Eurosport och Tour of Flanders

Equillar

Ny medlem
Kollade på Eurosports tablå. Gillar inte sändingstiderna emedan bilsport inte intresserar. Man är ju bortskämd med att ha fått se vårklassikerna på Eurosport. Minns ifjol hur sur man var då motorsport gick före Paris-Roubaix.

kl 13-15 Tour of Flanders
kl 15-15:45 WTCC
kl 15:45-16 Tour of Flanders
kl 16-16:45 WTCC
kl 16:45-17:30 Tour of Flanders

Förstår inte varför det är så förbannat viktigt att visa det live. Jag ser ju hellre en sträcksändning i efterhand än en upphackad dito live. Förvisso visar Eurosport en väldans massa cykel, men av någon anledning så lyckas dom alldeles för ofta att slakta de mest intressanta sändningarna.

Jag kan sätta en peng på att det mest avgörande i Flandern sker mellan 16 och 16.45.

Jag undrar hur det blir med Paris-Roubaix på TV i år.
De presenterar bara tablån fram till dagen före. Eller så förstår jag inte hur man letar.

Jihaa, ibland blir man så glad över att dansk TV är lika självklar som Svensk här nere . Danska TV2 visar två sjok från RVV bland annat upplösningen. Deras andra sändning startar 15.35. Tyvärr fårman ju inte höra Adansson/Vacchis underbara kommentering under målgången men man får se den live.

CK Lunedi har bokat in sig hos Glorias i Lund för att njuta av denna vårklassiker med en bit mat och dryck.

Tillbaka
Topp