Ecoride ambassadör 4 blev helt plötsligt skönare.

Crizl

Medlem
Jag gjorde en otrolig uppdatering på min ecoride ambassadör 4 som jag bara kan rekommendera till alla. Jag kör en del grusvägar till jobbet och jag märkte snabbt att det smärtande något i ländryggen. Därför beslöt jag att montera en suntour ncx på min bike vilket gjorde att den blev enormt mycket skönare att sitta på. Eventuellt kommer jag även att byta sadeln som är fruktansvärd oskön.
Bytte även den främre lampan från Büchel med sina fattiga 50 lux till en av samma tillverkare med 80 lux för att överhuvudtaget kunna se nånting.
Varsågoda ;)

Bilagor

• IMG_7298.webp
    IMG_7298.webp
    564.9 KB · Besök: 147
Det gör det absolut. Men dels behövs ingen dropper till denna bike och dels absorberas stöten annorlunda med en sådan då den vippar bakåt och nedåt istället för enbart ned.
Nja, den fjädrar rakt ner lite granna. Dropper kan vara skönt vid te x trafikljus. Har sett sådana till ett antal icke-mtb-cyklar. T ex Cannondale Cargowagen o R&M SuperDelite.

Var det enkelt att byta lampan? Den tillhör de få saker som kan förbättras och också den enklaste. Så otroligt futtig! Nu gillar jag inte de som ser ut som man möter en långtradere men jag vill inte bara ses, utan gärna se nåt själv också. Büchel Shiny 120 E-Bike Headlight (6-48V) blir det nog, finns ju en massa andra men hur veta vilka som passar?

Var det enkelt att byta lampan? Den tillhör de få saker som kan förbättras och också den enklaste. Så otroligt futtig! Nu gillar jag inte de som ser ut som man möter en långtradere men jag vill inte bara ses, utan gärna se nåt själv också. Büchel Shiny 120 E-Bike Headlight (6-48V) blir det nog, finns ju en massa andra men hur veta vilka som passar?
Jag vågade inte montera en starkare än 80 lux och Ecoride ville inte heller garantera att det skulle bli problemfritt med montering av starkare lampor. 80 lux fungerar men jag skulle absolut gärna vilja ha rejält med ljus på grund av att jag cyklar en del skogsväg. I dagsläget kombinerar jag helt enkelt med en pannlampa.

Det var också enkelt att montera lampan. Dock fick jag montera den med den lilla armen som följer med på grund av pakethållarn. Büchel 80 lux är nämligen en aning större.

Tillbaka
Topp