Ersättare till Fox Float RLC 100 mm?

Rabalder

Ny medlem
Någon som hört ngt om ersättare till denna framgaffel. Tänkte sätta den på min GF genesis hoj, men tydligen har det varit ngt problem m packningarnas täthet...? Den nya gaffeln finns inte på FOX´s hemsida, men ngn kanske vet ngt...?

Jag har en F100RLT, den har aldrig varit några problem med, och den har aldrig varit med på deras hemsida

Jag har kört hela veckan med en 2002 Float 100 RLC på en av demohojarna. Samtliga Fox luftgafflar (åtminstone genom 2004) "svettas" lite vid tätningar. Det hindrar absolut inte funktionen. Bara att kolla nivån då och då. Om problemet är större än så kontakta Fox Europe. Just nu behöver man skickar Fox grejer utomlands för service, men inte så mycket längre till...

Vissa 2005 Fox modeller funkar bara med skivbroms. Jag tror att Float 100 modeller tar fortfarande både och.

Senast redigerad av en moderator:
1381-2.jpg

Mer info på http://www.singletrackworld.com/article.php?sid=1381

Senast redigerad av en moderator:
> Just nu behöver man skickar Fox grejer utomlands för service,
> men inte så mycket längre till...

Detta låter ju väldigt lovande. När kan man tänka sig att detta kommer att ske?

Kolla på Fox hemsida: www.foxracingshox.com. De har inte uppdaterat den ännu så 2004 modeller är allt som visas där (forutom en press release om deras uppkommande "36" single crown FR gaffel).

Tillbaka
Topp