Downhill kläder?

Downhill kläder?
Snart är säsongen slut, men säsongerna för min köplust har inget slut ;)
skulle vela ha ny jersey och långa byxor som matchar så att man ser lite snygg ut i backen.
någon som vet något snyggt "gear set" med bra kvalité under ca 1800kr. Jag har kollat på pulsewear en bit men är dock lite skeptisk över kvalitén och rörlighet i dom.

Ifall det finns någon här som har testat pulswear så skulle jag inte klaga på en liten review. Om det är krångligt skrivet så klagar jag på en lång måndag.

Downhill kläder?
24MX har en hel del att välja bland.
Crosskläder är ofta dessutom billigare än de DH-specifika kläderna.
Nackdel med crosskläder, de har extremt sällan fickor för att tex förvara bilnycklar etc.

Downhill kläder?
Vernersson sa:
24MX har en hel del att välja bland.
Crosskläder är ofta dessutom billigare än de DH-specifika kläderna.
Nackdel med crosskläder, de har extremt sällan fickor för att tex förvara bilnycklar etc.

Tack så mycket!
Fickor är inte heller problem då jag alltid har min camelbak eller en duffle bag nere vid klubbhuset/liften!

Downhill kläder?
Att tänka på vad gäller crosskläder är att byxorna är av lite kortare modell, benen alltså. Eftersom man har höga crosstövlar som överlappar. Svårt i mitt fall som är 194cm lång, blir lite av ett glapp nere vid skorna.
Jag har dels crossbyxor från Fox, köpt på Lelles i Uppsala.
Sen köpte jag ganska nyligen POC Resistance DH, långa byxor. Betydligt smidigare än Fox-byxorna.
Men POC byxorna verkar inte växa på träd tyvärr.

Downhill kläder?
Startgas sa:
Att tänka på vad gäller crosskläder är att byxorna är av lite kortare modell, benen alltså. Eftersom man har höga crosstövlar som överlappar. Svårt i mitt fall som är 194cm lång, blir lite av ett glapp nere vid skorna.
Jag har dels crossbyxor från Fox, köpt på Lelles i Uppsala.
Sen köpte jag ganska nyligen POC Resistance DH, långa byxor. Betydligt smidigare än Fox-byxorna.
Men POC byxorna verkar inte växa på träd tyvärr.

är för tillfället 180cm i 14 årsåldern, så kommer nog åka till en butik och testa ett par!

Tillbaka
Topp