DT Hüginav, konstiga. Behöver er hjälp

cerro

Aktiv medlem
Jag bytte till mig ett par träningshjul emot ett vevparti. Verkade riktigt fina med DT Hüginav, Mavic X317 Dischfälgar och guldiga ekrar. Men när jag väl fick hem de och skulle montera på skivorna så var navet i mitten för stort. Fick fila till skivorna lite så jag fick ner de och kunde skruva fast de som vanligt. Idag monterade jag hjulen på cykeln och till min förvåning tar bromsoket i ekrarna. Skrapar fram där jag kör 160mm skiva och bak sitter hjulet fastklämt med bromsoket, kör 140mm bak.

Ser ut som detta men bara 32håls och platsen där skivan ska sitta sitter längre in så inte lika långa skruvhål. Någon som vet vad jag blivit tillurad?
DT%20Swiss%20Hugi%20Hayes%2036H%20front%202.JPG

Inte så glad då jag inte kan cykla imorrn som jag tänkt. Vill någon köpa de så skicka ett pm. 1708g

Beroende på hur höga flänsar navet har så passar det inte alltid i alla ramar med för små skivor. Med 180 mm skivor är det säkert lungt. I övrigt förstår jag inte vad du menar med "navet i mitten"

Rippa: A, med stora skivor lär det säkert fungera. Med "navet i mitten" menade jag innanför skivorna, där täcklocket och så sitter på navet på bilden.

Så här ser mitt nav. Rätt stor skillnad jämfört med de vanliga.

Bilagor

• 20091109334.jpg
    20091109334.jpg
    52.9 KB · Besök: 20
Lär krävas 2st 2mm spacers för att få skivan på rätt ställe och då behöver jag längre skruvar med.

cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> Lär krävas 2st 2mm spacers för att få skivan
> på rätt ställe och då behöver jag längre
> skruvar med.

Jaha, köp längre skruvar då?

För övrigt kan du ju prova dig fram med vanliga brickor först så du vet vad för avstånd det rör sig om. Eller så tar du fram ett skjutmått och mäter (jämför med dina andra nav).

Skiljer visst bara 1mm när jag mätte med skjutmåttet. Men ekrarna sitter tajtare så hur jag än gör så fungerar de inte med 140mm skiva bak. :(

Tillbaka
Topp