Endurocykling i Barcelona? Tacksam för tips!

Tjena!

Ska ner och jobba i Barcelona en vecka i September och tänkte förena nöje med nytta och cykla efter jobbet på kvällarna. Har ni några tips i närheten av Barcelona? Jag kommer inte ha bil så gärna på cykelavstånd eller om det finns smidiga sätt att resa med hoj. Gillar enduro främst men tänkte även passa på att testa La Poma och köra lite dirt.
Även tacksam för bra ställen att hyra cykel!

Har ni tips på trevliga cykelklubbar eller andra som kör group rides så skulle det också vara skoj!

Tack på förhand!

Halloj All,

Sommaren är ju off season för mig, har enligt traditionen spenderat den med vin, kvinnor, sång ocg dansa med djävulen, långt ifrån cyklar. (Det är helt enkelt för varmt för mig att cykla på sommaren)

Jovars lite tips sitter jag inne med, de ända jag hört något bra om att hyra cykel är https://www.terrabiketours.com/ finns säkert någon annan också, men jag har mest hårt skräckhistorier om andra.

När kommer du? Om du inte redan varit här så kan jag gärna hjälpa till.

Annars fortsätter jag min side Hussle Miami Vice style. (Smuggla Decathlon prylar till Sverige)

1756850694826.webp

Senast ändrad:
Halloj All,

Sommaren är ju off season för mig, har enligt traditionen spenderat den med vin, kvinnor, sång ocg dansa med djävulen, långt ifrån cyklar. (Det är helt enkelt för varmt för mig att cykla på sommaren)

Jovars lite tips sitter jag inne med, de ända jag hört något bra om att hyra cykel är https://www.terrabiketours.com/ finns säkert någon annan också, men jag har mest hårt skräckhistorier om andra.

När kommer du? Om du inte redan varit här så kan jag gärna hjälpa till.

Annars fortsätter jag min side Hussle Miami Vice style. (Smuggla Decathlon prylar till Sverige)

Visa bilaga 791377
Tjena! Tack för svar!

Jag åker ner nästa fredag och stannar lite mer än en vecka så än finns det tid 😊

Jag har mailat TerraBikeTours men de har bara enklare hardtails att hyra ut. Hörde av mig till The Bike Village som har demo-hojar men det verkade lite vagt om det går att hyra. Har du koll på dem?

Har testat maila LaPoma också för att testa lite dirt men inte fått nå svar om de har hyr-hojar.

Bra vibe på bilden 👌

Om du stannar över helgen finns det ju tid att åka till någon annan bikepark.

The Bike Village verkar bara ha ebikes på MTB sida, har bara varit i butiken 1 gång, är drygt att ta sig dit utan bil, men trevliga, du kan nog ringa dem, har för mig att de pratar bra engelska.

La Poma är också lite drygt att ta sig till på fot, men helt klart gör bart

Har frågat runt om det är någon som vet något annat ställe som hyr ut MTBs

Om du stannar över helgen finns det ju tid att åka till någon annan bikepark.

The Bike Village verkar bara ha ebikes på MTB sida, har bara varit i butiken 1 gång, är drygt att ta sig dit utan bil, men trevliga, du kan nog ringa dem, har för mig att de pratar bra engelska.

La Poma är också lite drygt att ta sig till på fot, men helt klart gör bart

Har frågat runt om det är någon som vet något annat ställe som hyr ut MTBs
Jag kommer behöva hålla mig i Barcelona pga jobb på dagtid men jag kan bestämma själv var jag vill bo så jag är närmare bra hyrställen och kvällscykling.
Tack för att du frågat runt! Hojta om du får nått bra tips!
Var är dina favoritområden gällande stigcykling/enduro?

En stor fördel här är att du kan ta cykeln på tågen och metron, så di kan testa olika ställen utan problem.

Nu kommer en liten pekpinne, det är olagligt att cykla stig, du får bara cykla på grusade vägar som är över 3 meter i bredd. Men det är det ingen som bryr sig om, I teorin kan du få böter för det.

Collserola Tibidabo håller jag mig ifrån efter som det är för mycket folk på för liten yta.

Jag gillar mest delen över Badalon, finns en bra bergskedja där, men stigarna ändrar sig hela tiden när det regnar, finns en hel del roliga svartbyggen där också.

Kolla även på meetup om det är någon grupp som kör, så häng på dem, har använt det flera gånger och alla har varit väldigt trevliga.

den här https://www.wikiloc.com/mountain-bi...ro-por-serraladas-de-marina-y-litoral-9817990 är ganska bra för att ta sig upp på berget, sedan är det bara att leka på.

En stor fördel här är att du kan ta cykeln på tågen och metron, så di kan testa olika ställen utan problem.

Nu kommer en liten pekpinne, det är olagligt att cykla stig, du får bara cykla på grusade vägar som är över 3 meter i bredd. Men det är det ingen som bryr sig om, I teorin kan du få böter för det.

Collserola Tibidabo håller jag mig ifrån efter som det är för mycket folk på för liten yta.

Jag gillar mest delen över Badalon, finns en bra bergskedja där, men stigarna ändrar sig hela tiden när det regnar, finns en hel del roliga svartbyggen där också.

Kolla även på meetup om det är någon grupp som kör, så häng på dem, har använt det flera gånger och alla har varit väldigt trevliga.

den här https://www.wikiloc.com/mountain-bi...ro-por-serraladas-de-marina-y-litoral-9817990 är ganska bra för att ta sig upp på berget, sedan är det bara att leka på.
Aha! Intressant att stigcykling är förbjudet! Det visste jag inte. Får vara lite hemlig när jag är ute och cyklar alltså. Bra med ett tips på område att börja utforska. Jag börjar med Badalon så får vi se var jag hamnar.
Inget napp gällande hyr-ställen? Vet du om La Poma har hyrcyklar? Får inte svar på mail från dom.

Aha! Intressant att stigcykling är förbjudet! Det visste jag inte. Får vara lite hemlig när jag är ute och cyklar alltså. Bra med ett tips på område att börja utforska. Jag börjar med Badalon så får vi se var jag hamnar.
Inget napp gällande hyr-ställen? Vet du om La Poma har hyrcyklar? Får inte svar på mail från dom.
Tror inte det tyvärr, men jag kan ringa dem imorgon.
Jag har frågat runt, men ingen vet något.

Lägger även en annan lag, som är lite intressant. Det är lag på cykelhjälm, utanför stadsgränserna, förutom när man cyklar i en brant uppförsbacke.

Tror inte det tyvärr, men jag kan ringa dem imorgon.
Jag har frågat runt, men ingen vet något.

Lägger även en annan lag, som är lite intressant. Det är lag på cykelhjälm, utanför stadsgränserna, förutom när man cyklar i en brant uppförsbacke.
Ok! Tack för att du har frågat runt! Jag fick svar på LaPomas Instagram att de har hyrcyklar men ingen direkt bekräftelse att min bokning gått igenom. Tack för erbjudandet men du behöver inte ringa. Jag slår dom en pling när jag är framme i Barcelona på lördag.

Bra tips med hjälm-lagen! Får tänka på det 👍

Tillbaka
Topp