Erfarenhet från Garmin 645?

Foss

Aktiv medlem
Jag klickade hem en Garmin 645 (utan musik) i man-coldtristessen. Den ska ersätta min gamla Garmin 920 för dagligt bruk och de få gångerna jag tar mig ut att löpa/simma/annat. Gillade att den mäter puls på handleden och har Strava live-segment.

Är det någon som har en och kan skriva vad ni tycker? Vad är egentligen skillnaden mot Fenix 5?

Finns lite i den här tråden: https://happyride.se/forum/threads/...ndering-om-garmin-foot-pod-och-tempo.3577178/

Jag haft klockan ca 18 månader. Fungerar ju bra och jag använder den mycket, men jag skulle överväga ett annat märke nästa gång pga ett antal småbuggar (som jag tror jag skrivit om i tråden ovan).

Fenix 5 är väl främst lite större och tänkt för ett delvis annat användningsområde: fritid/äventyr medan FR645 är mer löpspecifik. Vad gäller features är de väl rätt lika. Puls på handleden är bekvämt men fungerar oftast mindre bra för kortare intervaller (<4min). Väldigt många dömer ut puls på handleden totalt men på mig fungerar det hyggligt förutom då vid intervaller, så jag använder pulsband när jag tänkt bry mig om pulsen.

Senast ändrad:
Finns lite i den här tråden: https://happyride.se/forum/threads/...ndering-om-garmin-foot-pod-och-tempo.3577178/

Jag haft klockan ca 18 månader. Fungerar ju bra och jag använder den mycket, men jag skulle överväga ett annat märke nästa gång pga ett antal småbuggar (som jag tror jag skrivit om i tråden ovan).

Fenix 5 är väl främst lite större och tänkt för ett delvis annat användningsområde: fritid/äventyr medan FR645 är mer löpspecifik. Vad gäller features är de väl rätt lika. Puls på handleden är bekvämt men fungerar oftast mindre bra för kortare intervaller (<4min). Väldigt många dömer ut puls på handleden totalt men på mig fungerar det hyggligt förutom då vid intervaller, så jag använder pulsband när jag tänkt bry mig om pulsen.

ok, tack! Ska läsa den länkade tråden. Jag har en apple watch där jag tycker handledspuls fungerar väldigt bra för cykel och löpning men däremot inte alls för skidåkning (antar man rör för mkt på arm/handled).

Har en fenix 5 som fungerar bra till det mesta. Att mäta puls på handleden när man kör i stökig terräng i skogen fungerar dock inte alls. Spelar ingen roll om klockarmbandet dras åt hårt. Felar ca 30-40 slag/min. Har testat många gånger då jag glömt ta på pulsbandet och kör mina vanliga rundor på samma tider. Pulsmätningen verkar stämma relativt ok till alla andra aktiviteter men opålitligheten gör att jag nästan alltid använder pulsband.
/H

Jag har FR 645 och puls på handleden fungerar oftast hyfsat för löpning men inte alls för cykling. Det är en bra löparklocka men eftersom den inte kan kopplas mot effektmätare så är det ingen bra cyklingsklocka.

Har haft den nån timme nu och överväger redan skicka tillbaka den. Det är för krångligt det här. Ologiska menyer och knappar. Får väl nöta vidare med min fr920 och apple watch

Jag har FR 645 och puls på handleden fungerar oftast hyfsat för löpning men inte alls för cykling. Det är en bra löparklocka men eftersom den inte kan kopplas mot effektmätare så är det ingen bra cyklingsklocka.

Enig i det, om man vill ha en multisportklocka från Garmin bör man kika på XT-modellerna eller Fenix.

Tillbaka
Topp