Få på handtag + få av handtag

MacBear

Medlem
Min Funkar-till-allt-cykeln ska få nytt styre med nya handtag, men jag har lite problem att få på handtagen på styret. För att det skulle gå lite lättare tog jag på lite tvålvatten på styret. Det gick bra till en början men när det var ca 5 cm kvar tog det tvärstopp. Nån som har något bra förslag på hur jag ska få på handtagen helt?

För att inte Skogsmonstret inte ska bli avundsjuk på Funkar-till-allt-cykeln ska även den få nya fina handtag. Går det på något sätt få av de gamla handtagen utan att förstöra dem?

Låt handtagen ligga i varmt vatten i en liten stund innan de ska på. Sedan glider de ganska lätt, och när det tar stopp räcker det ofta med att slå lite på dem utifrån. Har alltid funkat för mig i alla fall.

Tackar för svaren, vad skulle man göra utan Happy?

I tråden som mvp länkade till stod det mycket intressant, men jag kan inte förstå hur man än kan komma på tanken att ha Whisky under handtagen. Det enda som kallas Whisk(e)y som jag skulle kunna tänka mig att offra till mina handtag är Jack Daniels, för det är knappt drickbart endå.

Jag tror jag provar med varmvatten innan jag ger mig på mer rafinerade metoder.

Hört i hallen när jag meckade med handtagen senast: "Du tog väl inte den dyra hårsprayen nu va?"

Tess börjar få koll på hur man monterar handtag, fast jag har ingen koll på vad som är dyr eller billig hårspray :)

Blaska på med T-röd på styre och inuti handtag. Tryck dit handtagen (glider på lätt). Sitter som berget efter 5 minuter, inget kladd.

MacBear skrev:
-------------------------------------------------------
, men jag kan inte förstå hur man än kan
> komma på tanken att ha Whisky under handtagen. Det
> enda som kallas Whisk(e)y som jag skulle kunna
> tänka mig att offra till mina handtag är Jack
> Daniels, för det är knappt drickbart endå.

Nej, whisky ska man inte använda. Grappa går utmärkt däremot.

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Nej, whisky ska man inte använda. Grappa går
> utmärkt däremot.
>
Tjena!

NEJ! Man använder valfri svensk fulvodka, ett mycket bra expempel är Absolut som i princip kanppt går att använda till detta då det kan få cykel att lukta dåligt.. Men förutom att tvätta fälgarna på mercabussen är det nog det enda Absolut duger till...

Tillbaka
Topp