enduro tävlingar i norr !

Renthal

Medlem
som rubriken lyder ! tittat in ess , dom flesta tävlingar är rejält långt ner i södra sverige ! finns det inte tävlingar eller cuper mer norr ?? Östersund ä ju den nordligaste inom ess cupen ! känns krasst fara 80-90 mil för en tävling ! :P eller ha jag missat någon mer cup ??

joo klart man kan fara dit ! nu tänkte jag åka serien endå. Men tänkte om det fanns några fler cuper norr men det kanske dyker upp fler tävlingar fram igenom ! får vi hoppas :)

Det är väl tyvärr så att det arrangeras där det finns mest folk som cyklar.
Kontakta klubbarna i norr och öppna upp intresset för en cup, behöver inte vara så avancerat i början.

Jag hade över 100 mil upp till Östersund och det ligger väl rätt mitt i. :)

I Skellefteå så körs det en motionstävling varje Juni. Men det kanske är för långt norrut och fel tävlingsform?

Tror även Luleå brukar ha nån tävling.

Renthal sa:
@bsk jasså körs det enduro där ?:) nää skellefteå är helt okej 30mil styvt ! jasså ? vart hittar man alla tävlingar ??

Hej, det är Skellefteå AIK Cykel som arrangerar nationaldagsendurot i Skellefteå, brukar vara ett uppskattat event med kring 30-40 deltagare. Hittills alltid på just nationaldagen.

Inte bestämt om de blir 2020 men jag skulle tro det. Info kommer bäst via klubbens facebooksida, där vi lägger ut våra tävlingar. Sen lägger vi in dem i tävlingskalendern på SCF också.

Skellefteå AIK Cykel Facebook:
https://www.facebook.com/SAIKCK/

josik sa:
Renthal sa:
@bsk jasså körs det enduro där ?:) nää skellefteå är helt okej 30mil styvt ! jasså ? vart hittar man alla tävlingar ??

Hej, det är Skellefteå AIK Cykel som arrangerar nationaldagsendurot i Skellefteå, brukar vara ett uppskattat event med kring 30-40 deltagare. Hittills alltid på just nationaldagen.

Inte bestämt om de blir 2020 men jag skulle tro det. Info kommer bäst via klubbens facebooksida, där vi lägger ut våra tävlingar. Sen lägger vi in dem i tävlingskalendern på SCF också.

Skellefteå AIK Cykel Facebook:
https://www.facebook.com/SAIKCK/

Kul ! då ska jag hålla koll :)

Hur seriös tävling efterfrågas?
Det är ju en rätt ordentlig satsning om man vill gå all in att arrangera en deltävling i den riktiga cupen.
Samtidigt är det ju ganska enkelt att fixa en strava-baserad happyride-dag där folk får föra in sina egna tider i något formulär.

Lars.E sa:
Det är ju en rätt ordentlig satsning om man vill gå all in att arrangera en deltävling i den riktiga cupen.
Samtidigt är det ju ganska enkelt att fixa en strava-baserad happyride-dag där folk får föra in sina egna tider i något formulär.

ja så kan man åxå göra ! behöver inte vara världens tävling tycker mest det är roligt träffa likasinnade för lite rejs ! :P

Renthal sa:
Lars.E sa:

ja så kan man åxå göra ! behöver inte vara världens tävling tycker mest det är roligt träffa likasinnade för lite rejs ! :P

Själva banan är ju inget problem att fixa, men alla funktionärer, tillstånd, tidtagningsutrustning, avgifter hit och dit mm, gör ju en riktig endurotävling till ett ganska stort projekt.

Bsk sa:
Missat att svara men du fick ett bra svar iaf!

Hittade en länk om Luleås tävling 2019 men vet inget mer än det som står där:
http://luleaterrangcyklister.com/ormberget-enduro-2019

Rekommenderar att följa vår facebook-sida www.facebook.com/luleaterrangcyklister/ om man vill hålla sig uppdaterad om våra tävlingar. Vi har som ambition om att anordna 2st enduro-tävlingar per år (vår/tidig sommar och höst/sen sommar) och har också gjort det i år.

Du är varmt välkommen att delta under nästa år!

/Martin tävlingsansvarig Luleå Terrängcyklister

Vi här i GBG har ju något system.
Stockholmarna har ju det med.
Lite dyrt kansek.

Men det har väl körts några SRB med strava?

Tillbaka
Topp