ESS 2018 - Glennduro i Göteborg 15:e april

ghia64 sa:
Shrue sa:
Min sammanfattning av helgen

Damn! Jag som hävdade att min Orangea Canyon Spectral inte pallade droppet på SS3..... Jaja, man kan inte skylla på hårdvaran helt enkelt.... :-)

Grymt Kört!!!

Ja grymt kört, det var ju jag som startade framför dig på 2:a sträckan och sedan låg där helt väck efter en mindre hjärnskakning ?

Kul att ni uppskattade filmen!

Dirren sa:
Ja grymt kört, det var ju jag som startade framför dig på 2:a sträckan och sedan låg där helt väck efter en mindre hjärnskakning ?

Ajajaj :(
Halkade du av bergshällen eller vad hände? Krya!

WSB sa:
Grymt schysst film Shrue! Nice att du fick skaka hand med ett cykelproffs, haha :)

Haha, ja det var höjdpunkten på helgen!

Shrue sa:

Snyggt kört (som vanligt)

Men detta klipp fick mig att förstå att mitt klipp bäst behålls i papperskorgen.

Såvida inte 180sekunder med primalskriv, könsord och allmän cykelmisär är något man går igång på. ??

Nej nu taggar vi inför Vallåsen istället.

Roger_Edvinsson sa:
Shrue sa:

Snyggt kört (som vanligt)

Men detta klipp fick mig att förstå att mitt klipp bäst behålls i papperskorgen.

Såvida inte 180sekunder med primalskriv, könsord och allmän cykelmisär är något man går igång på. ??

Nej nu taggar vi inför Vallåsen istället.

Sånna klipp kan oxå vara bra! Tänk på Beofreds endurorr från norge för något år sedan?

Härligt klipp Shue!

Kul att få del av tävlingshets.
Men lite trist att det tvunget skulle bli Göteborgsväder ? när genomköraren var helt kalasnajs!

Jag tyckte för övrigt det såg ut att va enough chunk på stigarna. Förstår inte alls snacket om "XC-stigar"

Tråkigt med kraschen dirren, hoppas det gick bra och att både kropp o cykel redan är i form för mer cykling.

Jag tror de som skrev "XC-stigar" inte har cyklat dessa själv. Gopro med duktiga cyklister och bilder från fel vinkel kan få vad som helst att se plattare och snällare ut än det är.

Kul att många är nöjda med arret!

Lekte ihop ett litet klipp i Änggården i lördags. Samma sträckning som SS3 gick på, från droppet ner till branta hällen. Kom lite hastigt på att jag ville testa att spela in ljud externt från kameran, så placerade mobilen på lite olika ställen längs stigen. Finns helt klart förbättringspotential men tycker ändå det blev rätt nice.

pirrepirre sa:
Lekte ihop ett litet klipp i Änggården i lördags. Samma sträckning som SS3 gick på, från droppet ner till branta hällen. Kom lite hastigt på att jag ville testa att spela in ljud externt från kameran, så placerade mobilen på lite olika ställen längs stigen. Finns helt klart förbättringspotential men tycker ändå det blev rätt nice.

Stiligt! Nu står det alltså klart att 130 mm slag räcker gott. Förutsatt att man landar lika smooth som du då ;)

landen sa:
pirrepirre sa:

Stiligt! Nu står det alltså klart att 130 mm slag räcker gott. Förutsatt att man landar lika smooth som du då ;)

Allt går bra tills det går dåligt!

pirrepirre sa:

Bra filmat! Var det krångligt att synka ljudet eller fixades det automatiskt av redigeringsprogrammet?

Också bra att det kom en vinkel som visade hur brant den sista delen verkligen var :)

Shrue sa:
pirrepirre sa:

Bra filmat! Var det krångligt att synka ljudet eller fixades det automatiskt av redigeringsprogrammet?

Också bra att det kom en vinkel som visade hur brant den sista delen verkligen var :)

Tack! Använder DaVinci Resolve från Blackmagic Design. Ingen autosynk utan har helt enkelt bara lagt ljudspåren där jag tyckte att de passa, ofta går det att synka med typ en landning eller en inbromsning. Skall man vara riktigt noga med synkningen är det väl bäst att göra ett handklapp som både syns i bild och hörs på inspelningen, eller skaffa en proffsig filmklappa, vem vill inte gå runt i skogen med en sådan liksom! =D

Tillbaka
Topp