initiativtagarna som gjort ett jättejobb med att anlägga banan.

//D

Downhill i Göteborg 27/5
Tacka till alla som kom. Här är min email oakley.thor@chunk.se . De som vill hjälpa att bygga skicka en mail. Vi kör på Lördag den 3/6 12-17 med flera byglar på liften och lite förbättring på spåret. Efter succen kommer vi att bygga flera spår. Nästa spår kommer att bli lättare, mer freeride(skojspår)

Downhill i Göteborg 27/5
Nu till helgen 3/6. Oakley event med sköjtävling(bästa hopp,bästa crash,bästa style plus mer) Prisa: Oakley t-shirts, solbrillor och googles. Liften åbna 12-17 3.Vi har bygt 1 lätt nytt spår plus ett hopp.

Downhill i Göteborg 27/5
De va ju synd man missade detta tillfälle :( Har just köpt min första DH-hoj så har inte kört så länge men tycker de är askul :) har bara kört i Vångabacken än sålänge å ska upp till Åre- festivalen så de ser jag fram emot. Men visst ska vi kolla in backen i Göteborg. Ska bli intressant.

C Y A...mikaela ;)

Tillbaka
Topp