onegear skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det någon som lämnade in någon protest till
> Peppe? (kommissarie i helgen)
> Som jag skrev tidigare så missade jag
> banmarkeringar i den översta delen av ss5.
> Det gäller verkligen för arrangörerna att
> tydligt klargöra vad som gäller och där missade
> vi lite pga oerfarenhet av enduro tävlingar.
> Läxan lärd bara att bryta ihop och komma igen...
Det behöver väl inte vara en tävlande som lämnar in protest, tävlingsledningen borde väl också kunna göra det om det framkommit saker som tyder på fusk?
Nu låter det väl iofs som att det uppstått nån sorts förvirring med besked från dig som kunde tolkas som att det var ok att köra överallt där det inte fanns tejp. Men det borde väl utredas ändå, om inte annat för att komma med nån sorts slutsats om vad som bör gälla framöver med att hålla sig till stigen. Det känns ju rätt meningslöst med regler om ingen agerar när de bryts. Eftersom det är oklart vad som gällde så ska jag dock säga att jag härmed inte påstår att det brutits några regler.
Förtydligande sammanfattning: jag är inte ute efter någons blod utan efter att vi ska slippa ha en situation där vi ska helbanda allt. Eftersom det inte är genomförbart, av lite olika skäl. Tävling ska vara tävling men med tydliga och lika villkor för alla.
onegear skrev:
-------------------------------------------------------
> Hoppas arrangörerna av sista deltävlingen ser
> hur viktigt det är med information om vad som
> gäller och att de tävlande rättar sig efter
> det.
Jodå, det har med all önskvärd tydlighet framgått att vi måste berätta för de tävlande att de ska hålla sig på stigen, samt att diskning kommer ske vid överträdelse. Och banda av där det inte är uppenbart var stigen går, som tidigare. Vi kommer också uppmuntra alla (inkl elit) att rapportera in möjliga tveksamma ställen vi ev missat under träningen så att vi kan banda av dessa till tävlingsdagen.
Att helbanda hela tävlingsbanan är inte görbart i ett naturreservat som samtidigt ska nyttjas av andra. Det här är inte en DH-tävling i en bikepark.
> Ces information kan vara vägledande i framtiden
> tycker jag.
Nu har jag inte riktigt förstått vad det är för häfte du lade in en bild på i tråden, och ingen har svarat på om det där är ESS regler eller något annat.
Men om det inte redan är så så vore det absolut bra om detta stod explicit i ESS centrala regler så att det inte åligger på respektive tävling att informera om det. Något att ta med till nästa år isf tycker jag.