Elastomer till eeSilk+ ?

Latmask

Aktiv medlem
Elastomer till eeSilk+ ?
Letar med begränsad framgång efter elastomer "firm" till eeSilk+ sadelstolpe.
Trodde jag hade köpt en i Sverige men det visade sig vara till vanliga eeSilk utan plus, helt annan produkt. Tillgången hos europeiska webshopar är inte lysande. (Visst, "alla" lokala handlare kan ta hem men... nej, det kan de inte. Eller gör.) Nån som av en händelse - totalt långskott - har en liggande? Eller vet nån som faktiskt säljer mycket Cane Creek?

(Och ja, en workaround är att gå ner i vikt till "medium". Men det är litet Moment 22 där, med elastomeren. ? )

Elastomer till eeSilk+ ?

Elastomer till eeSilk+ ?
Jo jag vet, typ enda stället. Jag beställde därifrån för några månader sen men paketet upphörde att existera nånstans längs fraktkedjan till mig. Så jag tänkte bara sondera om det fanns någon annanstans innan jag beställer en från bike-discount igen.

Elastomer till eeSilk+ ?
Jo jag vet, typ enda stället. Jag beställde därifrån för några månader sen men paketet upphörde att existera nånstans längs fraktkedjan till mig. Så jag tänkte bara sondera om det fanns någon annanstans innan jag beställer en från bike-discount igen.
Segt. Beställt många grejer därifrån utan problem.

Elastomer till eeSilk+ ?
Letar med begränsad framgång efter elastomer "firm" till eeSilk+ sadelstolpe.
Trodde jag hade köpt en i Sverige men det visade sig vara till vanliga eeSilk utan plus, helt annan produkt. Tillgången hos europeiska webshopar är inte lysande. (Visst, "alla" lokala handlare kan ta hem men... nej, det kan de inte. Eller gör.) Nån som av en händelse - totalt långskott - har en liggande? Eller vet nån som faktiskt säljer mycket Cane Creek?

(Och ja, en workaround är att gå ner i vikt till "medium". Men det är litet Moment 22 där, med elastomeren. ? )
Tjena Latmask!

Vad är dina erfarenheter av att köra med eeSilk+ sadelstolpe? Kör du både landsväg och gravel med den? Sugen på att klicka hem en från just bike-discount men ser att det är en förinstallerad "medium". Om man är mer på landsväg, skulle du föreslå en firm istället, eller vad är din anledning till bytet? Redigerat: Ser nu att det främst verkar ha med ens vikt att göra?

Elastomer till eeSilk+ ?
Gummit är baserat på din vikt, det finns tabeller och CC tycker inte man ska slarva och gå utanför tabell utan hålla sig till rekommenderade värden.

Jag har eesilk+ på båda mina gruscyklar och den lite "mindre" eesilk på min landsvägsracer. Tack vare dessa klarar jag ryggen så för just min del har det inte varit något alternativ att inte ha fjädring. Med andra ord funkar dom jättebra för just mig. Dryga i inköp men alternativet vore för min del att kanske inte cykla alls. Finns kopior på ali, men ingen aning om dom funkar eller bara är skräp så alla mina har köpts via stora handlare nere i Europa.

Elastomer till eeSilk+ ?
Tjena Latmask!

Vad är dina erfarenheter av att köra med eeSilk+ sadelstolpe? Kör du både landsväg och gravel med den? Sugen på att klicka hem en från just bike-discount men ser att det är en förinstallerad "medium". Om man är mer på landsväg, skulle du föreslå en firm istället, eller vad är din anledning till bytet? Redigerat: Ser nu att det främst verkar ha med ens vikt att göra?
Jag har inte hunnit köra så mycket med den, kanske 30-40 mil. Den sitter på min pendlarhoj som bara rullar på asfalt men asfalten är av varierande kvalitet med bitvis en hel del skarvar och lappningar.
Valet av "firm" hängde mycket riktigt på min vikt, jag ville optimera fjädringsvägen och inte ha mer "sag" än nödvändigt.

Jag tvekade mellan eeSilk och eeSilk+ och det blev eeSilk+ egentligen bara för att jag kunde, tänkte att det inte rimligen borde vara någon nackdel med litet längre fjädringsväg för att skona både rumpa, rygg och hjul. Och jag är mycket nöjd hittills. Ingen revolution men definitivt en pusselbit i rätt riktning så att säga. ?

Tillbaka
Topp