Fälg vs Nobby Nic

Scale

Medlem
Fälg vs Nobby Nic
Halloj!

Just gått över till Nobby Nic TL men tycker dom sitter slappt på mina DT Swiss fälgar (sitter på Scotts hojar) och luften bara vrålar ut. Vill samtidigt byta till lättare fälgar och undrar om någon vet vad som passar gött till NN?!

Fälg vs Nobby Nic
Om det inte är UST-däck med UST-fälg måste hällas i tätningsvätska. Ett populärt märke är Stans. Schwalbe och Continental har också egna tätningsvätskor.

Fälg vs Nobby Nic
Köpte Joe´s no flat kit för ett tag sen men får inte upp något tryck alls i däcket från början och då är det väl rätt onödigt att slunga i gucka där eller?

Fälg vs Nobby Nic
Är fälgen tätad? Du måste ha antingen tejp eller fälgband avsett för slanglöst om inte fälgarna i sig är täta. Annars pyser luften vips ut vid ekernipplarna;-)

Fälg vs Nobby Nic
bojsänke skrev:
-------------------------------------------------------
> Du behöver guckan för att få upp trycket.
> Annars läcker luften ut genom sidoväggarna och
> glipor runt däckskanten.

Det beror på, som vanligt. Jag kunde pumpa upp tryck och behålla det rätt länge utan gucka, när jag provade om det ens var möjligt att köra slanglöst utan kompressor. Men då med helt andra däck och andra fälgar än vad TS nämnt (dock ej UST).

Edit: Om man inte får upp något tryck ALLS så behövs nog tyvärr kompressor för att smälla dit däckssidan mot fälgen. Sen lär det täta mer eller mindre.

Senast ändrad:
Fälg vs Nobby Nic
Att hälla i guckan kommer inte hjälpa om du inte får upp trycket.
1, skruva ur ventilinsatsen
2,dra ut däcksidorna för hand ut mot fälgkanten
3, kompressor
4, sätt däcket på plats med slang och sen försiktigt ta ur den och låta däcket sitta kvar på andra sidan.
Några tips att få upp trycket....

Fälg vs Nobby Nic
Tack för inläggen. Har surfat, talat med folk och nu här på Happy - det känns som en veritabel djungel det här. Det däcket passar mkt bättre på den fälgen, vissa däck klämmer man på medans andra kräver verktyg och glidmedel...nu blir det nya fälgar som jag vet gillar just Schwalbes gummi :-)

Fridens,

Tillbaka
Topp