ESS 2018 - Glennduro i Göteborg 15:e april

Raggamuffin sa:
landen sa:

Har man fått med alla i år? Eller alla betalar vissa blir fotade?

Ser ju jävligt nice ut trots "XC". Fina filmer!

Jag fastnade :) fast XC tycker jag inte det var, visst en del trampa men skapligt med döds också.
30715381_1038532666284990_2685199680714833920_o.jpg

Någon som sitter på bilder på #224 får gärna hojta till. Hade varit kul att ha några om jag nu fastnat på bild :)

Är sååååå seg i benen idag till och med. Var svinkul igår och svintungt på samma gång. Halt var det med! Är nöjd över att tagit mig i mål för det gick på gränsen hela vägen kändes det som :D

Tack för en trevlig tävling! Till nästa år ska jag ha däck med mer fäste, framförallt bak var mitt Pacestar Hans Dampf rätt värdelöst.
Riktigt kul oxå med alla hejarop när man kom studsandes på en hardtail.

Själva åkningen gick inget vidare, massvis med småmisstag, var första gången någonsin som jag cyklade på berghällar, tyckte det var svårt att hitta bra spårval när det var så bred bana, lite för mycket att välja på helt enkelt :)

Toppenrace! Synd med vädret, blev verkligen snorhalt på hällarna när man körde sist ut..

Till nästa år kanske man ska se till att alla klasser har egna sluttider att passa? När topp 20 skyndar för att hinna och det blir kö för att de som startat tidigare inte har kommit igenom är aningen frustrerande för de flesta (SS6-7). Man blir kall och tappar ju en hel del på grund av det.

Jag tror att man kan få till det väldigt bra med tidsbegränsningar för samtliga klasser. Det kan ju vara lite längre för motion t ex 4h och sedan 3h för elit.

Men som sagt, toppenrace! Detta är riktig enduro.

WSB sa:
Toppenrace! Synd med vädret, blev verkligen snorhalt på hällarna när man körde sist ut..

Till nästa år kanske man ska se till att alla klasser har egna sluttider att passa? När topp 20 skyndar för att hinna och det blir kö för att de som startat tidigare inte har kommit igenom är aningen frustrerande för de flesta (SS6-7). Man blir kall och tappar ju en hel del på grund av det.

Jag tror att man kan få till det väldigt bra med tidsbegränsningar för samtliga klasser. Det kan ju vara lite längre för motion t ex 4h och sedan 3h för elit.

Just 5, 6 och 7 var det nog kö för alla. Var folk hela backen ner när vi kom dit och skulle köra ss5. Så blir det ju allt som oftast. Svårt att göra något åt det, men tidsbegränsningar kanske funkar.
Bra kört föresten!

Ss7 var det tekniskt strul med tidtagningen å det drog på sig köer tråkigt men det e sånt som kan hända. Man blir lite kall å ur form efter att ha stått stilla så länge.
Blev lite snopen när man kom upp till ss1 å det var massa kö. Å sedan fick man köra om 5st på sträckan? får väl skylla mig själv för att ha startat i motionsklass ?.

Bra race annars å bra arrangerat.

Fredrik Z sa:
WSB sa:

Just 5, 6 och 7 var det nog kö för alla. Var folk hela backen ner när vi kom dit och skulle köra ss5. Så blir det ju allt som oftast. Svårt att göra något åt det, men tidsbegränsningar kanske funkar.
Bra kört föresten!

Tack! Är bara arbetsskadad då vi jobbar med ständiga förbättringar dagligen.. så det ska inte tolkas som kritik utan snarare som ett förslag :)

Längtar redan till Vallåsen!

Det är en rimlig uppskattning ja.
Själva kanten är kanske 1.5 meter, droppet från take off till landning blir nog runt 2 meter.
Den är vertikal.

N_sandstrom sa:
Jidde sa:
Lite film från idag.

Snyggt, man blir lite sugen!

Hur ser hällen vid 1.37 ut från sidan? Framifrån ser det ut som att folk droppar 2 meter ner :o

Skulle nog säga att det är närmare 2m, fanns en B-linje. Det läskigaste va inte höjden, utan allt stök precis innan kanten som gjorde det lite klurigt att få en rak linje.

Raggamuffin sa:
Jimel sa:
N_sandstrom sa:
Jidde sa:
Lite film från idag.

Hur ser hällen vid 1.37 ut från sidan? Framifrån ser det ut som att folk droppar 2 meter ner :o

Det gick inte bra för alla https://www.instagram.com/p/BhoNObMn35d/

Skulle vilja säga att det trots allt gick bra :)
Kudos

Jo hon lyckades ju skickligt undvika skador men en praktvurpa var det :)

Jimel sa:
Raggamuffin sa:
Jimel sa:
N_sandstrom sa:
Jidde sa:
Lite film från idag.

Det gick inte bra för alla https://www.instagram.com/p/BhoNObMn35d/

Skulle vilja säga att det trots allt gick bra :)
Kudos

Jo hon lyckades ju skickligt undvika skador men en praktvurpa var det :)

https://www.facebook.com/rikard.wennberg/posts/10155383789342031 <- Samma krasch, annan vinkel. Hon hade väldigt tur som missade tallarna...

Kul film, men saknadekommentarer på slutet.
Var du nöjd med din insats och resultatet, efter all tjyvträning i portugal ;-)

MickeMud sa:
Kul film, men saknadekommentarer på slutet.
Var du nöjd med din insats och resultatet, efter all tjyvträning i portugal ;-)

Sammanfattning:
Väldigt kallt innan start, sen kom regnet lagom till SS1. Visst gick det lite långsammare när det blev halt, men låren var nog det största hindret. Orkade helt enkelt inte trampa på utan satt/rullade en hel del, men jag får väl vara nöjd ändå med resultatet.

Slutade på plats 30 i tävling herr och ca 50 / 330 totalt.

Janos sa:
Bra kört och vad vore ett race i Göteborg utan regn, det var ju egentligen självklart att det skulle regna fast prognosen visade på uppehåll ;)

Ja, på lördagen var det ju kanonväder, hade ju blivit en riktigt folkfest om vi fått det vädret på söndagen :)

Mathias B sa:
Så hur lyckades du ta droppet på SS3 utan att din Spräcktral gick i tusen bitar?

Det droppet hade ju en riktigt fin landning.
Tror jag endast använde typ 80% av slaget bak under tävlingen. Spräcktralen är van vid värre saker ;)

Tillbaka
Topp