Elite Direto trainer som börjat brumma / visar snett på effekten

Nepp, italienaren hade rätt. Nya lager i remhjulet hjälpte inte. Får se om jag orkar ta tag i att försöka byta på kraftaxeln och se hur snett effekten hamnar efter.....men just nu är jag klar med fanskapet ett tag framöver....

Nepp, italienaren hade rätt. Nya lager i remhjulet hjälpte inte. Får se om jag orkar ta tag i att försöka byta på kraftaxeln och se hur snett effekten hamnar efter.....men just nu är jag klar med fanskapet ett tag framöver....

Har full förståelse för det.

Senaste nytt - tydligen är lagren och kraftmätaren ihoplimmade på exeln...så Elites take på det hela var att om man försöker ta isär detta och byta lagren så kommer kraftmätaren skadas....vilken genialisk konstruktion.....

Senaste nytt - tydligen är lagren och kraftmätaren ihoplimmade på exeln...så Elites take på det hela var att om man försöker ta isär detta och byta lagren så kommer kraftmätaren skadas....vilken genialisk konstruktion.....
Låter som att det inte blir en Elite nästa gång.

äh, värmepistol och några tandpetare => youtube kändis.

På tal om youtube så var det där jag såg att det måste göras på fabrik pga kalibrering men jag är osäker på om det oavsett kalibereing gällde lagerbyte eller byte av hela grejen.
Jag tror det syftade på behovet av att skicka den till tillverkaren.

Det är ytterligare ett tillfälle att förbanna att de riktiga meck-förmågorna inte håller på med inomhuscyklingen. Här skulle man velat se tex andersJB svarva till en egen axel eller nåt

Jag ser en Zwift Ride inom en snar framtid...

/Saida

Just nu ligger faktiskt budet på en lös trainer av annat märke. Hade Zwift öppnat sitt växlingsprotokoll för alla andra appar hade det varit mer givet....men just nu är det svårt att motivera 10 kakor till för en fin vit stålram med orange insexnyckel (och jag hyser agg för att de inte släppt fritt sitt växlingsprotokoll till andra trainertillverkare / appar)

Ja vad ska man säga - Direton är rätt tydlig mot mig. För lat för att byta frugans cykel mot min på min Suito som hon snott, tänkte jag att fanskapet bör duga för en lugn stund och bara spinna ut benen lite.
Humoristiskt nog så visade trainern konsekvent effekt jämfört med mina Assiomapedaler (efter kalibreringen för först visade den typ 900 watt när det var 90 watt...). Så bortsett från ett sjukt högt missljud, så tänkte jag att det ska la funka till nöds ett kort tag - men se där, nu har stepper motorn också gett upp så trainern vägrar justera motståndet. Motorn brummar, men axeln sitter fast. På uppsidan känns det väldigt skönt nu att konstatera att jag för gott ger upp på Direton och Elite generellt.
Nu ska man bara bestämma sig, Kickr Core som verkar erbjudas med Zwift play på kampanj direkt hos Zwift, en komplett Zwift Ride, som jag försöker intala mig är bättre än vad den är. Försöker motivera kostnaden med att alla i familjen skulle kunna nyttja setupen. Sen kommer jag ihåg att jag har effektpedaler, frugan spd och sonen plattisar....och att frun har trainerroad och zwift inte har ungdomskonton längre osv. osv.

Sen var det det där med den svarta manicken som i bästa fall går att beställa framåt månadsskiftet och säkert drabbas av ytterligare förseningar.....

svart manick?

Pedaler ja. Så långt har jag inte kommit - men köpte tidigare kombipedaler för detta syfta när jag trodde min fru skulle spinna lite

Jag antar att man kan köra ERG med zwift i vilken app som helst men det tar emot mer än lite, det håller jag med om. (löser dock TR problemet?)

Passade på att kolla caveworks igen och föga förvånande

Tidigare och fortfarande i FAQ
We expect to begin shipping RIVET’s (all build options) in late-October to early-November.

Men tydligen går det trögt. Svetsas de kanske i Peru eller vad händer?

1731575551572.png

svart manick?

Pedaler ja. Så långt har jag inte kommit - men köpte tidigare kombipedaler för detta syfta när jag trodde min fru skulle spinna lite

Jag antar att man kan köra ERG med zwift i vilken app som helst men det tar emot mer än lite, det håller jag med om. (löser dock TR problemet?)

Jetblack Victory :)

Senast ändrad:
Nu uppdaterade dem till att man kan lägga en skarp order men förväntad leverans efter 31/12. Fick lite FOMO och la en order. Tänker om något dramatiskt oväntad händer och det blir ngn dunderdeal på BF bör man kunna avbeställa ordern.

Vid två tillfällen under hösten har min Dieto slutat reglera effekten. Lägger sig på 85W eller något. Spelar ingen roll om jag använder ERG eller Resistance.
Är det är känt fel? Eller är det dags att byta?
Visst, jag har haft den i 6 år men var inte på gång att byta ut den.

Vid två tillfällen under hösten har min Dieto slutat reglera effekten. Lägger sig på 85W eller något. Spelar ingen roll om jag använder ERG eller Resistance.
Är det är känt fel? Eller är det dags att byta?
Visst, jag har haft den i 6 år men var inte på gång att byta ut den.

Har hänt mig också. Har du kollat status på axeln på regleringsmotorn? På icke drivlinesidan finns en luck man kan skruva loss och då ser man magneterna och axeln och kretskortet typ. Smörj axeln med något inte alltför kletigt fett och cykla igenom motståd i typ resistance mode i elites app så du ser att lilla reglagegrejen rör sig och snurrar på axeln.
Kan vara att det börjat kärva lite, om inte så är det komunikationsproblem och kretskortet skulle jag tro.

På uppsidan har vi snart reservdelar till att renovera flera Diretos här i tråden 😀

Bumpar tråden lite, någon som vet om Zwift Cog kommer komma till Elite Direto? (Vet att den kommer komma till vanliga XR och att en uppdatering av firmwire behövs men.. vanligt direto?)

Tillbaka
Topp