En fet jävla varning för Cube och deras (obefintliga) support

Gimpen

Aktiv medlem
Ok, så här ligger det till.
I Mars 2019 så köpte jag en Cube NuRoad för att ha som pendlarhoj.

10 månader senare, i januri 2020, började navdynamon att krångla, den glappade hela tiden så att det blinkade lite sporadiskt, den tappade i ljusstyrka på framlyktan.
Har kollat kontakter och allt var intakt så det var internt fel.
När det regnade så var den helt omöjlig att leva med. Ljuset kom och gick med några sekunders mellanrum, den lyste så svagt så att jag fick hålla handen framför för att kunna se att den ens var på, detta mitt i mörkaste vintern.

Hörde av mig till butiken jag köpte den av (Biketoys i Danmark) de hänvisade mig till en i närheten i stället.
Jag hörde av mig till en butik i Partille i slutet av januari 2020. Visst, det var inga problem att jag inte hade köpt där, de var ju ändå återförsäljare av Cube.

Sen gick tiden.
Det gick veckor och månader, jag hörde av mig under x antal tillfällen, de lovade att ordna detta, ännu fler månader gick.
När jag undrade vad dom höll på med efter ungefär ett halvår så svarar dom att den svenska säljaren inte hade återkommit, men att dom skulle fråga igen.
Det ännu fler månader, samma trötta svar, svenska säljaren har inte återkommit... (tydligen måste man fråga en säljare innan man kan laga en dynamo?)

Ännu fler månader går. Nu har det gått nästan 9 månader, samma svar "oj, vi har fortfarande inte fått svar från svenska säljaren"

Nu ber jag att få namn och nummer till "denna svenska säljaren" så att jag kan det direkt med denna personen och få svar varför det dröjer helt orimligt länge.
Då återkommer butiken omgående och svara ungefär att "oj, jo det är klart att vi ska ordna detta, det är bara att komma förbi med hjulet så skickar vi det direkt"

Vad bra tänker jag, men eftersom jag använder min cykel till jobbet dagligen så frågar jag ändå hur lång tid detta kommer ta.
Nä det går snabbt, dom har redan delarna där så dom bygger om hjulet med vändande post, svarade dem.

Det var i januari 2021......
Nu har det alltså snart gått 14 månader sedan jag hörde av mig ------------ HELT JÄVLA TOTALSJUKT!!!!!!

Dessutom, när jag skulle ta av hjulet så upptäcker jag att även bakhjulet är trasigt.
Vid ungefär 10 ställen på fälgen så har den blivit sprickor vid kring ekerhålen.
Jävligt bra kvalitét Cube!!

Har cyklat 100% asfalt med den.
Fördelat på följande:
1. Jobbpendling i en stad
2. 350km cykelsemester förra sommaren..

Detta har resulterat i:
1. en trasig dynamo
2. en totalhavererad fälg bak
3. ett trasigt vevlager

Och exakt noll jävla hjälp från Cube.....

Vad ni än gör.
Håll er jävligt långt borta från detta jävla skitföretag. Så helvetes dåligt så man tror inte det är sant.
Har aldrig upplevt nån sämre support i hela mitt liv..... Fy fan!

ALDRIG MERA EN SATANS CUBE....... EVER!!!!

Så, nu känns det lite bättre.

Jag köpte en Cube med navdynamo för nån månad sen. Den har aldrig krånglat. Bakhjulet är också som nytt (men behöver riktas). Frånvaron av problem kan bero på att jag inte cyklat en meter med den än. :) Intrycket (efter att fått fixa bla en skärm som inte passade i ramen utan låg mot däcket) är att jag fick det jag betalade för. Den var billig och jag förväntar mig därmed problem (som jag troligtvis kommer att fixa själv för att jag orkar inte med att tjafsa med folk/affärer). Trist med din erfarenhet, dock.

Tillägg:

1. Nu var jag tvungen att köpa ett par ersättningshjul att ha under tiden den här skiten håller på

2. En av delägarna i butiken var otrevlig som f-n när jag frågade vad det är som dröjer så.
Ändå en ganska så rimlig fråga efter att ha väntat i drygt 10 månader?

3. Disclaimer, nej, jag köpte den inte av dem, jag vet. Men det gjorde jag klart från dag 1 och frågade då hur garantiärenden fungerar när man inte köpt i deras butik. "Inga problem, det kan vi absolut hjälpa till med ändå" var svaret jag fick

Senast ändrad:
Tillägg:

4. Jag har vid två tillfällen skrivit till Cube i Tyskland, senast förra hösten, för att få hjälp därifrån.
Dom har fortfarande inte svarat på någon av de gångerna.

10 månader senare, i januri 2020, började navdynamon att krångla, den glappade hela tiden så att det blinkade lite sporadiskt, den tappade i ljusstyrka på framlyktan.
När det regnade så var den helt omöjlig att leva med. Ljuset kom och gick med några sekunders mellanrum, den lyste så svagt så att jag fick hålla handen framför för att kunna se att den ens var på, detta mitt i mörkaste vintern.

Hörde av mig till butiken jag köpte den av (Biketoys i Danmark) de hänvisade mig till en i närheten i stället.
Jag hörde av mig till en butik i Partille i slutet av januari 2020. Visst, det var inga problem att jag inte hade köpt där, de var ju ändå återförsäljare av Cube.

Sen gick tiden.
Det gick veckor och månader, jag hörde av mig under x antal tillfällen, de lovade att ordna detta, ännu fler månader gick.
När jag undrade vad dom höll på med efter ungefär ett halvår så svarar dom att den svenska säljaren inte hade återkommit, men att dom skulle fråga igen.
Det ännu fler månader, samma trötta svar, svenska säljaren har inte återkommit... (tydligen måste man fråga en säljare innan man kan laga en dynamo?)

Ännu fler månader går. Nu har det gått nästan 9 månader, samma svar "oj, vi har fortfarande inte fått svar från svenska säljaren"

Nu ber jag att få namn och nummer till "denna svenska säljaren" så att jag kan det direkt med denna personen och få svar varför det dröjer helt orimligt länge.
Då återkommer butiken omgående och svara ungefär att "oj, jo det är klart att vi ska ordna detta, det är bara att komma förbi med hjulet så skickar vi det direkt"

Vad bra tänker jag, men eftersom jag använder min cykel till jobbet dagligen så frågar jag ändå hur lång tid detta kommer ta.
Nä det går snabbt, dom har redan delarna där så dom bygger om hjulet med vändande post, svarade dem.

Nu har det alltså snart gått 14 månader sedan jag hörde av mig ------------ HELT JÄVLA TOTALSJUKT!!!!!!

Dessutom, när jag skulle ta av hjulet så upptäcker jag att även bakhjulet är trasigt.
Vid ungefär 10 ställen på fälgen så har den blivit sprickor vid kring ekerhålen.

Fördelat på följande:

Detta har resulterat i:
1. en trasig dynamo
3. ett trasigt vevlager

Vad ni än gör.
Håll er jävligt långt borta från detta jävla skitföretag. Så helvetes dåligt så man tror inte det är sant.

Låter mer som det är ett stort fel på den svenska butiken. Varför hänger du inte ut dom i trådrubriken istället?

Jag har haft ett reklamationsärende på ett defekt Cube-hjul (Alex Rims är faktiskt tillverkaren) på en nyköpt cykel under år 2020 riktat direkt till Bike-Discount i Tyskland (som är huvudleverantör av Cube) och det löstes utan tjafs på några dagar samt 50 Euro extra som plåster på såren.

Ett tips är att skicka ett tweet till dem.
Hade lite strul med en Garmin enhet och fick inget svar.
Drog ett meddelande på Twitter och Bam! så var det löst inom någon dag.

Kan vara värt att testa. Ingen vill ha dålig feedback på sociala medier, sprider sig väldigt snabbt.

Har hört av mig direkt till Cube vid två tillfällen.
Dom har inte svarat mig ännu, sista försöket var i höstas men nu skrev jag ännu än gång till dem precis efter denna tråden och talar om att svenska butiken är totalt ohjälpsamma..

Det är Sportab i Sävedalen det gäller.
Vid ett tillfälle så svarade till och med en gång att "fasen du skulle köpt cykeln av oss så hade vi kunnat hjälpa dig lite snabbare"

Har hört av mig direkt till Cube vid två tillfällen.
Dom har inte svarat mig ännu, sista försöket var i höstas men nu skrev jag ännu än gång till dem precis efter denna tråden och talar om att svenska butiken är totalt ohjälpsamma..

Det är Sportab i Sävedalen det gäller.
Vid ett tillfälle så svarade till och med en gång att "fasen du skulle köpt cykeln av oss så hade vi kunnat hjälpa dig lite snabbare"
Kanske dags att uppdatera det här inlägget då.

Även en stackare på Facebook-recension som blivit illa bemött:
"Tänkte köpa cykelslang för att reparera cykeln, råkar gå till verkstadens ingång och blir mer eller mindre utskälld för att jag rycker i dörren och inte läser lapparn! Tack för ett så fint bemötande, slangen köpte jag på Claes Ohlson!"

Det är ju trist att bli dåligt bemött, men jag ser inte riktigt vad dina problem har med Cube att göra? Låter mer som en oduglig återförsäljare.
Jag har ju själv försökt nå Cube vid två separata tillfällen under förra året utan någon som helst respons (har kollat skräpkorgen)
Nu gjorde jag ett nytt försök efter jag skrev detta inlägg.. Återstår att se om de svarar denna gången.

Dessutom så har ju butiken påstått att den svenska säljaren för Cube inte har återkommit till butiken, trots påstötningar från dem själva, under minst 9 månader.
Så nog har det med Cube att göra, om nu dom i butiken inte bara hittade på allt..

Senast ändrad:
Kanske dags att uppdatera det här inlägget då.
Njae, det var ju så jag kände för 7 år sedan, finns ingen anledning att trolla bort någon recension jag skrev för länge sedan.
Nu är det ett helt annat läge..

Jag har tidigare både handlat och lämnat in saker för service/reparation där och fått snabb hjälp och professionellt bemötande.
Det står jag för.
Denna gången har det dock blivit helsnurrigt på alla tänkbara sätt...

Det verkar inte finnas någon standardgemensamt upplägg i branschen hur de ska hantera ärenden med defekt utrustning, vilket är riktigt tröttsamt. Det finns fall där cykelmärket hänvisar kunden eller butiken till felanmälan till det märke och produkt som är defekt, Cykelägaren kan vara CUBE men märket på ex. dynamo, hjul, fälg, växlar är av annat märke. Cykelmärket tar då inte på sig ansvaret för en defekt del, vilket är ytterst märkligt. Kanske är det inte så i det här fallet, men det känns som att varken butik, Svensk distributör och CUBE vill känna sig vid denna klagan. Vilket är beklagligt. Men googlar man runt en del kommer man hitta goodwill- problem hos den butik och distributör som faktiskt sålt cykeln.
.
En liknelse, ponera du köper en bil av märke X, det blir ett fel på bränslesystemet från Bosch (om nu Bosch har bränslesystem) skit samma. Du går till bilfirman och vill att det åtgärdas som garantiärende. Butiken hänvisar dig till bilmärket X, bilmärket X hänvisar dig till Bosch som har tillverkat bränslesystemet, att det är där du ska göra din klagan. ... Så har jag tolkat det generellt ser ut inom cykelindustrin.

Vill tillägga att det finns fantastiska butiker, distributörer och märkesägare som jobbar stenhårt med sin Goodwill och löser det, men bevisligen långt i från alla.

Ja det är lite märkligt.
För även om det har dundrat en pandemi i världen så borde det ju ha gått att fixa fram en dynamo på kortare tid än 14 månader.
Jag har t.o.m erbjudit mig att bygga om hjulet själv om de bara skickade delarna men inte ens det har hjälpt.

Vad jag kan minnas så har jag aldrig haft några större problem med att få hjälp om det har varit strul med någon vara tidigare.
Ibis skickade en ny framtriangel från USA på 5 dagar no questions asked.
Ett par år senare så skickade dom en kolfiberfälg på crash replacement garanti på någon vecka.

Har aldrig haft problem med att få mobiltelefon / TV eller nåt trasigt lagat/utbytt vad jag kan komma på så här på rak arm.

Har utnyttjat garanti vid några tillfällen när jag köpt via internetbutiker så som bike24, chainreaction och bike compontents...
Aldrig varit några problem, oftast så får man bara en returfraktsedel och sedan är problemet löst.
Cube verkar då inte vara måna om sina kunder vad jag har förstått.

Den butiken saknar existensberättigande. Det är inte bara att de är lite tråkiga emellanåt, utan helt tragiskt anskrämliga att ha att göra med. Jargongen, kunskapen, bemötandet, lagerhållningen och typ allt annat är helt sanslöst dåligt. Om man tvivlar på sin tillvaro och behöver en fast konstant i sitt liv, så är det den jämnt dåliga supporten i den butiken som man kan lita på.

Hårda ord, men jag är så less på den butiken att jag bara måste skriva detta inlägg.

Lycka till med cykeln. Navdynamo är en av de där grejerna som gör en brukscykel till ett "riktigt" fordon och något man inte kan leva utan (typ). Mina SON-nav är kära ägodelar!

Lycka till med cykeln. Navdynamo är en av de där grejerna som gör en brukscykel till ett "riktigt" fordon och något man inte kan leva utan (typ). Mina SON-nav är kära ägodelar!
Ja men tack, jag håller också tummarna att det ska lösa sig bra till slut.

Och du har rätt, ska man ha en cykel som bruksfordon året runt så behöver man bra prylar som funkar, det trodde jag att jag hade när jag pröjsade knappt 16tkr för den men det räcker tydligen inte för kvalitét idag.

Känns hemskt att jag var tvungen att skaffa ett par ersättningshjul under tiden jag väntar på att grejerna ska lagas.
Men så blev det, jag har ingen bil och vill undvika buss/spårvagn så mycket det bara går.
Dels pga. pandemin men sen även för att har man en gång börjat cykelpendla så känns det bara fel att åka kollektivt o trängas bland folk i rusningstrafik.

Jag har ju själv försökt nå Cube vid två separata tillfällen under förra året utan någon som helst respons (har kollat skräpkorgen)
Nu gjorde jag ett nytt försök efter jag skrev detta inlägg.. Återstår att se om de svarar denna gången.

Dessutom så har ju butiken påstått att den svenska säljaren för Cube inte har återkommit till butiken, trots påstötningar från dem själva, under minst 9 månader.
Så nog har det med Cube att göra, om nu dom i butiken inte bara hittade på allt..

Men vem är den svenska säljaren? Är det inte Biketoyz som är generalagent för Cube? De brukar väl iofs vara rätt jobbiga att ha att göra med, är det dem du har försökt kontakta? Jag hade nog gått på Biketoyz om jag inte fick vettig hjälp av lokala handlaren, förmodligen har inte Cube centralt något system för att hantera enskilda kunders reklamationer.

Rent generellt brukar jag gå till handlaren jag köpt av i första hand, lite märkligt att de hänvisar dig till ngn annan butik tycker jag.

Mkt tråkigt, men tack för varningen. (Hade beställt en likadan i höstas om de inte hade varit slut i lager :-0 )

Mkt tråkigt, men tack för varningen. (Hade beställt en likadan i höstas om de inte hade varit slut i lager :-0 )

Jag köpte en Cube Travel SL med navdynamo som vinterpendlare för 3 år sen och har aldrig haft problem, förutom med lager i Alfine8 nav, som är en vanlig problem. Ved inte hur mycket av problem TS har med cykeln är bara otur. Men det är klart att man vill har bättre service. Jag köpte min hos Bikester, som verkar också inte har perfekt service, men jag har (haft tur att jag har) aldrig behövt det.

Cube Tyskland skickade min förfrågan till Biketoys i Danmark, så det lär bli rundgång .

Jag köpte en Cube Travel SL med navdynamo som vinterpendlare för 3 år sen och har aldrig haft problem, förutom med lager i Alfine8 nav, som är en vanlig problem. Ved inte hur mycket av problem TS har med cykeln är bara otur. Men det är klart att man vill har bättre service. Jag köpte min hos Bikester, som verkar också inte har perfekt service, men jag har (haft tur att jag har) aldrig behövt det.
Jag har ju köpt en sån (med remdrift). Vad strular med navet (Nexus på min, men baknavet känns som den svaga länken på cykeln)? Byte av kulor eller värre än så?

Jag har ju köpt en sån (med remdrift). Vad strular med navet (Nexus på min, men baknavet känns som den svaga länken på cykeln)? Byte av kulor eller värre än så?

Jag har haft en Nexus7 nav som har aldrig haft problem i 10 vintrar och har inte fått underhåll als.

Min Alfine8 behövde nya lager. En bra butik i Stockholm har bytt yttersta delen av navet som också innehåller rätten för växelvajern. Det verkar är en vanlig problem med Nexus8 och Alfine8. Nexus7 och Alfine11 är bättre.

Trodde att en lager var sönder igen nu, men hade "tur" att det var däcken som inte längre var runt. Upptäckte att en buntband som håller bromsslangen hade gått sönder och bromsslangen lag mot däcken som orsakade slitage. Så jag behövde en ny däck.

Jag har haft en Nexus7 nav som har aldrig haft problem i 10 vintrar och har inte fått underhåll als.

Min Alfine8 behövde nya lager. En bra butik i Stockholm har bytt yttersta delen av navet som också innehåller rätten för växelvajern. Det verkar är en vanlig problem med Nexus8 och Alfine8. Nexus7 och Alfine11 är bättre.

Trodde att en lager var sönder igen nu, men hade "tur" att det var däcken som inte längre var runt. Upptäckte att en buntband som håller bromsslangen hade gått sönder och bromsslangen lag mot däcken som orsakade slitage. Så jag behövde en ny däck.
Då ska jag försöka hålla lite koll på lagren (och på växelsystemet). Tack för info.

När jag har mailat Cube har jag fått svar av Biketoyz, så jag tror alla mail ifrån skandinavien går till biketoyz. Har 7 Cube cyklar o aldrig haft några problem förutom vanligt drivline slitage och en ram som sprack efter en hård vurpa, och den fick jag utbytt utan problem ifrån bike-discount.

Det verkar inte finnas någon standardgemensamt upplägg i branschen hur de ska hantera ärenden med defekt utrustning, vilket är riktigt tröttsamt. Det finns fall där cykelmärket hänvisar kunden eller butiken till felanmälan till det märke och produkt som är defekt, Cykelägaren kan vara CUBE men märket på ex. dynamo, hjul, fälg, växlar är av annat märke. Cykelmärket tar då inte på sig ansvaret för en defekt del, vilket är ytterst märkligt. Kanske är det inte så i det här fallet, men det känns som att varken butik, Svensk distributör och CUBE vill känna sig vid denna klagan. Vilket är beklagligt. Men googlar man runt en del kommer man hitta goodwill- problem hos den butik och distributör som faktiskt sålt cykeln.
.
En liknelse, ponera du köper en bil av märke X, det blir ett fel på bränslesystemet från Bosch (om nu Bosch har bränslesystem) skit samma. Du går till bilfirman och vill att det åtgärdas som garantiärende. Butiken hänvisar dig till bilmärket X, bilmärket X hänvisar dig till Bosch som har tillverkat bränslesystemet, att det är där du ska göra din klagan. ... Så har jag tolkat det generellt ser ut inom cykelindustrin.

Vill tillägga att det finns fantastiska butiker, distributörer och märkesägare som jobbar stenhårt med sin Goodwill och löser det, men bevisligen långt i från alla.
Konsumentköplagen är glasklar på den punkten.
Man ska reklamera till inköpsstället.
Det är inköpsställets problem att ta kontakt med sin leverantör.

Jeezzzzz, jag som knöt näven i fickan när inte Canyon svarade på ärende samma dag som dom brukar i fredags.
På måndagen löste sig allt ändå och då hade ärendet ändå varit ända till Finland och vänt.

M

Trist erfarenhet må jag säga.

Men vad jag inte förstår är varför du låtit det gå så lång tid. Först ett halvår innan du undrade vad de höll på med och nu 14 månader. Varför?

Brukar inte det stående argumentet vara att man ska köpa fr LBS om man vill ha bra service och smidig hantering av reklamationer?
Konklusionen av denna tråd verkar vara att man ska handla direkt fr tysken (bike-discount) om det ska vara smidigt och bra service ?
Jag är inne på min tredje cube på 15 år och två av dem är från BD. En gång har jag reklamerat en defekt skruv och en ny kom på posten inom en vecka. Det kan man inte klaga på. :giggle:

Men generellt är ju grejer från cube fantastiskt bra, i alla fall i min ringa erfarenhet av dem, verkar som att TS dels åkt på någon slö och inkompetent butik och dels att ts själv till synes bara låtit slöheten passera.

Konsumentköplagen är glasklar på den punkten.
Man ska reklamera till inköpsstället.
Det är inköpsställets problem att ta kontakt med sin leverantör.
Det är ytterligare en anledning till att det är så bra när inköpsstället är tillverkaren, man slipper alla potentiellt inkompetenta mellanhänder.

Men vem är den svenska säljaren? Är det inte Biketoyz som är generalagent för Cube? De brukar väl iofs vara rätt jobbiga att ha att göra med, är det dem du har försökt kontakta? Jag hade nog gått på Biketoyz om jag inte fick vettig hjälp av lokala handlaren, förmodligen har inte Cube centralt något system för att hantera enskilda kunders reklamationer.

Rent generellt brukar jag gå till handlaren jag köpt av i första hand, lite märkligt att de hänvisar dig till ngn annan butik tycker jag.
Vet inte, jag ställde frågan i slutet av förra året där jag efterfrågade nummer samt namn på denne säljare men fick då inte något svar på den frågan utan bara "oj, jo det här får vi ju ordna så klart. det är bara att komma in med hjulet"
Om det var direkt till Biketoyz eller någon annan kan jag inte svara på..

Trist erfarenhet må jag säga.

Men vad jag inte förstår är varför du låtit det gå så lång tid. Först ett halvår innan du undrade vad de höll på med och nu 14 månader. Varför?

Mja, jag har varit nära att ge upp x antal gånger, men jag har ju hela tiden fått höra att detta ska lösas.
Jag hade ett antal gånger frågat under våren vad det är som dröjer men fick då svar att svenska säljaren var kontaktad och skulle återkomma.

Att jag sedan inte brydde mig under en ganska så lång tid hade mest med att jag inte var i behov av dynamon under sommarhalvåret.
Så det var under hösten 2020 som jag började ligga på igen och fråga varför det dröjer.
Då fick jag mest till svar att det var för att svenska säljaren hade haft semester.

Igår fick jag SMS av butiken.

"bygget startar nu" "beräknas vara åter nästa vecka"

Återstår att se hur väl detta stämmer men det ser ju onekligen ut som en framgång i denna långdragna historia.
Jag återkommer när jag har mer info så får ni lite uppföljning.

Igår fick jag SMS av butiken.

"bygget startar nu" "beräknas vara åter nästa vecka"

Återstår att se hur väl detta stämmer men det ser ju onekligen ut som en framgång i denna långdragna historia.
Jag återkommer när jag har mer info så får ni lite uppföljning.
Bra att veta att dom läser på Happy(eller blir informerade) nästa gång den rasar?

Brukar inte det stående argumentet vara att man ska köpa fr LBS om man vill ha bra service och smidig hantering av reklamationer?
Konklusionen av denna tråd verkar vara att man ska handla direkt fr tysken (bike-discount) om det ska vara smidigt och bra service ?
det stående argumentet är köp begagnat för ett mycket lägre pris, ta smällarna själv, och få bästa möjliga snabba egenservice:)

glad att jag sluppit interagera med lbs, det är ett stort lotteri om de är vettiga eller inte.

och cubes svenskdanska säljorganisation verkar ska vi säga förbättringsbar.

har tre cube, iofs inte haft några problem trots hård användning och någon krasch.

Sen gick tiden.

Fördelat på följande:

Detta har resulterat i:
1. en trasig dynamo
3. ett trasigt vevlager

Vad ni än gör.

Prata med Christopher hos Biketoys. Ta reda på part nr osv. ÄäMycket bra att göra med:
BikeToyz ApS, Bakketoften 18, DK-8541 Skødstrup, Danmark

Växel +45 8699 0058

Epost info@biketoyz.dk

Web www.biketoyz.dk

Facebook www.facebook.com/biketoyz

Åk sedan till Cube cykelaffär i Varberg som tar hem den del som Christopher rekommenderar. Så blir det rätt. Räkna med ca 2-3 veckor leverans av del pga Corona.

Om Cube försäljningsstället är dåligt, skall man alltid prata med generalagenten biketoys så löser de också ofta problemen. De brukar dessutom rekomendera annan cykelaffär vid problem.

Om Cube försäljningsstället är dåligt, skall man alltid prata med generalagenten biketoys så löser de också ofta problemen. De brukar dessutom rekomendera annan cykelaffär vid problem.
Knatade i höstas in på en cykelaffär som jag trodde fortfarande sålde Cube för att beställa just en Cube.
De hade slutat sälja Cube för det var så dålig service från deras mellanhand i Danmark (tror jag).

En sak som uppmärksammats i denna tråd är väl att Biketoyz heller inte är så lösningsfokuserad.

Läser du ens inlägg du citerar?
Cykeln är köpt på Biketoyz.
Liknar inte så lite Bagdad-bob.

Oj, för lite kaffe sorry :). Man måste ändå prata med rätt person hos Biketoys och det är Christopher. Har pratat med många där nere men Christopher är bäst, då han får saker att hända. Hmm mycket märkligt att Biketoys beter sig på detta vis.

Tillbaka
Topp