Erfarenhet av Bikester.se

Ja, mina senaste leveranser från Bikesters tysklandlager har skickats via DHL och sedan tagits över av Postnord i Sverige. PostNord försöker sedan leverera hem till mig, men eftersom jag inte är hemma så går paketet tillbaka till terminalen innan det nästa dag lämnas in till utlämningsstället 500 m hemifrån mig. Önskvärt hade ju varit att jag kunde få göra valet att få leveransen direkt till utlämningsstället, vilket bör vara enklast även för Postnord.

Ytterligare en irriterande detalj är att "avisering per telefon misslyckades" trots att Bikester har alla mina kontaktuppgifter.

Om du har postnords app så kan du välja ombud istället för hemleverans. Jag gjorde det senast bikester skickade från Tyskland.
När paketet är i appen klickar du bara på det och ändrar till hämta på ombud. Står typ ”Hantera Leverans” eller nåt sånt.

Om du har postnords app så kan du välja ombud istället för hemleverans. Jag gjorde det senast bikester skickade från Tyskland.
När paketet är i appen klickar du bara på det och ändrar till hämta på ombud. Står typ ”Hantera Leverans” eller nåt sånt.
Jo men på denna pakettyp så fanns inte ombud som alternativ. Utan endast deras företagscenter eller hemleverans med kvittering.

Samtidigt som jag skriver detta tänkte jag gå in och ta en skärmdump i appen. Vet att man kan välja om sitt leveransval inom viss tid. Döm min förvåning när jag nu även kan välja mitt vanliga utlämningsställe ??

Paketet var nu också uppdaterat att det redan finns i Sverige vilket det inte var för en timme sedan. Så kanske är det lite eftersläpning i deras system beroende på var det scannats in.

Så. Ordning återställd hoppas jag

Beställde en cykel igår och kollade nu på morgonen om den skickats.

VAFFAN ! "Vinterrea" och cykeln är nu ca 1800kr billigare !!! Adrenalinpåslag...

...så nu beställde jag en till, likadan, med tanke att returnera den dyrare om det inte gick att avbryta köpet av den dyrare.
Ok, situationen är som den är, men det hade ju varit smutt om det går att slippa litet transport och meck för båda parter.
Jag har lagt ett ärende till bikester om det, men känner att det kommer ta för lång tid innan de reagerar på ett webb-formulär.

Finns det något snabbt sätt att nå fram till dem ?

Senast ändrad:

VAFFAN ! "Vinterrea" och cykeln är nu ca 1800kr billigare !!! Adrenalinpåslag...

...så nu beställde jag en till, likadan, med tanke att returnera den dyrare om det inte gick att avbryta köpet av den dyrare.
Ok, situationen är som den är, men det hade ju varit smutt om det går att slippa litet transport och meck för båda parter.
Jag har lagt ett ärende till bikester om det, men känner att det kommer ta för lång tid innan de reagerar på ett webb-formulär.

Nej telefon har de slutat med tror jag. Vissa ordrar går att avbeställa direkt i din orderhistorik, men jag tror bara det är det som skickas från Sverige. Finns knappen där så går det. Annars är det bara att maila och hoppas att kundtjänst läser innan lagret :)

Inte provat ringa men hittade ett nummer här: https://www.bikester.se/foretagsinformation/imprint.html

D2F26C6C-ABB9-4AD3-924E-22425D8F2A35.jpeg

Numret till butiken Stockholm/sickla

Tillbaka
Topp