Endura handskar?

Janne_L

Medlem
Endura handskar?
CRC har ju fri frakt f.t så jag tänkte passa på att köpa mig ett par nya handskar. Hittar dock ingen storleksguide för Endura handskar, varken på CRC eller på Endura:s hemsida.
Drar normalt storlek 9-10 och dom kör M,L,XL osv.

Någon som har Endura handskar som kan ge mig en hint om storlek??

PS. Även erfarenhet av kvalitet/utförande vore kul att höra!

Tänkte slå till på dessa: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=9369

/J

Endura handskar?
jag har srl 10 och XL passar bra. Mina handskar har några år på nacken men används bara när det är riktigt kallt, så de har inte blivit slitna än. De köptes också in på den gamla goda tiden när endura var top notch i kvalisort. Osäker på hur de är nuförtiden.

Endura handskar?
Är inte 10 = L normalt? Dvs du menar att Endura är små i storlekarna och du har köpt en storlek större än vanligt? Jag brukar ha 9/M, så funderar på om det är det jag ska ha även här.

Endura handskar?
Har ett par i storlek L i dem som jag har för DH-bruk. De är sköna och har bra med stoppning på rätt ställen. Jag har storlek 10 normalt. Ska nog beställa ett till par för framtida bruk... =)

Endura handskar?
Har modellen du länkar till men beställde storlek L som är lite för tajta trots att L normalt sett passar mina normalstora händer. Tycker inte de passar som vintervantar, speciellt om de sitter tajt för då fryser iallafall mina fingertoppar snabbt. Har istället skaffat dessa Endura i storlek XXL och är mycket nöjd:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=9367

Kanske lite varma för temperaturer över 5 men jag blir hellre för varm än för kall. Supersköna och med effektiva reflexer på lillfingret och överdelen. Använder dessa hela tiden nu, även till pendling och promenad.

Endura handskar?
Har fått min misstanke bekräftad: Endura:s handskar är i små storlekar.
(Dom har ju lite random storlekar överlag.....)
Beställer nog i storlek XL även om 10 normalt motsvarar L.
Inget naturmaterial, typ läder, i dom heller så dom lär nog inte töja sig speciellt mycket.

Skall ha dessa vår o höst ned till strax över nollan tänkte jag, vid kallare väder blir det fodrade handskar.

Tack för info.!

/J

Endura handskar?
Shit, nu blev det svårt, medium eller large. Jag har 9 i 661-handskar (sitter ngt tight) och Medium i Troy Lee-handskar (sitter perfekt). Bör jag då välja Medium eller Large?

Endura handskar?
Westman: Kolla recensionerna på CRC för de handskar du är intresserad av. Vissa skriver ju om vilken storlek de köpt och vad dom normalt drar.
Jag fick lite motsägelsefulla uppgifter där om de handskar jag är intresserad av, därav min forum-fråga......

/J

Endura handskar?
Endurakläder brukade jag köpa i butik, just för att deras storlekar är så random och jag ligger mitt mellan L och XL på många plagg. Jag har ingen koll på vad jag "borde" ha i just handskar mer än att alla mina arbetshandskar är 10.

Endura handskar?
Jag köpte ett par Endura mellansäsongshandskar över webben. Det gör jag inte om. Helt galna proportioner och två fingrar trasiga redan från start.

Endura handskar?
Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Shit, nu blev det svårt, medium eller large. Jag
> har 9 i 661-handskar (sitter ngt tight) och Medium
> i Troy Lee-handskar (sitter perfekt). Bör jag då
> välja Medium eller Large?

Jag har alltid 9:or i TLD, och köpte därför endura i strlk 9 förra vintern. Ser ut ungefär som de ni länkade till. Endurahandskarna är för små för mig med så jag skulla ta L om jag vore du!

Endura M = 8:a

Endura handskar?
Det blev Large.
Jag har hellre har något för tighta än något för stora handskar.
Enligt tabellen från Evanscycles skall ju mina 10 motsvara L - XL så jag hoppas att dom kommer att sitta som.....handskar.....:-)

Tillbaka
Topp