Erfarenheter av transport mellan hotell

Goofy

Aktiv medlem
Halloj!

Har vid två tillfällen kört bikepacking (kreditkortscykling) i Italien och Spanien.

Första tillfället körde vi från Rom - Pisa på stor del grusvägar och vid andra tillfället körde vi med start i Malaga (Torremolinos) och en stor "loop" där vi kom
tillbaka till Torremolinos efter en veckas cykling.

Nu skulle det vara grymt skönt att slippa packningen och bara tänka på cyklingen.

Vi har vid tidigare resor boka hotell i förväg, så vi vet vilka hotell vi kommer bo på.

Så nu till själva frågan, är det någon som har erfarenhet om att boka tex taxi som kör packning från hotell A - B, annan taxi från hotell B - C osv?

Erfarenheter?
Tips?

Tack på förhand
/S

Ingen erfarenhet men lagt märke till att när jag cyklat i Tyskland så gör de mycket reklam för bagagetransport. Inte sett reklam i något annat land. Så är du villig att cykla längs någon av de populära sträckorna i Tyskland så kan du nog hitta transport.

En bit off-topic: I Sverige går det inte att pollettera cyklar för tågtransport, eftersom det förutsätter bemannade stationer, vilket är för dy't. Källa: P1 i morse.

Senast ändrad:
Billigast är troligtvis att boka frakt med någon av de större fraktbolagen, vi hade ett liknande problem där vi plockade upp ett par vänner i Italien men inte hade utrymme för deras packning. Någon italienskt motsvarighet till DHL tog några väskor och levererade dagen efter. Vi kollade även bud som då kunde köra över dagen, var något dyrare men kändes framförallt mer osäkert då det var någon random lokalbo som blev anlitad av fraktbolaget för att tjäna lite snabba pengar. Taxi var inte ett alternativ då det skulle bli tokdyrt då vi hade behövt betala för tur och retur.

Ni får väl lura med någon bekant på resan, och hyra en bil som denna kan köra runt med, och ta med era prylar.

S
Intressant tanke. Jag skulle tänka att taxi blir orimligt dyrt.

Körde ankaankagå och hittade att det verkar finns sån service mellan hotell som är med i det här (noll erfarenheter dock):
Ser intressant ut, får läsa på lite, ser inte vid första anblicken att dom kan ordna transporter mellan hotellen, men jag får läsa på lite mer på hemmaplan

S

Ser intressant ut, får läsa på lite, ser inte vid första anblicken att dom kan ordna transporter mellan hotellen, men jag får läsa på lite mer på hemmaplan

Ser nu att länkar på websidan inte funkar på min mobil i både Firefox och Chrome. På min dator funkadd länk till "services" som nämde transport av packning både på italienska och engelska.

Tillbaka
Topp