Fälgbroms till gammal världsmästarcykel
Jag har en gammal världsmästarcykel, med nya aluminiumfälgar och bromskuddar på. Bromsarna tog inte särskilt bra innan, men jag hoppades de skulle ta bättre mot den nya fälgen. Bromsarna nyper liksom inte, jag kan inte låsa hjulen vid rullning.
Nu tror jag den dåliga bromsverkan beror på själva bromsarna. Vill därför höra om någon här kan tipsa om ett par lämpliga bromsar för fram och bak, som framför allt passar utan en massa jox. De ska självklart vara av god kvalitet och hållbara i längden också.
Prisläge inte så jättenoga, men behöver ju heller inte de dyraste bara för sakens skull.
Jag har bifogat två bilder. Vet inte exakt vad som behöver visas, så ropa till om andra vinklar behövs.
Länka gärna till butiker som levererar i Sverige, alternativt finns i Malmö.
Tack :)
Nu tror jag den dåliga bromsverkan beror på själva bromsarna. Vill därför höra om någon här kan tipsa om ett par lämpliga bromsar för fram och bak, som framför allt passar utan en massa jox. De ska självklart vara av god kvalitet och hållbara i längden också.
Prisläge inte så jättenoga, men behöver ju heller inte de dyraste bara för sakens skull.
Jag har bifogat två bilder. Vet inte exakt vad som behöver visas, så ropa till om andra vinklar behövs.
Länka gärna till butiker som levererar i Sverige, alternativt finns i Malmö.
Tack :)