Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hej!
Har en rockshox-gaffel jag blir tokig på. Hur mycket jag än bankar på bulten så släpper inte air shaften. Har provat värma med hårtork för att metallen ska expandera, men utan resultat.
Är du säker på att det släppt ordentligt på dämparsidan?
Hammare av stål är bättre än gummiklubba för att få loss. Att ha gaffeln i ett mekställ kan ibland göra att det fjädrar tillbaka för mycket när man försöker knacka loss.
Har testat med både gummi- och vanlig hammare, och både i och utanför ställ. Hjälpte en kompis för ett par dagar sen att göra 200-h service så brukar ha koll på detta, det här ska ju som bara vara att knacka till (om än ganska hårt ibland).
Jo, dämparsidan har släppt
Aldrig varit med om något liknande, mer tips? Testade även att komprimera och dra ut gaffeln medan jag hamrade, men inget av det funkade heller?
Jo, skruvat ut den ordentligt, och tömt luft, skulle komma åt å höja slag så behövde åt innerbenet.
Löste tillslut problemet, satte skruven i frysen och sen i med skruven å sen värma samtidigt, då blev ytterbenet varmt men inte gängan.
Aldrig varit med om ett sånt här trögt ytterben tidigare, helt sjukt!